Om ingenting alls .....
A va sööt .men vad har hänt med hans öga?
U R us
På fotona så fick han blåa ögon! Det var en kul hund ….
I radhusets källare, blev hunden instängd några gånger …. fast ingen var där …. En av de tidigare ägarna till radhuset dog i källaren, och gick igen där nere, av allt att döma ….
Jag och exsambon fotograferade mycket riktigt många orber där i källaren. Lampor tändes och släcktes …. Sängar blev upprivna, men inte av hunden eller av en människo-hand ….
Min exsambo var rädd för att gå ned i källaren …..
Jag slände bort alla fotona efter flytten därifrån …. har bara denna lilla fina varelse kvar ……
Hoppas att det är lugnt kring dig nu? Jobbigt att ha så pass busiga "inneboende"….Djuren är ju mer mottagliga än vi..våra katter beter sig konstigt ibland. Nu är de lugna däremot, det är en lugn period just nu härhemma, men annars kan det gå ganska vilt till, men det är för det mesta om de vill ha något sagt, och när man förstått vad de vill så blir det lugnt ett tag….
U R us
Runt mig är det sällan lugnt …. Men det är ingen fara, man vänjer sig …. Bra kul, då vet man att man inte är ensam.
Det är så som du skriver, det går i perioder av aktivitet, och de vill oftast ha något sagt …..
I deras ställe skulle man väl bli tokig …. Tänk att vilja säga något, och inte kunnna …….
Senaste aktivitet där jag bor var ett "besök" när det luktade parfym ….. Tre/fyra besök på en vecka …..
Vilken sötnos. Är det en schnauser (stavning??) Älskar hundar, har själv 2 men skulle gärna ha fler.
Det verkar som du aldrig behöver känna dig ensam 

Hej Powerpuffan!
Visst är det en djärgschnauser …. (du stavade rätt!) ….
Sötnos? - hihihi - menade du mig????? - hahahaha …..
Den lilla vovven saknar jag mycket ….. Vi var de bästa polare …..
Hej du..
Då har jag inte helt fel på synen än… Min syster har 2 sådana, salt/pappar färgen.
hmm, du får ta det som du vill
hi hi hi..
Du får skaffa en ny fyrbent vän. Ska du skaffa kan jag tipsa om rasen chinese crested powder puff 
Väldens underbaraste och roligaste ras
Det var mitt ex hund …. Mot slutet av vår "bekantskap" tyckte jag mycket mer om hunden än henne …..
De är härliga, dessa fyrbenta vänner …..
Nu är jag kompis med en tax istället …. en kompis tax, som är en strävhårig, förlåt Motsträvig tax ….. (en ny ras)
Den vägrar att ta ett steg när man är ute och går …. =motsträvig!
Så skämten blir med min kompis, "Har du vari ute och stått med taxen?" …..
*ASG* Kan nästan se dig när du står i värsta ösregn och hunden bara står där och tittar och vill inte gå…
Det är en som bor ca 8 km ifrån där jag bor och han har en chowchow, när han är ute och går med den så går hunden ca 10 meter och sedan sätter den sig där och tittar då ställer sig "gubben" bredvid hunden och väntar på den ska gå…. Så en runda på 1 km kan ta en hel dag. Han hade visst varit uppe i norrland också på semester och når han kom dit upp så tyckte han hunden verkade så dålig att han sträckkörde ner till Helsingborgs djursjukhus, han hade förtroende för de så helsingborgs djursjukhus så han ville dit, och när de väl kom fram så sa vetrinärern att det var inget fel på hunden, den var bara åksjuk…
*ASG* - hahahahaha - Vilken historia!!!! - Den var ännu bättre!!!!
Åksjuk!!!!! - Helt underbart!
Ibland är verkligheten bättre än dikten!
Jo, nog har jag släpat runt den där taxen!!! Taxens matte får spader på jycken, innan hon ska till jobbet …..
Varje gång jag hälsar på de två, blir jycken överlycklig när han ser mig …..
KRAM ….
Ja, eller hur. Då får kanske hon också stå och vänta tills taxen har tittat färdigt, riktigt härligt en kall vintermorgon……
Här har jag de så bra så jag bara kan öppna dörren och släppa ut de i trädgården.
Mina är allitid på språng och är alltid redå att hitta på några nya bus och är aldig sena på att hänga med på om det händer något. Så där slipper man stå och vänta och vänta och….. vänta
Här är en bild på min gangstrar med en lite kul text 
NattKram/
Vilken gullig liten varelse …. En trasslig kompis!!!!!
Jag har dessvärre inte plats för en liten hund …. Bor extremt trångt i en liten etta ….
Jag får inte ens plats med ett litet marsvin ….
Men söta är de, våra små vänner!!!!
Powderpuff och Merlin-pappa: Ni är då för skojiga ASG.
Passade för många år sedan min grannes 2 hundar tax och schäffer + att jag själv hade en sheltie. Jo goddag yxskaft, vad det var roligt att rasta dom
Sheltien och schäffern, sprang på och lilla taxen med sin korta ben hade liksom inte särskilt bråttom.. Nästa runda tänkte jag ju vara smart tog sheltien och shäffern ut på en runda och det gick ju ganska bra, men när jag sen tog lilla taxen själv, gick hon fan inte ett steg
Nähä sa Paula, taxen går minsann inte utan att schäffern är med.
En annan gång passade jag bara taxen och hade en ny sheltie, första dagen gick hon perfekt. Nästa dag tog samma runda 1 timme och då fick jag ändå bära henne sista biten hem, för jag orkade inte vänta på henne Fniss.
Kram.
Merlin- Pappa du kunde ju skaffa en tamråtta
Den tar ju inte stor plats i din etta hihihi
Hahahahaha - Bära taxen …..
Taxens matte har en vuxen son som tog en långpromenad med taxen. Matte blev orolig för de båda då det tog tid ….
"Vilken lång tid det tog", sa matte.
"Jo, jag fick bära taxen i en mil", sa sonen, "Han gick tio meter, sen var det tvärstopp!"
Köp aldrig en Motsträvig tax!!
Det är bara ett trix med en tax!
Å taxar ska vara bra jakthundar… Lägger de sig i et gryt och trycker, ha ha ha
Jo, jag har hört att de är gryt-hundar ….
Kineserna har ju missuppfattat det hela ….
Gryt(a)hundar ….. Så det äter ju upp dem …..