Onsdagkvällens händelser
Hej
Det är mycket tjaffs här runt orber särskilt då det kan förklaras med damm eller fukt eller kanske rent av något övernaturligt.
Vi vill tro olika kring det där. Hur ser man då skillnad på damm- och andeorber på kort?
En del säger att en andeorb inte alls är rund som de allra orber på bild är. Jag själv tror personligen att det är så också.
Men då för att ifrågasätta mig själv nu och många andra. Vad är det som säger att inte damm och andar kan uppenbara sig på väldigt liknande vis på foton? 'Stor chans att det skulle hända', tänker kanske vissa. Jo men det finns alltid en chans.
Och vad är det som säger att inte andar är så smarta så dom uppenbarar sig som damm med vilja som en förklädnad? Finns det några motbevis?
Jag anser att det finns lika lite och lika mycket bevis för det ena som för det andra.
I alla fall ville jag berätta om ikväll.
Min katt åkte idag iväg till sin ägare och med honom försvann kattlådan vars lucka det har smällt oförklarligt i då och då. Ikväll hördes nyaljud i min lägenhet. Ljud som jag aldrig har hört tidigare och som jag därför inte kan sätta fingret på vad det är.
Men 2 ljud kände jag igen dock vid ett och samma tillfälle. Det knarrade i golvet 3 ggr på varandra utanför sovrumsdörren och sen slog mitt torkställ för tvätten emot byrån som det stod bredvid precis utanför sovrumsdörren. Kameran hade jag i handen och snabb var jag att fotografera.
Och usch…nu knackade det 4 gånger i någonting.
Hur som helst så fastnade 2 otroligt vackra och speciella orber på bild och jag VET att det var någonting här och är fortfarande.
Hur fort kan damm rasa ur bild? Varför syns alltid orber på första biden jag tar när det låter i någonting och sen är det borta på nästa bild?
Jag ska lägga upp originalen på båda bilderna jag tog ikväll och så skulle jag vilja be MacGallon att kolla hur lång tid det var mellan de båda korten och berätta det för mig.
Första bilden
Ha en bra dag! // Pernilla
Wow! Vilka häftiga orber på första bilden! Aldrig sett några liknande… 

Jag tror ju att det var orber/närvaro/andar helt klart. Har till och med en egen teori om varför de syns så mycket nu.. Enligt Mayakalendern ska ju något inträffa 2012 och enligt den med tror jag det var så ska vi "männsker" bli mer medvetna o öppna. Kan det inte då vara så att våra på andra sidan börjar visa sig mer och mer för att fler och fler ska kunna öppna sig och bli medvetna?
#3 En intressant teori kring det ämnet "2012", som jag har hört många teorier om. Men den där gillar och hoppas jag på mest. 

#4 Va glad jag blev att du gillade den kände jag!
Kram och sov gott! Måste i säng nu…
Det har du banne mig rätt i Pernilla!
Visst kan det vara så att de små rackarna kan visa sig som damm-orber! Vad nu en dammorb är??
Men det är nog sant …. det lär ju kunna ta vilken skepnad de vill/kan …. Det verkar logiskt!
Teorin med "2012" och den berömda maja-kalendern kanske stämmer …. Vi, människor kanske går mot en ny inriktning då??
För tror ni att det är en slump att vi människor har fått upp ögonen för problemet med växhuseffekten, samtidigt som vi genomgår en stor ekonomisk depression, med massarbetslöshet?
Lägg ihop detta med teorin om "2012" ….. Slump, eller inte?
Det är som en högre makt (kanske med hjälp av dessa andar?) vill påvisa en klokare och mera kärleksfull väg för oss människor …..
Ursäkta att jag spårar ut nu igen …. ett sidospår som vanligt …..
Stor Vänlig kram!
Stefan
MacGallon! Var är du när du behövs din rackare!? 
Kom hit och analysera min bilder i ditt program och ge mig klockslag och din åsikt!
Ser ni förresten hur orberna går som en båge från vardagsrummet in i sovrummet och ner över datorn också? Slump?
Jag tycker jag ser mig några ute i det andra rummet (dörren) och faktiskt en liten på andra bilden. På väggen :)
//Elin
Jo det stämmer.
Alltså jag måste bara få visa de här två allra tydligaste orberna igen. Hur kan det komma sig att det är för det mesta just där, på den väggen, på den höjden…som dessa speciella orber hamnar på bild?
Jag ska visa fler av dessa orber som hamnat just där. Dom ser alla nästan likadana ut också. Hur kommer det sig? Hur kan strukturen bli sådär?
Ser ni att även de på dataskärmen har samma struktur?
Du verkar ha många orber hos dig, jag har aldrig fått nån på bild
Inte sett nån på riktigt heller…
//Elin
På bilden som är i inlägg#1 finns det också orber fast lite längre upp och inte lika skarpa.
Samt att de delat på sig - så att säga farit i från varandra.
Popcornett
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Vad jag fått höra har man kommit fram till att jorden ska gå under en fredag (mins inte vilken tyvärr, fredagen ska komma från koranen) år 2012, någon som lagt ihop massa olika kalendrar och trosätt.
Men till själva samtalsämned :P Tror på att det finns "spöken" och så, är dock ganska kritisk när det gäller bilder. Är det inte så att jag direkt känner att det här är något vill jag solla bort allt annat det kan vara först. Tror dock inte att de springer runt hos folk som de inte haft någon kontakt med alls i livet bara för att säga "hej, vi är här för att tala om för dig hur bra världen kommer bli år 2012".
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.
jag känner allt igen din änglaorb….
visst är det närvaro där…
U R us
#18 Åhh nu blev jag skiträdd, jag är verkligen jätterädd för det där med att jorden ska gå under 
//Elin

#20 Är nog ingen fara, de sa ju att jorden skulle gå under den 6 juni 2006 med eftersom homosexuallitet blivit så accepterat 
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.
jag tror att kalendern bara börjar om…
U R us
Många gånger har det påstått att jorden ska gå under - Hittills har det alltid haft fel. Det får vi vara glada för …..
#20# Lilla vän, var inte rädd, det är ingen fara å färde.
Det är vackra bilder som visas i denna tråd! Tänk att man kan fånga sådana saker i kameran ….. De är vackra de där orberna ….
Det handlar väl som det mesta här i världen - om olika energiformer, och energier ….
Vackert!!!
Har du något mer vackert Pernilla att visa??
Kram, Ssssstefan