Ang. borttagning av trådar
Hej
Jag tog bort 2 trådar för första gången ikväll då det bar av åt en otrevlig riktning.
Jag vill förklara varför och hur detta kommer att fungera i fortsättningen.
Denna sajt och dess innehåll kommer egentligen utav en annan sajt här på iFokus. Där diskuterade jag och många av de första medlemmarna här på Spökbilder iFokus, just spökbilder. Vi fick otroligt mycket motstånd och dessa konversationer utvecklades till frustrationer, irritationer, till argumentationer, till demonstrationer och vidare tyvärr. Någonstans mitt i smeten fick jag rådet att skapa en egen sajt där vi "troende" fick härja fritt med vår tro, och så blev det. Vi flydde fältet kan man nästan säga.
Med dessa erfarenheter med mig i bakfickan innebär det att jag kommer att behandla mina uppgifter som Sajtvärd annorlunda än sajtvärden på sajten som "vi" kom ifrån nu.
Trådarna som togs bort nu, togs bort på begäran av trådskaparen. En trådskapare har bara möjlighet att redigera ett inlägg en timme efter skapandet av tråden, och har man då lagt upp bilder eller annat som får mycket respons och motstånd som trådskaparen inte har önskat så kan det blir jobbigt för trådskaparen. Jag har tidigare påpekat noga att kritik ska vara konstruktiv och dessutom ska man också tänka på att kommentera sakfrågan, inte personen i sig. Tänk på det.
Skulle ni som trådskapare känna att tråden utvecklades till något man inte hade föreställt sig och det blir fel och jobbigt så ska man absolut ta kontakt med mig som Sajtvärd och framföra detta. Har man en önskan om att tråden ska tas bort så kommer jag lyssna på önskemålet, själv titta på tråden och göra en egen bedömning. Hittar jag ingenting som är fel så kommer jag inte ta bort tråden, om det inte finns någon annan djupare, knappt synlig orsak hos trådskaparen. Vi människor är trots allt varelser med känslor och vissa är känsligare än andra. Jag vill självklart också att mina medlemmar ska må bra i användandet av min sajt.
Jag kan föreställa mig att borttagna trådar kan väcka frustration hos de som deltagit i diskussionerna i tråden, men tyvärr är det någonting som man bara måste acceptera.
Ifall du har deltagit i en tråd som du funnit intressant och tråden tillslut tas bort pågrund av att någon eller några påverkat innehållet i tråden till det negativa men du vill fortsätta diskutera detta, så kan du alltid tillfråga mig vem som var trådskaparen till den tråden då jag kan se detta. Så kan ni fortsätta en seriös diskussion via pm istället.
Och ni trådskapare som får era trådar borttagna på begäran behöver inte vara oroliga att jag ger ut namnet till vem som helst som begär det. Ni kan väl försöka lägga användarnamnet, på dom som gett intressanta kommentarer, på minnet så att ni kanske känner igen dom när jag frågar ifall "den här" personen kan få veta användarnamnet och ta kontakt.
Personliga påhopp, diskriminering, mobbing m.m. är inte okej! Läs Skrivregler och "Om respekt" ifall något är oklart!
Var inte rädda att kontakta mig ifall något är oklart eller känns fel med sajten eller någon medlem.
Jag vill också hänvisa till den nyskapade forumgruppen "För kritisk analysering" och artikeln "Om 'För kritisk analys'" som är en del av lösningen på sådana här problem på sajten.
Ha en bra dag! // Pernilla
Bra skrivet Pernilla. Det är bara synd att du får tjata ändå till och med i den här sajten. 
Tycker det vara klara raka besked
Bra skrivet.
Mycket bra skrivet och lättförståeligt. 
Du är en toppentjej Pernilla!!!
Vi står bakom dig i dina beslut!!!!!
Det känns som om du är min goa lilla-syster!!!!!!
Heja dig!!!!