Spådomar för 2026
Vad kan vi vänta oss av 2026, enligt spådomarna?
Lägg gärna kort eller titta i kristallkulan själva och skriv nedan vad ni får fram! 🙂🎴🔮

(bild från pixabay.com)
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
- Redigerat 2025-12-28 21:11 av Magi-cat
Är det någon som kan läsa vad han säger?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vrQ9qV/sa-blir-sverige-2026-nye-nostradamus-profetia
- Redigerat 2025-12-28 21:05 av Magi-cat
#1: Spännande. Hoppas att någon har tillgång till texten. Det skulle vara roligt att få veta vad han förutspår.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Enligt AI säger "Nye Nostradamus":
🔮
Sverige går in i en period av anpassning snarare än kollaps — det blir inga katastrofala scenarier, men landet måste justera sig till nya realiteter.
Saker som säkerhet, kriminalitetsfrågor och levnadskostnader kommer att vara i fokus i politik och i det kommande riksdagsvalet.
💼 Ekonomi
Ekonomin väntas växa måttligt — alltså ingen gigantisk boom, men ingen hård recession heller.
🛡️ Hotbild
Han varnar för hybridhot, till exempel cyberattacker och underrättelseverksamhet — alltså mer sofistikerade, dolda hot snarare än öppna krig.
Ingen stor framgång för Sverige i fotbolls-VM, om hans profetior skulle slå in.
Melodifestivalens vinnare förutspås från genrer som arenapop eller modern rock.
Aftonbladet
☀️ Väder
2026 väntas ha värme och instabilt väder, vilket skulle kunna spegla klimattrender.
Och Salomé betonar att hans profetior inte är absoluta sanningar, utan möjliga scenarier baserade på Intuition och andlig vägledning.
🧠 Lite bredare kontext
Det finns också globala profetior för 2026 från Athos Salomé som cirkulerar internationellt (även om de inte gäller Sverige specifikt). Exempelvis sägs han ha varnat för:
Cyberattacker och tekniska störningar i Europa.
Stora solstormar som skulle kunna påverka elnät och kommunikation.
Geopolitiska spänningar i Arktis och Afrika.
#3: Tycker det låter ungefär som det vetenskapsmän och andra experter brukar säga som troliga scenarier.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Varning för kommande finanskrasch. (Tyvärr låst artikel)
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/M7w82R/oraklets-varning-da-kommer-nasta-ekonomiska-krasch