Vad är UFO;n?
Vad är UFOn?
Spännande avsnitt om UFO:n och de senaste rönen och funderingarna i Vetenskapens Värld.
"I decennier har ufo-observationer fascinerat, men frågan har varit lite av ett tabu i forskarvärlden. Nu har flera forskningsprojekt startat i USA, bland annat på rymdstyrelsen NASA. Så vad är svaret? Är det fråga om drönare, Väderfenomen eller bara optiska illusioner? Kan det vara hemliga militära farkoster? Eller något helt annat?"
https://www.svtplay.se/video/jMd2A1a/vad-ar-ufon-1
Ja, vad är det, egentligen? 🌝😎
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#0: Ska titta på programmet senare. Det verkar intressant.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Spännande! Den ska jag se på i kväll. Nu är det lite andra perspektiv och inte lika tabu, så det ska bli intressant att se vad de säger.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Det är jättebra att det numera faktiskt går att prata om. De tar upp det i avsnittet, just att det varit mer eller mindre tabu.
Då kommer man ju aldrig längre heller i kunskapsinhämtande om man bara avfärdar vissa saker och händelser utan ta reda på mer.
Det var intressant men egentligen inget nytt, tycker jag. Bra att de börjar prata om det.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
UFO Sverige angriper frågan på ett seriöst och öppensinnat sätt, och sitter på ett enormt arkiv rapporter.
De har publicerat hela 117 poddavsnitt , varav många är lyssningsvärda.
Lyssna särskilt på avsnitten med titeln "Märklighetsfaktor".
"Don't Panic" (Douglas Adams)
- Redigerat 2025-04-14 16:04 av Bo§e
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Intervju med Michio Kaku. (ca 45 min)
(Jag har inte sett den själv, men läst citat ifrån den.)
#6: Intressant. Såg de första 5 minuterna men ska se resten sen. Jag gillar att bevisbördan som han säger ändrades. Förut var det upp till de som såg UFU att bevisa att det finns något där uppe, men nu är militärer som ska göra det, för det finns för många människor som sett liknande saker för att det ska gå att ignorera.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
#7 Kul att du börjat lyssna på den!
Jag har inte lyssnat själv, men fick den rekommenderad och Kaku brukar ha mycket klokt och intressant att säga.