Ansikte dök upp i tvn
Hej!
Jag skulle filma en grej hemma och därför stängde jag av tvn och satte upp ett stativ, tog en bild under tiden och nu ett tag efter så upptäckte jag ett ansikte på tv-skärmen. Och jag minns som sagt att jag hade stängt av tvn för att inte störa ljudet på min inspelning. Någon som känner igen ansiktet? Finns väl en chans att tvn satts på igen av misstag men som jag minns det var tvn av. Kan det varit ett spöke? Bilden togs kl 15.58 och enligt tv-tablån gick ”En plats i solen” då på 4an, som vi tittade på tidigare imorse. Men som sagt, tvn ska inte varit på då…
Vad tror ni?
#0: nähäpp
#0 Hej!
Förstår att du funderar, det ser verkligen ut som ett ansikte. Men det är jättesvårt att säga vad det kan vara. Bland olika förklaringar kan det förstås vara att TV:n slagit på. Eller något som speglar sig i skärmen, något man ofta inte tänker på. Samt Pareidoli, att hjärnan gärna ser samband och särskilt ansikten i något man inte riktigt ser vad det är.
Du kan också posta din fråga och bild på Övernaturligt, länk nedan, så kanske du får fler svar!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#2: Fast i det här fallet syns ansiktet rätt tydligt.
Har inte tittat på En plats i solen så jag vet inte om ansiktet visades i det programmet. Kanske det går att titta på det på TV4 Play för att se om ansiktet är med där?
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#3 Jag har inte heller sett programmet. Det vore intressant att se om det dyker upp ett liknande ansikte. 🙂
Bakom ansiktet speglas ju en soffa och ett fönster ser det ut som, är det något som finns där? Alltså, är det bara ansiktet som dykt upp eller bakgrunden med?
#5 Bra fråga. Det kan ju vara en ledtråd.
#5: bakgrunden stämmer överens men vad som speglas i tvn :)
#3: om det var rätt avsnitt jag hittade så dök inte en ansikte upp i programmet iaf!
Intressant! Du får göra nya försök och se om du får nått mer på bild !
Tycker jag har sett det ansiktet tidigare, men minns inte i vilket sammanhang. Det var inte i något tv-program i alla fall. Lite spooky ser det allt ut. Inte direkt "mänskligt".
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Nu har jag äntligen hittat den här tråden igen! 😄 Igår kväll kom jag på att Laxton Ghost Sweden har gjort en liten serie där dom undersöker bilder och videos med påstådda spöken. TS skulle kunna skicka in denna dit, det hade varit kul att höra vad dom tycker.
#0: Instrumentell transkommunikation (ITK)
Konstigt att ingen nämnt det i tråden, det är inte okänt …
Om ansiktsbilden syntes först i efterhand när fotot betraktades -undrar man då oxå varför ett finger (nederkant) kan peka ut ansiktet …