Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterdiverseljusfenomenorber
Läst 82 ggr
axidot
2

Grön orb (önskar tydning)

Hej! Jag är ny till sidan, trevligt att få vara med i erat community,
Mitt namn är Madelene och jag har sedan barnsben alltid varit nära den andra sidan och troende på gud, skyddsänglar, andar, platsbundna energier, demoner osv, så det var lite om mig.

Jo till saken, igår när jag tränade så fångade jag in en röst som inte är min när jag tränade och jag tycker jag hör någon säga hej Madde.
Idag när jag gjorde en minneslund och en plats för tacksamhet till mina skyddsänglar så fångar jag denna fantastiska gröna Orb,

Är någon kunnig kan läsa av bilden och svar på vad gröna orber är?

Tack. Mvh Madelene

• Redigerat 2023-08-18 19:17 av Magi-cat
  • Redigerat 2023-08-18 14:59 av axidot
Magi-cat
0

#1 Hej och välkommen till ifokus-nätverket! Här finns många sajter med olika karaktär och inom olika ämnesområden att botanisera i. (Själv är jag med i ganska många. 🙂)

Om du har lagt in en bild i ditt inlägg så måste jag säga att jag tyvärr inte kan se den, så försök gärna lägga in på nytt i den här tråden.

edit: PS: jag lade till etiketter till ditt inlägg så blir det lättare att hitta sedan. Det finns en etikett du kan klicka på som heter just orber med många inlägg tror jag.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

• Redigerat 2023-08-18 19:18 av Magi-cat
JRSN
1

#0: Personligen så tror jag att orber är uttryck för själar som vill förmedla att de finns men inte visa hela sin gestaltning, ett rent själsuttryck alltså. Färgen på orben är då den energi de vill förmedla. Grön kan till exempel stå för harmoni, skönhet, naturen eller jordning.

Men det finns säkert lika många tolkningar av orber som det finns människor. En del avfärdar orber såsom dammkorn eller reflektioner i linsen. Men även det kan vara ett budskap; ett tecken är ett tecken, oavsett hur det kommer till. Tror aldrig jag har sett orber direkt, utan kamera. Men vem vet, plötsligt händer det. Världen är mycket mer mångfacetterad och mystisk än vi kan föreställa oss.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

axidot
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bilden.

axidot
0

Upp*

Magi-cat
0

#3 Fin, stämningsfull bild och jag förstår att den betyder mycket för dig.

Hoppas du får hjälp med tydningen!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

NiklasTyreso
1

Jag har fått många sådana gröna orber när jag stått på berg och fotat västerut, oftast i solnedgången.

Min tolkning är att det är ett fenomen som händer vid motljus, alltså att man fotar i riktning mot en ljuskälla.

Fotografiet i denna tråd är taget i ett ganska mörkt sammanhang där det levande ljuset fungerar som en ljuskälla som ger motljus.

• Redigerat 2023-10-08 21:55 av NiklasTyreso