Husby Säteri - spöken och upplevelser
Jag har själv inte varit på Husby Säteri, men det låter som om det är en vacker och välbevarad plats där man kan sova över eller t.ex. hålla konferenser.
Och så finns det mycket som sitter i väggarna, som så ofta på gamla slott …
Det sägs att klot rullar av sig själva, lampor som inte längre finns lyser i allén och att man sett som en man (kanske Carl Filip von Schwerin själv?) fast där inte var någon …
https://spokhus.se/plats/husby-sateri/
En natt ensamma på slottet:
https://litemerarosa.com/2020/03/02/en-natt-helt-ensamma-pa-husby-sateri/
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag har varit på konferens där en gång men tyvärr var jag helt omedveten om att det var ett "spökhus". Hann aldrig med att kolla upp slottets bakgrund och historia innan jag åkte dit. Synd. Önskar att jag tagit bilder för det är verkligen ett speciellt slott med otroligt fin inredning och antika möbler.
Slottet ligger vackert vid vattnet och utsikten är fantastisk. Men jag var så fokuserad på jobb och hade inte tid att gå runt och titta och känna. Önskar att jag hade det. 🙂
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Härligt ställe och härligt att läsa berättelsen om deras vistelse där. Våra slott är underbara och ruvar på så mycket spännande historia och andar som gärna gör sina besök 😎
#1 Så är det ofta. Hoppas du får tillfälle att åka dit igen och titta närmare på historien. 🙂 Det ser verkligen fint ut!
#2 Visst ser det härligt ut! Bra att både platser och berättelser blir bevarade också.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Ser vi på bilderna som tjejerna lagt ut från sitt besök där så är där otroligt fint så jag förstår att du Loris trivdes så det där är ett ställe som verkligen är värt att besöka nån gång 😎 och självklart är att hyra svit nr 3 👻
- Redigerat 2021-08-17 16:20 av [Urskog]
Tjusigt, där skulle jag tänka mig att bo permanent, utan spöken så klart!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!