Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikett: rymden
Läst 90 ggr
Magi-cat
3

Eldklot på himlen i natt

Var det någon av er som såg eldklotet, sannolikt en meteorit, på himlen i natt? Det ska ha varit synligt vid 01-tiden i södra och mellan-Sverige.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/maanga-rapporter-om-eldklot-paa-himlen.4ypYTx9H4

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Läsare från stora delar av västra och mellersta Sverige har kontaktat Aftonbladet om ett eldklot som synts på himlen strax efter klockan 01.
Jane-Lyzell
2

såg inte men spännande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Carmarino
2

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Först ett jättelikt ljusfenomen, sedan en hög smäll. Polisen i Västsverige fick under lördagskvällen en lång rad samtal från personer som undrade vad det var som hade hänt. På lördagskvällen vittnade människor från Skåne till Falun för SVT Nyheter om att de upplevt ljusfenomenet. Sannolikt rör det sig om en så kallad bolid som rört sig in i atmosfären.
Magi-cat
0

Kraftig smäll, t.o.m.! Häftigt!

Carmarino
1

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Klockan 01.08 natten till söndag lyste ett blixtrande ljussken upp sommarnatten i Norge och västra Sverige. En bolid – en större meteor – skådades och fångades på bild av ovanligt många privatpersoner och rymdobservationskameror.
  • Redigerat 2021-07-25 14:00 av Carmarino
Tarotstollan
1

Jag var vaken och tittade på den fina fullmånen men såg inget annat.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
2

Fint med fullmånen i alla fall, Tarotstollan!