Orgonit. Vad är nu detta?
Fick ett tips av en medlem här att kolla en video på Youtube. Jag har alltså problem med jordstrålning och får ont i kroppen samt blir dränerad på energi av dessa linjer. Jag har en sån linje genom bla. min säng och vidare in i vardagsrummet och längs soffan. Dessutom sitter jag på ett kryss på jobbet.
Jag motar detta onda med kopparnät men har nyss kommit på att de läcker och jag behöver troligen kopparplåt. Det är tätare.
Till saken, denna video tog upp bland annat Orgonit. Vad är nu detta tänkte jag? Är nyfiken av mig och vill helst inte dra igång projektet Kopparplåt utan istället hitta nåt annat som kan få fason på dessa linjer. Därför börjar jag googla och läste olika forum och artiklar. Det är alltså en polyesterklump fylld med metallskrot och en kristall i mitten (kvarts går bra…tydligen inte så noga).
Enligt vad jag läste kunde det vara nåt som kanske funkar. Varför inte prova?
Köpte polyester på Biltema och kristall hade jag. Fixade ihop en klump som såg skitful ut. Jag funderade på hur jag skulle prova den. Är total novis på pendel men jag visste att den gav utslag på olika saker så jag testade. Pendeln gav otroligt starkt utslag! Den nästan snodde i horisontellt läge (medsols) när jag höll pendeln över orgoniten.
Över jordstråln.linjen snodde pendeln galet motsols. Jag testade då att ställa Orgoniten på linjen inne i sovrummet. Vad skedde? Hela linjen, genom hela lägenheten, började göra så pendeln snodde våldsamt medsols. Alltså linjen fick omvänd snurr på pendeln (vad nu det innebär?).
Jag måste ju göra ett blindtest. Eller hur? Jag bad sambon ställa orgoniten på sängen vid en slumpartad tid medan jag satt i vardagsrummet och höll i pendeln över linjen. Jag satt i soffan i ett par tre minuter och då plötsligt började pendeln stanna upp och gå medsols. Jag ropade på sambon och sade "NU ställde du klumpen på sängen!". Hon bekräftade att så var fallet.
Nu till målet med detta; Inatt ska jag koppla ur jordningen ur kopparnätet och då ska jag få ont i ryggen på morgonen. Stel o jäklig. Om jag INTE får det då funkar orgoniten och jag slipper köpa kopparplåt.
Ska bli spännande och för mig är det ett Oförklarat fenomen - än så länge. Vi får väl se. Jag säger aldrig aldrig.
För den som ids läsa mera:
https://cloudbuster.se/vad-ar-orgonit/
Bra beskrivning! Tack!
Intressant att energin ändrade laddning. När jag lägger järnföremål över currykryss ändrar krysset laddning till positivt, men resten av linjerna utanför krysset har kvar samma negativa energi.
Jag tänker inte någonsin använda polyester- eller epoxyplast för att göra orgonitblock, för plast förstör miljön. Möjligen om jag får tag i ekologiskt lim.
Om du läser texten i länken så sägs det att orgoniten ändrar negativ energi till positiv. Pendeln började då fara åt andra hållet ialla fall. Så mycket kan jag säga.
För min rygg funkar bara koppar och den måste vara jordad. Har provat alla andra föremål och material men kopparn är den som skärmar av linjen.
Istället för polyester kan man ta vax har jag läst. Ska vara nåt organiskt.