Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterrymdenmåne
Läst 99 ggr
Magi-cat
3

Superfullmåne 26 maj!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det dags för en superfullmåne igen, närmare bestämt den 26 maj kl 13.14. (13.13 har jag också sett)

Några timmar innan dess betraktas den som en supermåne, dvs i en position då den är som närmast oss. Detta är den andra supermånen för i år. Det finns en till att vänta …

Det är dessutom s.k. blodfullmåne, månförmörkelse, men den kan inte ses från oss i Sverige.

https://www.ufo.se/index.php/fakta/himmelsguiden/2075-maj-216
bild från pixabay.com

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

UFO-Sverige, UFO-Sweden, UFO, ufo, ufologi, observation, misstolkning, forskning, UFO-bilder, vetenskapsinriktad, folkbildning, riksorganisation, UFO-organisation, organisation, UFO-Aktuellt, Rapportnytt, UFO-Sveriges Radio, Ufopodden
Carmarino
1

Det lär nog bli svårt att se den mitt på dagen. Den brukar vara väldigt blek då. Fast den kanske är så stor att den syns bra i alla fall. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Magi-cat
1

Här kan du se superblodfullmånen!🌑🌕

Online, om inte annat!

https://www.space.com/super-flower-blood-moon-2021-webcasts

If you can't see the "Super Flower Blood Moon" eclipse of May 26 in person, check out these live webcasts!
  • Redigerat 2021-05-24 15:41 av Magi-cat
Magi-cat
0

Find out when to look up (or tune in online) for the Super Flower Blood Moon lunar eclipse on Wednesday (May 26).
Carmarino
0

#3: Vet inte ens var på himlen månen skulle vara för två timmar sedan. Dessutom var det mestadels molnigt, med bara några gluggar här och var, så chansen att månen skulle finnas i någon av dem var rätt liten.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Magi-cat
0

Nä, det var/är tyvärr inte de bästa förutsättningarna … Massivt molntäcke, så man får nog bara tänka sig månen …

Magi-cat
0