Annons:
Etikettspådomar
Läst 756 ggr
Magi-cat
2020-12-27 16:58

Spådomar för 2021

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här när ett år nalkas sin ände och ett nytt tar vid är det vanligt med mer eller mindre seriösa spådomar.
Lägg gärna in era små eller stora förutsägelser här i tråden, antingen ni använt abborrfenor, kort eller kristallkulor eller något annat.

Det här året som snart gått blev ju nog annorlunda än vad man i sin vildaste fantasi kunnat komma på. Så hur blir nästa år?

Hittar ni någon annan spådom/förutsägelse så lägg gärna in den också.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

  • Redigerat 2022-03-17 20:56 av Magi-cat
Annons:
Loris M
2020-12-27 19:09
#1

I rubriken står 2020. 🙂

Jag förutspår (och hoppas så innerligt) att under hösten 2021 kommer vi försiktigt börja återkomma till "det normala" vad gäller pandemi och att vi kommer få bukt på smittspridningen när vi nu börjar vaccineras.

(Det är kanske mer önsketänkande är förutsägelse. 🙂)

  • Redigerat 2020-12-27 19:19 av Loris M
Magi-cat
2020-12-27 19:19
#2

Hoppsan! 😁 Jag vill ogärna stanna kvar, så jag ändrar nog. 🙂⏲⏳ Dags för tidshopp!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2020-12-27 19:20
#3

Tacksam för tidshopp för jag vill inte leva om det här hemska året. 😀

Magi-cat
2020-12-27 19:20
#4

#1 Delar varmt och innerligt ditt önsketänkande och jag är säker på att alla instämmer! 🤗💝


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2021-01-01 21:14
#5

Astrologen säger att 2021 blir ett bättre år då vi går in i Vattumannen och mot mer kollektivism och idéer, samt digitalisering.

Synd att hon inte hann lägga ut texten lite mer. (ca 2 min)

https://sverigesradio.se/artikel/7637844


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Astrologen Sofia Pontén berättar om den kritik som hennes kollegor mötte när de siade om 2020 som ett helvetesår. Efter ett år fyllt av oroligheter och ...
Loris M
2021-01-01 22:02
#6

#5: Hoppas att hon får rätt. 👍🏻

Annons:
Magi-cat
2021-01-02 08:22
#7

#6 Det får vi hoppas, vad det nu kan innebära. 🍀✨

Digitalisering har ju fått en skjuts av pandemin och densamma måste väl ta slut någon gång …Hoppas vi.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2021-01-09 19:20
#8

4 experter uttalar sig om vad de tror. 3 frågor av 4 är coronarelaterade och lite grann den fjärde också …

Så hur blir 2021 angående epidemin, ekonomin, resandet - och miljön?

Mycket bättre än det förra året, är de eniga om. Och att hoppet lever.

Ca 4 min.

https://arenan.yle.fi/1-50726019?autoplay=true


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Titta på Svenska Yle Story - Blir 2021 bättre än 2020? Vi frågade fyra experter i Yle Arenan. Arenan är Finlands största tjänst för webb-tv och -radio.
Magi-cat
2021-01-13 09:59
#9

Björn Olsen tittar i spåkulan och säger att till sommaren så …

"Även Björn Olsen, professor i infektionssjukdomar vid Uppsala universitet, tror att vi kan återgå till ett något sånär mer normalt liv under 2021. Att kunna resa utomlands är inget han utesluter.

– Det kan nog vara realistiskt tror jag. Det är jättesvårt med den typen av spåkula, men jag skulle nog tro att i juni, juli kommer folk börja resa, det tror jag.

Event som konserter och andra tillställningar med mycket folk är inte heller en omöjlig tanke."

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/effekten-av-vaccinet-da-kan-vi-leva-normalt-igen/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Det är frågan som alla ställer: När kan vi börja leva som vanligt igen? Osäkerheten är stor men i takt med att vaccinet rullas ut är experterna hoppfulla.
Loris M
2021-01-13 16:23
#10

#9: Ärligt talat så hoppas jag att vi inte kan resa redan i sommar. Vaccinering har bara börjat så jag hoppas att folk tar det lite lugnare med resandet. Det är inte direkt så att man inte klarar sig utan utlandsresor.

En del (oftast rika) verkar tro att alla rekommendationer inte gäller dem. Hörde på radio tidigare idag att Madonna med familj besökt fem länder på tre veckor och att de dokumenterade allt på sociala medier som om vi inte var mitt i en pandemi. 🙄

Magi-cat
2021-01-13 17:08
#11

#10 Håller med dig i allt. Allt kan inte bli "som vanligt" i allt och det måste dras mer lärdomar än så.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2021-01-28 11:35
#12

Völvorna på Island har gjort spådomar för 2021.

Båda har med vulkanutbrott och att coronan kommer att minska tack vare vaccin. Väntan på vaccin kan också bli längre än befarat. Den ena säger att samhällseliten kommer att tränga sig före i vaccinationskön. (det verkar redan ha hänt.)
Folk kommer att resa igen, men mönstret ändrar sig lite.

http://www.islandsbloggen.com/2020/12/volvans-spadom-for-2021-flockimmunitet.html


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Vulkanutbrott, coronapandemins slut och förnyat resande. Så ser huvuddragen ut i völvornas spådomar för 2021. Men där DV:s völva förutspår e...
Magi-cat
2021-01-28 12:25
#13

Mystic Veg i västra England spår i sparris!

Vi ska leva som "normalt" först i juni någon gång när vaccinet börjat ge resultat.
Men inte helt som vanligt, en del blir faktiskt bättre …

Två kungliga skilsmässor (Storbritannien) lär det ska bli och lite kunglig ohälsa.
Drottning Elizabeth kommer att göra ett viktigt uttalande.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mB5z4q/spadamen-mystic-veg-om-2021-minst-tva-kungliga-skilsmassor


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Det finns de som spår i kort och de som spår i sump. Och så finns ”Mystic Veg”, 65. Hon spår i sparris.
  • Redigerat 2021-01-28 12:26 av Magi-cat
Annons:
Carmarino
2021-01-28 12:54
#14

#12: Fast spådomarna verkar mest gälla Island tolkar jag det som. Å andra sidan så stämmer det säkert att samhällseliten kommer att tränga sig före i vaccinationskön även i andra länder. Förmodligen kommer även spådomen om resorna att slå in andra länder också.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
2021-01-28 13:12
#15

#14 Ja, det var nog mest runt Island. Det där med att tränga sig före verkar redan ha börjat och inte bara där …
Det var säkert allmänt med resorna.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2021-02-02 20:19
#16

Murmeldjuret väcks ur sin dvala för att spå vädret framöver - märklig tradition måste man säga …

"I den amerikanska staden Punxsutawney i Pennsylvania samlas invånarna varje år sedan 1887 för att rådfråga ett murmeldjur om vinterns längd. Det var i Punxsutawney som tyska invandrare genomförde den gamla europeiska traditionen först. Numera hålls seden levande och aktuell med hjälp av ett speciellt murmeldjur, Phil Groundhog-meteorologen. Dagen firas med stor publik och sänds live via webbkamera."

https://kultursmakarna.se/2021/02/01/murmeldjur-spar-vinterns-langd/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Kan murmeldjuren tala om hur lång vintern blir? Det säger en gammal sägen som nordamerikanerna tagit fasta på. Varje år den 2 februari firas Groundhog day, som betyder murmeldjursdagen, i USA och Kanada. Traditionen har sina rötter i mytologi från Centraleuropa som europeiska emigranter tog med sig till USA.
Carmarino
2021-02-03 02:19
#17

#16: Det har till och med gjorts en film om det, nämligen Måndag hela veckan. 🙂

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/M%C3%A5ndag_hela_veckan


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
2021-02-15 09:03
#18

Det kommer att bli värre … (Tyvärr kan jag inte läsa artikeln, men någon annan kanske kan?)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LnjoX4/teorin-darfor-vantar-fem-helvetiska-ar


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Pandemi, urspårade demonstrationer, valkaos och en stormning av Kapitolium. En professor såg vartåt det barkade redan för 10 år sedan. Han har ett dystert besked: De kommande åren blir ännu värre.
Loris M
2021-02-15 21:42
#19

#18: Nu blir man ju nyfiken. Jag kan inte heller läsa men hoppas att någon som kan, vill berätta vad som står. 🙂

Upp till toppen
Annons: