Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketter: ufoutomjordiskt-liv
Läst 1676 ggr
Magi-cat
2

Livat på Mars!

Äntligen! 👍

Duktiga Curiosity kan ha hittat liv på Mars! ✨ Eller i alla fall fossil efter liv. Eller…

Ordet "fossil" för kanske tankarna till något stort och dinosaurieliknande. Men, det är att ta i…

De (möjliga) fossiler man hittat är mycket små (5 mm) och mycket maskliknande.

Nasa har inte levererat någon förklaring ännu, men världen väntar med spänning.

"– De ser anmärkningsvärt lika fossil från Ordovicium-perioden jag har studerat och fotograferat här på jorden, säger forskaren Barry Di Gregorio till sajten Inside Outer Space och frågar sig vilken annan geologisk förklaring Nasa kan komma med om fyndet."

Duktiga fotograf-Curiosity har också ett litet labb till sitt förfogande och kan till att börja med ta prover för att konstatera om de förmodade fossilerna härrör från biologiskt liv eller inte.

Det kan ju också vara kristaller, rester av en meteorit eller liknande vi ser.

Intressant början på det nya året, i alla fall! 👍

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0E4QGM/nasa-kan-ha-hittat-fossiler-pa-mars

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6856305

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
0

Det är nog foto från jorden. Moder jords gamla fossil.

Magi-cat
1

#1 Vem har fört dem dit? 🙂

Huygens
0

Fotona har aldrig lämnat jorden.

Pyttelite
1

#0 Intressant nyhet - ska bli spännande och se resultatet - hoppas att du rapporterar!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Magi-cat
0

#4 Mycket spännande! 🙂 Rent nagelbitande…🤫
Vi får se vad som framkommer…

Huygens
0

Problemet är att NASA påstår sej ha haft sonder och marsbilar på Mars i årtionden, men har inte tidigare kommenterat dom talrika externa iakttagelserna av fossil på stenarna som NASA visat på bilder som påstås vara tagna på mars.

En NASA-ingenjören studerade mellan åren 2003 - 2006 foton som påstods komma från Mars med 1000-tals fossil på fotona som påstods vara tagna av Spirit och Opportunity, tror jag det var, nämnt på UiF (inlägg).

Runt 2009 hade han samlat 6000 fossilbilder på det som påstods vara foton från mars, men NASA gav ingen som helst kommentar. Samtliga fossil på fotona är av jordiskt utseende. Även enstaka andra fossilforskare med akademisk examen, har nämnt att det finns fossil på dom påstådda, troligen fejkade, marsfotona.

Ett intressant fenomen uppstod när personer ur allmänheten i USA fick titta på bilder och fick frågan hur många fossil dom kunde identifiera på fotona. Vissa USA-medborgare hittade upp till 50 fossil på bara några få foton.

Sen kom MKULTRA-programmeringen in i bilden.

När dessa personer ur allmänheten därefter fick reda på att fotona "kom från mars", backade i stort sett alla och hävdade plötsligt att dom inte kunde se några fossil alls längre. Så stor är lydnads- och rädslokulturen i USA.

Skräcken för att bli stämplad som anti-amerikansk konspirationsteoretiker.

Vem vill stämplas som opatriotisk?

Ändå stämmer fotona inte.

Och som sagt var, fossilerna på "marsfotona" ser jordiska ut, dvs dom ser ut som fossil som redan är kända här på jorden.

Vi kan i alla fall, bl a för att NASA ej kommenterat dessa fossil tidigare, dra slutsatsen på goda grunder, att alla påstådda foton från Mars yta är fejkade foton, tagna här på jorden och troligen fotomanipulerade i datorer för att se "marsianska" ut.