Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketter: intressantteorier
Läst 2024 ggr
Magi-cat
0

Hur ser människan ut om 1000 år?

Hur ser människan ut om 1000 år?

Tänk 1000 år tillbaka och mycket har förändrats, människan har blivit i genomsnitt längre och lever längre, världen har förändrats. Ingen hade kunnat föreställa sig hur det skulle se ut nu, med den teknologiska revolutionen? Kan vi föreställa oss hur det ser ut om 1000 år utan att vara påverkade av dagens tänk?

I det lilla filmklippet (ca 4 min) tar man upp transhumanismen, hur maskinen flyttar in i människan. Hur klimatförändringar påverkar oss och gör huden mörkare som en anpassning. Dagens 7000 talade språk tunnas ut till ca 100. Barn kan skräddarsys och kanske kan vi få odödligt liv genom att scanna våra förträffliga hjärnmönster, koppla dem till maskinen och färdas med ljusets hastighet som informationsmönster.

Kanske blir det nya fantastiska mutationer.

Jag (som inte vill sluta som Borg) tycker det här är spännande och delvis skrämmande. Allt beror på vem som utnyttjar teknologin, för gott eller ont. 

Eller så tar allt slut innan dess.

Vad säger ni om saken eller har ni andra visioner?

http://www.iflscience.com/technology/short-video-where-humanity-will-be-1000-years

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

lollynonna
0

Jag har exakt ingen aning,men jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att människorna går under innan allt blir för överdrivet. Det är redan överdrivet, men inom 200 år hoppas jag att det händer något så exakt alla människor dör. Vi har förstört våran planet,och alla andra innevånare. Dör vi så kanske jorden kan återhämta sig.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Magi-cat
0

#1 Det var en hemsk framtidsvision, Lollynonna….😢

Jag tror tvärtom att människan har förmåga till att göra gott och att allt kan vändas till det bättre, att vi använder vårt förstånd till att ta hand om jorden och allt levande. Det är fullt möjligt, kanske t.o.m. troligare än det andra scenariot eftersom naturen främjar liv, inte död.

Vi får jobba på det. 🙂

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

lollynonna
0

#2 Jo jag vet :( Men eftersom det redan nu är katastrofalt med skräp, utsläpp, många djur dör, klimatförändringar osv osv tror jag inte att vi kommer bättra oss i framtiden. Då har vi nya maskiner som förstör jorden, nya saker som dödar alla djur, och tillslut är det väl bara vi och alla våra robotar kvar!😕 Och för mig känns ju det då bättre att jorden ska börja om innan allt är för sent😓

Men lyckas vi på något vis balansera upp alla förstöringar vi har gjort kan vi ju leva längre på jorden, för om vi förstör den för mycket kanske den ändå går under i framtiden? Vem vet.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol