Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikett: övrigt
Läst 2046 ggr
Kyllan56
0

kvantfysik och medvetandet

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

_Fisken
1

Den var intressant.

Magi-cat
0

Berätta gärna vad ni tycker är mest intressant. 🙂

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Kyllan56
0

#2 Övergripande att medvetandet, enligt dessa kvantfysiker, finns kvar efter döden. Att all information som finns lagrad i hjärnan finns kvar, när kroppen dör. 

Jag gillar Gustav Jungs teori om det kollektivt omedvetna. Som kan ses som en samling medvetande av alla människors medvetande som levt.  Att de människors medvetande som dör uppgår i det kollektiva. 

Så en människa som upplever sig levt flera liv kanske egentligen har kontakt med ett medvetande i det kollektiva medvetandet och har inte levt fler liv själv. 

Så dessa tankar väckte artikeln hos mig. Var tar medvetandet "vägen"?

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

_Fisken
2

Jag har läst under en längre tid från olika källor om dessa "dimensioner" som tydligen finns i olika "frekvenser".  Jag tänker också på artiklar som beskriver vibrerande "strängar" inom kvantfysiken. Jag läser artiklar om UFO som far obehindrat under vattnet. Hör om islänningar som med bestämdhet säger att Älvor och annat bor i stenar. Jag hör min massörska berätta om en kurs hon varit på som handlar om att handskas med olika dimensioner av "frekvenser" som hennes klienter befinner sig i.
Denna artikel som handlar om vår egen fysiska död läggs i samma burk och den hjälper till att binda ihop en väv som just är som jag säger - intressant.