Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketter: intressantteorier
Läst 9066 ggr
Magi-cat
9

Jordens undergång september 2015?

Nej, jorden går inte under september 2015. Heller.

Tydligen sprids årets domedagsteori att en stor meteorit är på väg mot jorden och ska slå ned i september i år varpå helvetet bryter löst.

Sanningen är att meteoriter är hela tiden på väg mot oss. Det kryllar av dem därute. Men avstånden är väldiga liksom öppen rymd och hittills har det ju gått bra, som man brukar säga, förutom några gånger med ett  antal miljoner år emellan. (Och så den helt oväntade i Ryssland för några år sedan.)

läs mer här:

http://www.iflscience.com/environment/world-going-end-september-2015

Sedan finns det förstås alltid hot mot jorden och/eller mänskligheten. Här är en lista där AI kommer överst och resterande är pandemier, supervulkaner, global systemkollaps, krig etc. 

http://www.va.se/nyheter/2015/02/24/de-12-varsta-hoten-mot-manskligheten--ai-toppar/

Framtidsforskarnas 10 värsta: (noterar fientliga utomjordingar på plats 7)

https://hallplatshaden.wordpress.com/2012/01/29/de-tio-storsta-hoten-mot-mansklighetens-existens-det-har-seklet/

En del hot borde man göra någonting åt medan tid är. Klimatet t.ex. Krigen och fattigdomen. Den ojämlika fördelningen. Resursslöseriet. Det är så lätt att fokusera på en enda konkret och avgränsad händelse, DEN annalkande meteoriten som man förmodligen aldrig får se. Men eländet, misären, krigen, hungern som pågår hela tiden blir man konstigt nog van vid.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
1

En del är rädda för blood moons (månförmörkelse)

Det var en i april i år, men vi är fortfarande kvar. (Tror jag.)

Den här pastorn i Texas förutsade jordens undergång…

""Is this the end OF the age?" Hagee asked during a recent sermon, before quoting Acts 2:19-20: And I will show wonders in Heaven above and signs in the Earth beneath, the sun shall be turned into darkness and the moon into blood before the coming OF the great and awesome day OF the Lord.""

http://crooksandliars.com/2014/04/pastor-hagee-blood-moon-eclipse-tuesday

Gahella
4

Ja, att vårt paradigm håller på att kollapsa är ju helt klart. Och tror det flesta känner av att det gungar under fötterna på oss på olika sätt och vis, både vad det gäller jobb, hälsa, boende, relationer och i omvärlden. Sitter själv och känner av då och då om jag själv upplever en egen oro, och det är inte helt lätt för jag känner ett lugn, men samtidigt känner jag en djupare oro för hur det kommer fortsätta utveckla sig? Och hur ska vi i så fall förbereda oss på alla dessa eventualiteter?

Detta fick jag igår på mejlen, och var och får grunna lite själva hur sant detta kan vara: http://www.infowars.com/7-key-events-that-are-going-to-happen-by-the-end-of-september/

Gahella
3

Och som av en händelse läste jag även detta, kolla gärna datumet: http://www.svd.se/dags-att-bunkra-infor-kris--det-har-jag-gjort 

===

Magi-cat
2

Se där ja….

Livsstilen är sårbar….

Gahella
3

Ja och trots att vi vet det sedan länge tillåts det att fortsätta vara så för oss vanliga dödliga, för personligen tror jag det är ombesörjt för andra.

Så eget ansvar är nog bra att ta och helst ha som man klarar sig ett tag.

Magi-cat
1

Fem möjliga katastrofer:

Supervulkaner, asteroider, epidemier, magnetiskt polskifte….

http://www.iflscience.com/space/here-are-five-ways-world-could-end

Magi-cat
2

Nej, jorden kommer inte att gå under av en jätteasteroid, i alla fall sannolikt inte i mitten - slutet av nästa månad, vilket ryktet gör gällande.

Dementi av NASA:

""There is no scientific basis -- not one shred OF evidence -- that an asteroid or any other celestial object will impact Earth on those dates," said Paul Chodas, manager OF NASA's Near-Earth Object office at the Jet Propulsion Laboratory in Pasadena, California."

http://www.nasa.gov/jpl/nasa-there-is-no-asteroid-threatening-earth

Denna kommentar har tagits bort.
Ghosthunter
0

Hur många skulle inte jorden ha gått under enligt alla domedagsprofeter? Men faktum är att någon gång så kommer det garanterat att trilla ner nåt från rymden och grilla oss….vilket vetenskapsmännen bedömer som högst troligt. Men dom ser väl inget hot för närvarande? Jag tror nog att vi kan plocka svamp i September också!😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
0

#11 Förr eller senare, det senare är troligare. 😃

Så nog kan vi plocka svamp och blåbär och samla i ladorna.

Ghosthunter
1

😉

Värmland"

Magi-cat
0

Tydligen vimlar det av profetior om den 28 september och tiden där omkring. Tänk att blodmåne och månförmörkelse fortfarande kan vara sp skrämmande, man förstår att sådana tecken måste gjort stort intryck på våra förfäder.

http://consciouslifenews.com/whats-going-happen-planet-september-28-2105/1197547/

Nu ska vi se fram emot månförmörkelsen….Den kommer att gå av stapeln tidigt på morgonen på våra breddgrader.

Ghosthunter
0

"When dealing with doomsday prophecies, let love guide you, not fear"…..bäst att hålla sig till det mottot😃

Värmland"

Magi-cat
0

👍

Gahella
1

Tycker det ser jäkligt mörkt ut med tanke på hur skapat detta  flyktingkaos är och hur vi nu ställs emot varandra.  Och hur ska nu dessa krafter usa/nato/mossad nu agera när ryssen är i Syrien för att hjälpa människor på plats och deras övertagande har grusats.

Och när fler flyktingar inser att de blivit grundlurade av lögner från människosmugglare att Sverige är ett paradis, och blir helt chockade när hur många som helst placeras i undermåliga hus någon annan tjänar skjortan på i samarbete med staten, med pengar från statskassan, alltså vi som ska betala den notan. Och vi svenskar fattar ingenting då vi bara vill hjälpa dem och tycker de är så otacksamma. Ja det är som bäddat för konflikt.

Men nu vill flera syrier hem igen och det är bra så kan fler ta upp kampen och återerövra sitt land,  än att slussas omkring i alla oändlighet med sina familjer och inse hur lurade de har blivit.

För om våldet kulminerar i ett destabiliserat Europa, och även denna terroriststämpling av muslimer och islam ökar, kommer fler ropa på polis och militär, och det är precis dessa dolda krafter vill så de kan strama åt tyglarna ännu hårdare. Det är redan nu helt okej att uttrycka sig fascistiskt och det är mycket oroande.

Planen sedan länge är ett maktövertagande över världens länder med ett korrupt FN som styrande organ. Du nya sköna värld förverkligad

George Soros bakom flyktingfloden – så här går han tillväga

Senast uppdaterad: 2015-09-17

Share Button

Undrande inför hur hundratusentals med ensamstående unga män sommaren 2015 plötsligt drabbas av tanken att söka sin lycka i EU?

Svaret är inte krigen i Mellanöstern, som hållit på i över ett decennium. Kriget mot Syrien startade redan 2011.

Svaret har visat sig vara den gamle svensk-bekantingen George Soros – mannen som kraschade den svenska ekonomin 1994 och som därefter finansierat allehanda färgrevolutioner och civil olydnad världen över. För inte så länge sedan i Ferguson i USA, där han betalade demonstrationer i uppenbart hopp om att få till stånd våldsamma demonstrationer mot polisen. http://blueshift.nu/george-soros-bakom-flyktingfloden/

Ghosthunter
1

Det finns  inget land som funkar bra med för stor multikulturism. Det blir bara motsättningar då.

Värmland"

Magi-cat
3

Det håller jag inte med om men nu håller vi oss till #0, asteroider och sådant.

Magi-cat
0

Nej, säger NASA, det är ingen asteroid som hotar att slå ned 28 september.

http://myscienceacademy.org/2015/09/21/nasa-there-is-no-asteroid-threatening-earth/

Ghosthunter
1

Så synd😂

Värmland"

mulac
0

Kanske man får i alla fall hitta något stadigt att hålla i eller….  😉

Magi-cat
1

Hur som helst är det bäst att ta upp potatisen, sluta fred med våra ovänner (om vi mot förmodan har några), äta upp glassen i frysen och tala om för de vi älskar att vi gör det. Inte nödvändigtvis i nu nämnd ordning.

Så ses vi på andra sidan 28 september!😉❤️

Magi-cat
0

Godmorgon!

Nu har vi passerat 28 september och asteroiden tycks ha annat för sig. Är ni kvar? 🙂

Ghosthunter
0

Jag tror jag finns kvar iaf….men man vet ju aldrig?😃

Värmland"

Magi-cat
0

🥵 Då är vi två i alla fall.

Gahella
0

Puh, me too….🥵

Magi-cat
1

🥵Jag tror vi kan andas ut….😃🎂🎈

Gahella
1

Yippi 🎈 👍

Men det är bra att påminna sig att andas både ut och in i oroliga tider, så vi inte dör av syrebrist istället… 😉

Ghosthunter
0

Jag  har överlevt varje gång. Det är ju flera gånger som jorden ska ha gått under😃

Värmland"

Magi-cat
0

Det är bra att ha vanan inne. 😃

Ghosthunter
0

Hahahaha *asg*😂

Värmland"

Magi-cat
0

Trots allt finns det fullt möjliga katastrofer som kan inträffa när som…

Här är några:

Jättesupervulkaner som Yellowstone och den i Indonesien.

Hilina Slump, Hawaii. Ett utbrott där kan få förödande konsekvenser med megatsunamissom skulle gå världen runt på några timmar.

Tsunamis i Nordsjön? Kanske…

Och så är det "the Big One" på Amerikas västkust som man tror kommer förr eller senare….

Och så utomjordiska hot, som solar flares som kan slå ut elektroniken…

http://www.iflscience.com/editors-blog/five-global-catastrophes-could-happen-tomorrow

Magi-cat
0

För 73 000 år sedan kollapsade en del av undervattensvulkanen Fogo och en megatsunami med 270 meter höga vågor blev följden. Den drog fram med 120 meter i sekunden och förde förutom vatten med sig klippblock och sten.

I tsunamin 2011 var vågorna 39 meter höga.

Megatsunamis inträffar när en extremt stor volym av material, som sten, plötsligt kollapsar i havet. De kan också orsakas av asteroider.

En megatsunami utanför Japan inträffade 1792 när den sydliga flanken av Mount Unzen kollapsade efter jordbävningar. 15 000 människor dog.

http://www.iflscience.com/environment/ancient-megatsunami-reached-height-manhattan-skyscrapers

Ghosthunter
0

Detta var ingen dålig smäll heller. Förmodligen den värsta i modern tid: https://sv.wikipedia.org/wiki/Krakataus_utbrott_1883

Värmland"

Magi-cat
0

#36 Ohja….😮

Den fick efterverkningar för hela jorden:

"Under året efter utbrottet föll genomsnittstemperaturerna i världen med upp till 1,2 °C. Vädermönster fortsatte att vara kaotiska i åratal, och temperaturer återgick inte till det normala förrän 1888. Utbrottet införde ovanligt stora mängder svaveldioxidgas (SO2) i stratosfären; dessa färdades senare med höga vindar utöver jorden. Detta ledde till en global ökning av svavelsyrlighet i cirrusmoln på hög höjd, som i sin tur ökade molnens reflektivitet (albedo). Följden blev att instrålande solljus reflekterades bort i högre grad än vanligt, och hela jorden kyldes ner tills svavlet föll till marken i form av surt regn."

(ur wikilänken)

JonasDuregard
1

#33 "Och så utomjordiska hot, som solar flares som kan slå ut elektroniken…"

Eller kanske en olyckligt riktad gammablixt i vår del av galaxen som blåser bort jordens ozonlager och utsätter halva planeten för dödliga strålningshalter. 

Hela processen tar ett par sekunder och det finns inget sätt att veta om blixten redan är på väg… (Förlåt, kunde inte låta bli)

Magi-cat
0

#37 Jo, visst är det så. Inte skulle det heller hjälpa att veta om det i förväg. Man hinner inte ens fälla upp paraplyet eller ännu mindre överväga en färd till Mars.

Och så alla mängder av asteroider.