Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketter: miljödjur
Läst 1248 ggr
Loris M
0

Åtta dödsfarliga resmål

"Är du trött på charterresor och tycker att Bermudatriangeln låter mer spännande? Vi har rätt destinationer för dig. Ett berg där var tredje klättrare dör? En region där ett enormt jordskalv kan ske när som helst? Du behöver nog bara en enkelbiljett" . 

Bl.a.

• Sjön Nyos blev känd över hela världen 1986 då den en morgon i augusti kvävde 1 746 intet ont anande kamerunare och 3 500 kreatur.

• En giftorm per kvadratmeter. Så benämner brasilianare ormön Ilha da Queimada Grande utanför Sao Paulo. 

Källa 

Vågar ni åka dit?🙂

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Loris M
0

Kanske hade jag kunnat vara tydligare. Om ni trycker på Källa (ovan) kommer ni till artikeln och resterande 6 farliga resmål samt en utförligare beskrivning av de två jag redan skrivit ovan.

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

white lady
0

Häftigt man kan ju klicka på dom röda prickarna så kommer det en liten film ju.

Ja det blev nog bara en enkelbiljett 🚬

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Magi-cat
0

De där resmålen får nog förbli obesökta av mig. 🤫

Ormar på varenda kvadratmeter…..😮

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Marr
1

Skulle hemskt gärna besöka Himalaya, men inte skulle jag klättra 8000 meter. Aldrig! Även om det vore helt ofarligt…En liten bit upp med erfarna guider för att skåda utsikten, för den är enastående har jag hört berättas av en vän som varit där.

De andra resemålen känns som det kvittar. Jobbigt värre.

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Magi-cat
1

Himalaya skulle jag också gärna vilja se, har alltid varit en dröm….Men inte klättra, som sagt…

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen