Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettdagens
Läst 1429 ggr
[Mia-45]
0

Fredag och helg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det helg igen. 👍
Och fredagmys på G väl?

Vad ska ni hitta på i helgen?
Själv ska jag hjälpa min mamma i hennes trädgård. Sen ska vi åka och shoppa på lördag. 
Hoppas på lagomväder. 

Ha en trevlig helg på er alla. 🌺

Åsa S
0

Ska hem till mina föräldrar över dagen på lördagen + jag ska ut och plocka kantareller ¨nån dag. Idag ska jag hjälpa till att färdigställa trädgårdsföreningens kompost som jag varit med och byggt på de senaste dagarna men nu är det inte mycket kvar.

[Mia-45]
0

Åhhh ja kantareller. Det vore inte så dumt det. 
Ska ge mej ut och kolla det lite med. '😛

[Mia-45]
1
[[Boris Sager]]
0

O, längtar hem! Trattkantareller är också gott, men gillar sillkremla bäst!

Loris M
1

Trevlig helg önskar jag också! 

Jag ska inte hitta på något speciellt (vad jag vet just nu) och det är bland det bästa med att ha semester.Ta dagen som den kommer, inte planera eller stressa runt, göra saker spontant och det man får lust till, glömma bort vilken dag det är, gå upp när man vill, äta frukost och dricka första morgonkaffe hur länge man vill…. Utan krav och måsten. Så blir nog helgen också.

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Marr
1

Egentligen skulle jag fortsätta med röj i min fars hus, men har lyckats skada mig ordentligt på en tung glasskiva där borta. Så nu har jag blivit opererad i högerhanden och gipsad över 6 veckor.🥵

Därför får jag nu en ofrivillig semester och åker med en väninna på hundutställning med Shiborna i Tvååker. På hemvägen besöker vi Ullared för att handla trosor & sockar.👍

Det är vad jag ska göra denna helg, fast idag hoppar vi över utställningen och är bara med på söndagen. Ser ut att bli fint väder idag och smultronen är mogna. Tänker gå ut och se hur mycket jag kan få ihop med vänsterhanden. Sen blir det grädde till det…ovispad ska det vara.🤤

En trevlig helg till er med vad ni än gör!…lördagsshopping, kantarellplock eller långa kaffemorgnar. Ha de gott alla!🌺

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[Mia-45]
0

Loris. Det låter gott. Bara njut.😃

Marr. Ajajaj!! Stackare!😢 Men tur i otur med lite extra semester ju. 

Ha så kul på Ullared. Och även på hundutställningen. Låter som en trevlig helg..utom det med handen förstås.

Jag ska snart iväg med lilla mamma. Vi ska shoppa kläder sen ska jag klippa gräset hos henne. Ikväll ska jag bjuda över sonen på pizza. 

Ha en fin lördag alla. 🌺

Magi-cat
0

regnet faller

vinbären mognar

spindelmor väver sitt nät

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Mia-45]
0

Känns som om vi är inne i oktober månad nu..hahah😂

Vart tog sommaren vägen?

Magi-cat
1

Undrar jag också….har känts som höst länge nu….

"Sommaren som kom bort - en mysko historia"

Vaknade av regnet på rutan…

(NU får ni fortsätta skriva på berättelsen, en mening, ett ord, eller ett långt stycke -valfritt! Undrar var det slutar…)

[[Boris Sager]]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Fotar, dvs försöker fota sommaren. Samma view.

Magi-cat
0

#11 Vackert! 

Så söt vovve! 😍