OT-30 grader!
Idag mina vänner ska det bli upp emot 30 grader. 😮
Iallafall här i Kalmar Län. Jag våndas. Hatar när det blir så varmt. 😓
Det har gått ut en Klass 1-varning.
Vad gör ni när det blir så varmt? Lider ni av det eller tycker ni det är skönt.
Jag håller mej i skuggan eller inne.
Ta hand om er och drick mycket.
🌺
Aj då, jag tror nog inte det blir lika varmt här men det är nog ändå dags för min man att krypa ner i matkällaren (han tål inte värme, jag däremot blir nästan smärtfri i värme så jag älskar det)
l'm back
Ja jag överväger med att gå ner i källaren ett par dagar. Det ska vara 30 grader här i tre dagar nu. Pust och stön. 😓
Jag verkar inte bli smärtfri alls av värme. Känns som innan och att benen blir svaga. Orkar knappt ta mej framåt.
Man ska väl inte klaga egentligen….men 30 grader behöver det ju inte vara.
Åh Boris…så skönt det där ser ut.
Djuren lider ju med av denna hettan. Märker det på katten.
Nej, håller med. Gillar ca 20 C. Ni har nog varmare än vi. Värk brukar varken bli bâttre av extrem värme eller kyla. Källaren är säkert en bra ide :)
Oj, alla skrev samtidigt!
Mitt svar var adresserat till dig, TS.
En del gillar värme, inte jag. Gillar mer lite kyligare dagar, när jag kan röra mig och hundarna mer.🙂
Vi har haft lite mer än 20 grader sedan 08-tiden i morse.
Jag har dragit ned rullgardinen i djurrummet, hundarna och katterna ligger antingen ute i skuggan eller inomhus (vi har luft-/värmepump som kan ställas in på kalluft), ponnyerna, korna, getterna och fåren skyddar sig i ligghallarna eller i skogsdungarna, minigrisarna verkar trivas i badbaljorna och några av hundarna har även tagit sig ett dopp i sjön.
Har hand om en ridlägergrupp denna vecka så får se om eleverna och hästarna orkar gå en meter idag :P
Låter bra….👍
Som sagt så lider ju även djuren av denna hetta.
Låter mysigt men kanske inte i denna värmen, med ridläger.
Men hoppas ni får en bra dag iallafall om ni inte orkar så mycket.
🌺
30gr puh!! Inte lika hett om öronen här i Danmark men tillräckligt för att njuta ännu mer av promenaden i Risskov😋 ha det gott alla!
Ming….skönt att det inte är så varmt där du är.
Njut av promenaden. 😃
Allt gott kommer från himlen… Eller ?
Hhehehe…fin sten.
😃
Smälter här på Gotland.. 30 grader och super mycket trafik tack vare Almedalsveckan😕 Som tur va är det kallt o skönt i vattnet! 😎
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
Phu…hade 29 grader inne som mest igårkväll….fy bövlen. 😓
Blir lika varmt idag med.
Ta hand om er där ute och drick mycket.
🌺
30 grader här i Skaraborg i går. Likadant ska det bli i dag. Nu 25 grader på norrsidan. 24 på södersidan. Dit har ej solen kommit än.
Jag drar för persienner och rullgardiner till lägenheten. Sitter i skuggan då jag är utomhus. Har en kylfilt i frysen i bekväm förpackning i kylpåse med dragkedja, till vovven. Förr använde mamma kylda våta handukar i en kylbag med kylklampar, då hon åkte på hundutställningar.
Doggy måste ju få åka med när jag ska till fars hus och röja. På vägen till far så behöver jag in till stan ibland. Letar upp en skuggig plats, använder pappas handikappkort och parkerar därmed olagligt med bakluckan öppen.
Idag ska vi avsluta dagen hos pappas med ett bad i viken. Har packat ner ett ekoschampo så vovven ska samtidigt få en schamponering. Då håller han sig sval tills vi är hemma ikväll igen.
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
Håller mig i skuggan och badar
ca 99% av året är svalt eller kallt, njut av värmen.
👍
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Jag har suttit i skuggan idag..är nu inne pga en granne som sitter ute och dricker öl..och dreglar….mindre trevligt. 🤮
#20 Om jag hade kunnat njuta av denna värmen så hade jag inte klagat..men tål man den inte så…👍
Jag blir väldigt trött och min MS blir värre, men det får man ta.
😉
Det går fort som attan Boris fast jag tycker man ska ha som riktlinje att man aldrig lämnar en hund ensam i bilen. Man har någon med som sitter kvar med hund. För vad som helst kan ju hända. Man kan ju typ råka ut för ett värmeslag själv eller annat inne i butiken.
Detta fruktansvärda som drabbar djur och även barn som lämnats i bilar…kan jag inte förstå varför man aldrig lär sig av…Det är konstigt.
Nästa vecka verkar vädret svalna av lite med lite regnvatten till gräsmattorna också så dom växer. Då önskar jag att ni som blir sämre av värmen får känna av det och pusta ut lite.
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
Exakt, Marr! Så tänker jag också och då är det ju rätt :)
Vid skolavslutningen var det nära att jag fick rycka ur en hund ur en varm bil.
Ägaren hade lämnat hunden med ca 10 cm nerrullat fram..vad hjälpte det???
Receptionen i affären ropade upp att de skulle komma ut..men det tog minst en kvart innan mannen visade sej.
Han fick världens utskällning av mej!
Man lämnar varken djur eller barn i bil när det är varmt ute. Vad tänker folk med??
Sööööt kisse och vovve 🙂
32°C här i dag, nu har svalkan kommit, med sina 29°C.
Hhahah..ja här är det nu "bara" 28 grader inne….puhh…😓
Katten fick glas…hahah😛
29,4°C just nu.
Äntligen lite regn. Och svalare.
Men det lovades åska med….jag hörde två knallar men sen vart det väck.
Ha nu en bra dag och svalka av er.
🌺
#32 Mmmm skönt med svalka..😊
Inget regn har, men blåst och 22°C.
Perfekt dag idag för att rensa ut det hemska från igår. 😃
Blåst och lite regn.
22 grader och riktigt skönt.
Detta behövdes efter 3 svettiga dagar både för människa och djur. Min lilla kisse vart helt slut när han kom in igår kväll. Idag har han sovit inne hela dagen och är ute först nu.
Så det tar på krafterna i den hettan. 😓