Plasmatuber omger jorden!
Det här är verkligen intressant!
Via ett radioteleskop har en australiensisk forskare visat existensen av vad som beskrivs som tubformade plasmastrukturer. De finns i övre jonosfären, 600 km ovanför oss och verkar fortsätta uppåt-utåt.
"We saw a striking pattern in the sky where stripes OF high-density plasma neatly alternated with stripes OF low-density plasma. This pattern drifted slowly and aligned beautifully with the Earth’s magnetic field lines, like aurorae."
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Mycket intressant och fantasieggande! Och som hon säger själv, och som är ganska typiskt, kan man inte se det så finns det inte 😉
Loi berättade news.com.au att hennes forskning ursprungligen avfärdat som brister i teleskop bilder.
"De hade aldrig sett det här förut. Ingen hade tittat på data på detta sätt tidigare "
Precis…tur att en del tittar efter lite närmare. 😉
#2 Eller hur ✨ 🙂
"Loi says she was amazed at how many tubes the MWA's enormous 30° field revealed. “There are no plans to use the SKA for studying the ionosphere, but I am hoping with publicity about this work to change that,” she says."
Åskådliggörande film i slutet av artikeln:
Vi manniskor, en del av oss, tror vi vet sa mycket nar vi egentligen inte vet ett dyft.
#5 Måste man betala för att läsa det som står i länken? Jag kunde i alla fall inte läsa det.
Jaha, nä nu fungerade det :) Jag såg lite fel
#7 Du kan läsa abstract utan att vara medlem.😎
Men det stämmer att man inte kan läsa hela.
#8 Ok. 🙂 Vad bra.
Det var som du sa, jag kunde läsa en del men inte hela.