Konstiga ljud...
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vi har haft det uppe förut: konstiga ljud av okänt ursprung. De tycks komma från jorden, men vad är det?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
En tidigare tråd om mysko ljud: http://oforklaradefenomen.ifokus.se/discussions/4f32a912d3b4fd142300312d-konstiga-ljud
Det var ju ett märkligt ljud. Påminner lite om ylande vargar eller hundar på långt avstånd….men ändå inte.🙂
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Moder jord låter så….ljuden har alltid funnits men vi har inte hört dem innan för vi kunde inte ta emot dess vibrationer men något har hänt och vi hör mer, ser mer osv…har moder jord själv sagt.. 🤔
Tycker det låter som vibrationer jag med. Jag har hela uppväxten hört om "då isen råmar". Kan tänka mig att detta är nåt liknande. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Lite som valsång på djupt vatten
Jag har inte sett filmen men tror det är fejk det är lätt att fejka.
Om det nu är sant borde det finnas fler videor från samma ställe. Alla har ju en mobiltelefon nu för tiden.
#6 Iofs vet vi ju ingenting om hur himla många videos det finns från samma tillfälle.🙂
Eller alla kanske inte reagerar, eller bryr sig, eller har tid att stanna, eller…
Självklart kan det vara fejk eller vad som helst, ändå, det är svårt att veta med så knapphändig information.
#8 Det finns inget som säger att allt man ser på YT är antingen sant eller falskt. Att det finns på ett visst medium avgör inte sanningshalten, precis som vi inte kan säga att det som står i tidningen är antingen sant eller falskt för att det står i tidningen.
Man kan inte "tro" - eller otro - på ett medium rakt av utan måste alltid tänka och värdera själv, var man än hittar en utsaga.
Brukar sitta och kolla på såna där "läskiga ljud videor",och jag tror att de är äkta. Det läskigaste är nog ljud som låter som trumpeter från himlen, och vissa påstår att det är änglar som spelar för att Jesus kommer tillbaka :o
Låter som någon form av projektiler.. Är uppväxt nära tofta skjutfält och min farsa har varit artilleriofficer så vet mycket väl hur dessa låter 😎
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
Om inte projektiler så kan det vara en bil med motorproblem som någon försöker starta. Sen är chansen stor att det är fejk. Hur svårt är det inte att göra en fejkvideo med något konstigt ljud?
Det finns hur många upptagningar av dessa konstiga ljus. Visst, någon eller några kan vara fejkade, och det behövs bara att någon blir avslöjad som det så drar de flesta alla över en kam. Jag hörde själv ljuden vid två tillfällen, en gång på natten och en gång på dagen med andra vittnen. De var tunga, vibrerande, lät underligt rytmiska, som ett gammalt ångtåg på räls men det var liksom två pulser av olika hastighet som ibland synkade ihop sig.
Här är en lista på en del platser där ljuden hörts. Det är massa förvirrande reklam inpetad på knäppa ställen som förvirrar men det är dock 4 sidor. Det skulle vara intressant att höra om någon annan tänker på en sak som slår mig efter att ha kollat igenom listan…
http://paranormal.about.com/od/earthmysteries/tp/Strange-Sounds-From-All-Over-The-World.htm
ljud* :P
Försökte lyssna på klippet med water phone, men det fanns inte…
Verkar lite som om någon vill ta åt sig äran. 😃
Vad är water phone?
Det skulle vara kul att veta. :-)
Det står med som en möjlig förklaring i länken:
- Electronmagnetic phenomena caused by solar storms, also responsible for aurora.
- The High Frequency Active Auroral Research Program (HAARP).
- A waterphone musical instrument.
- Military experimentation.
- UFOs (some OF the reports below include UFOs).
- Warnings OF the apocalypse (by whom or what?).
- Hoaxes.
Fejkfilmer är så extremt lätta att göra idag ta tex bara detta exempel.
http://youtu.be/qXdgvMuItMw = Konstiga ljud i samband med en storm i Finland? Och deaktivera svar så vips har du folk som inte vet bättre som absolut tror på något övernaturlig eller tex haarp.
http://youtu.be/e_doIsFnqeg = Originalet, jag kommer även ihåg när denna visades i tidningar över världen utan konstiga ljud.
Men visst är det lite coolt om det skulle finnas en uns sanning i dessa videos, vilket jag tyvärr tvivlar på. Kanske någon i myllret på tuben, men bara kanske och inget du kommer någonsin kommer få veta.
Tro inte på allt ni läser eller ser!
Hörde själv konstiga ljud för några år sedan, vilket jag även filmade. Men sen förstod jag att det var värmeverket som öppnade sina ventiler eller nått, värmeverket hade gjorts om nyligen så det var nytt men inget övernaturligt.
Jisses vilket oväder! 😮
Jag reagerade starkt mot ett ljud som jag hörde nu i veckan. Jag satt på en klippa vid en sjö, mitt ute i urskogen och plötsligt kom ett märkligt muller som lät som en massa metallföremål gneds mot varandra. Jag såg inget flygplan eller nåt annat annat som kan förklara detta ljud.
Men övernaturligt eller inte, så är det ju lite skrämande…det kan ju vara spionage eller nån hemlig övervakning?
Värmland"
Det verkar vara många som hört det där ljudet. Folk från alla möjliga platser i världen. Har för mig att det finns en uppsjö inspelningar på youtube. Och det verkar som de kommer inifrån jorden inte från himlen eller…?
Jag hörde ett ljud nu i veckan det var en motorcykel och ekot förvrängde ljudet så det påminde om dessa filmer
Mer mysko ljud, den här gången i Saskatoon, Kanada. Låter som något väldigt stort som inte mår riktigt bra.
Tidigare i höst, också Kanada. Vad har de för sig, det skär i öronen! 😮
Drakar och deras ungar. *nickar*
Näe ingen aning faktiskt men kunde inte låta bli. 😛
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Och så var det ljud igen…
Den här gången från Rumänien.
Låter lite som ett tåg tycker jag, men det höll tydligen på i timmar.
#29 Kan det vara. Lustigt att de inte upptäckt det förut. Eller det kanske var fel på den den dagen….
Ja eller så är det något annat, vem vet! 🙂Svårt o urskilja vad ljudet kan vara för nått..
Eller så vet han om en ev fläkt eller ventil utanför fönstret, men låtsas som inget 🤐
Även om de skriftligen ändrat ljudnivån, så låter det som om ljudet ligger väldigt nära. Tror absolut på ventil/fläkt eller likn. Låter som något sorts insug av luft men med något i vägen, tex plast eller likn.
Ok, vi röstar för fläktteorin! 🙂Hoppas de fixar fläkten snart, för sådant där kan man bli rätt irriterad på…
Påminn honom……."Åh f*n, har jag en fläkt där, det visste jag inte?"😃
Värmland"
#34 Synd om honom. Han har trots allt gjort sig besvär att lägga ut sin trasiga fläkt på YT. 😃
Glad så länge man slipper höra det för det varar ju länge ibland…🤫
#25 och #26 konstiga ljud från Kanda, nu var det dags igen - den här gången från Alberta.
Vad har de för sig, måste man börja undra? Låter metalliskt på något sätt. (Obs inte vargarna, de bara stämmer in eller vad de nu gör…)
Det här fenomenet är verkligen märkligt.
Här från alla nyhetssändningar som rapporterar om det konstiga ljudet. Det är över hela världen.
"not even the military"…
…och nu är det från Blackburn, England…liknande ljud, skrällande, gnisslande från skyn…"Trumpeter" sägs det, det men det är då väldigt illa utfört trumpetljud i så fall…🎧
Det sägs (tror jag, såg bara som hastigast) att ljuden hörs när det är solaktivitet?
Det jag hörde båda gångerna lät ganska exakt såhär. Samma pulser.
http://youtu.be/X4DpHkWuOmQ
#42 Väldigt suggestivt…känns verkligen….
Fast här var det inget trumpetljud. 🎧
Den här artikeln säger att ljuden hörts i 40 år. http://www.mirror.co.uk/news/weird-news/mystery-hum-listen-spooky-sound-2247334
Någon berättar vad han eller hon hörde "I've heard the exact same things. It has happened a few times now. I hear two different sounds (both at hours like 1 AM-3 AM, when there is definitely no construction going on): - One is a low rumbling, almost like a fog horn, but I can tell it isn't one. My parents live near a harbour and not once have I heard a sound like it. I can feel the vibration through my body, but I can't tell where it's coming from. It seems to surround everything like a dome over the city. This video recorded the same sound that my friend recently heard in Montreal (she heard it at 1 in the morning on her way home, though): "
#44, 45
Vad tusan är det för ljud, "the hum"?
"For decades thousands OF people across the world, including the UK, have been plagued by a drone-sounding noise known as 'the hum'."
Tiotals år! Tycks vara mest i Kanada och UK, som det är mest känt i alla fall. Från underjorden och omgivning, ett "hum", eller ett horn (trumpet säger ju vissa.)
"Scientists are consistently baffled as to why only two percent OF the population can hear this low-level hum."
Ljud- och vibrationskonsulten säger att det är ett mysterium!:
Geoff Leventhall, a noise and vibration consultant who has advised the government on the issue, says that we will not know the cause for many years: "It's been a mystery for 40 years so it may well remain one for a lot longer."
(citat från länken the Mirror #44)
…och nu är det ljud igen…
Californien den här gången….
Inte så angenäma ljud precis…stackare som ska sova…
Hummande ljudet löst?
Havet? I centrala Kanada?
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Intressant i alla fall att ljudet "finns" numera…
"Enligt forskarna vid franska Centre National de la Recherche Scientifique så slår de ”långa vågorna” mot havsbotten och det ger upphov till mikroseismiska vibrationer i jorden. Det skapar ett ljud i intervaller mellan 13 och 300 sekunder, enligt forskningen som publicerats i Geophysical Research Letters."
Artikeln i the Independent om hummandet och allt man trott det vara….ljudet som man nu tror är seismiska vågor mot oceangolvet. Personer känsliga för ljudet kan höra det och seismiska instrument kan detektera det.
2022 "The Hum" i Norge?
"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)
- Redigerat 2022-10-03 10:14 av Fornöga