Servicehundar och PTSD
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Servicehundar gör verkligen skillnad för människor. Jag själv har PTSD och jag förstår 100% vilken skillnad detta hade varit för mig själv.
Istället för att äta massa piller - ha en hund som kan hjälpa en igenom sina triggers.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
En till.
För de som har svårighet att gå.
Hunden är verkligen människans bästa vän.
Tass för det!
Har C-PTSD och önskar att min hund kunde vara servicehund åt mig, men kan inte betala utbildningen =(
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Vet vad du menar. :( Jag hade hoppats att Apache skulle kunna underlätta för mig i hemmet men eftersom han inte kan vara inomhus så går det inte så bra.. Han skulle vara perfekt egentligen för han är SÅ devoted och lojal. Om han var vid min sida jämt så vet jag att han skulle lära sig själv när jag får en trigger eller så. :/ Måste komma på ett sätt att lära honom att vara inomhus antar jag..
Tilläggas kanske, finns även servicehundar för panikattacker, lågt blodsocker, epilepsi, döva, blinda och mycket mer.
Underbart med dessa arbetande hjälpande hundar! 🐶❤️
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#5 Ja visst är det. ❤️
#5 Ja verkligen, synd att de är dyrt med utbildningen, annars hade vi haft flera vaktänglar omkring oss🙂
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Ja verkligen!
En så underbar tråd Cahira och är glad att människan förstår hur mycket djuren kan göra för oss.❤️
Det som är beklämmande är att utbildningarna ska vara så dyra. Vad kostar sjukvården egentligen annars med tunga mediciner och hela vårdapparaten i övrigt? Det är ju inte heller billigt och inte verkar det hjälpa så bra som med att ha då en hund som tar en tillbaka till verkligheten.
Nu är det ju inte endast soldater som får Ptsd utan hemskt många av de krigsdrabbade. För att inte tala om alla som har hemska trauman i sina minnen.
Var på ett nyårskalas för många år sedan. Dottern i huset hade en pojkvän från Jugoslavien som fick en fruktansvärd panikattack när raketerna brändes av. Det som var så fantastiskt i det hela var att familjens hund genast sprang fram och satte sig hos honom. En djärv vovve och hon gjorde allt för att få hans uppmärksamhet. Tog hans hand och lade den i pälsen på hunden, han lugnade sig då. Detta var så rörande att jag fällde tårar.
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
För dom som inte vet vad PTSD är. Denna beskriver det bra.
Jag har PTSD, och det är ett helvete rent ut sagt.
Och en till, från en kvinna som utstått sexuellt ofredande. Kolla inte om det är en trigger för dig som läser detta.
Trigger warning!
#9 Underbar vovve!
Ja Cahira en hund som var som gjord för att hjälpa människor. Gammal & klok tik som ej var utbildad över huvud taget. Men där ser man vad djuren kan och har detta rent instinktivt i sig. Det är nog på så sätt man kommit på att använda hundar inom vårdapparaten.
Jag är så glad att slippa vara drabbad själv för livet kan vara nog så komplicerat ändå.
Kram till er Cahira och Saffran0Spice! Ni skriver båda mycket och intressant här på iFokus och är supertrevliga! Glad att ni finns!❤️🐶🐱
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
Instämmer med Marr. 🐶❤️🐱🤗
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen