Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterufoutomjordiskt-liv
Läst 925 ggr
Magi-cat
1

Fake-UFO-video?

UFO som kraschar, meteorit eller störtande satellit? Inget verkade stämma riktigt bra för vad man ser på detta videoklipp från södra Kalifornien.

Återstår fejk, eftersom det verkar vara mycket annat som inte heller stämmer.

Vad tror ni?😎

http://www.iflscience.com/space/was-there-really-ufo-over-southern-california

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Marr
1

Är inte så säker på att detta är fejk, men vågar inte säga att det är äkta heller.

Bara för att han filmat fiskmåsar tidigare och klippet är stängt för kommentarer så behöver ju inte det betyda att det är fejk. Orben som ger sig iväg från "vad det nu är" kan ju vara som vid den stora meteoriten i Ryssland. Kanske blev "det" eliminerat av Ufo och "det" var en meteorit?

Det är tydligen någon mer som sett händelsen…för det finns en video till med kommentarer på YT.

Är det något som kraschat och inget meteorit så lär vi inte få reda på det heller, för då tas det om hand snabbt så inget privatperson kan få chansen att hitta något….

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Magi-cat
1

Här är mer om Quadrantidernas meteorsvärm som det talas om i artikeln. Den verkar vara i full gång just nu. Eller då.

http://earthsky.org/astronomy-essentials/everything-you-need-to-know-quadrantid-meteor-shower

Magi-cat
1

Fin meteorbild från Quadrantiderna. Om man visste i vilket väderstreck observationen i #0 görs…

http://earthsky.org/astronomy-essentials/quadrantid-meteor-shower-before-dawn-in-early-january

Marr
0

Ja det hade ju varit hemskt bra att fått veta vädersträcket för då hade man ju kunnat misstänka att det är en del av svärmen. Men tycker den rör sig väldigt sakta…🤔

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Magi-cat
0

Ja, och den kommer in väldigt flackt…

JonasDuregard
0

Är det inte lite konstigt att ingen annan sett det? Jag menar det är ett långlivat fenomen över ett tätbefolkat område. Och varför filmar han det inte längre? Som att det försvann bakom ett hustak och bara ryckte på axlarna? Han borde kunnat filma var det tog vägen om han var beredd att promenera ett par steg. 

Jag tycker framför allt det är underligt att det tas upp på IFLScience.

Magi-cat
1

Det var för att det togs upp på IFL Science som jag tog upp det här. Alla förbehåll står ju redan i artikeln samt att det förmodligen är fake.

Hur människor reagerar i en situation när de ser eller upplever något högst ovanligt och oförberett kan man däremot generellt sett aldrig förutse eller med absolut säkerhet veta vad någon "borde" ha gjort.

I det sammanhanget påminner man sig den där ryskan videon när meteoriten slog ned….Mannnen körde bil och drog bara lugnt ner solskyddet när meteoritens ljus blev för starkt i blickfånget…Och fortsatte köra som om inget hänt…😃