Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettmysko-grejer
Läst 2506 ggr
ShegoFan12
3

läskiga upplevelser

oförklarliga händelser som jag har upplevt, 
*hört min döda katt Lex ett antal gånger
*hört knackningar i väggen mitt i natten i mitt rum och knackningar i väggen på mitt korttidsboende. och hört knackningar i fönster
*Sov över hos min bästa kompis, klockan var nog över midnatt, helt plötsligt hör jag knackningar i hennes fönster. Hon hade sitt rum på övervåningen
*ett limstift ramlade ner från bokhyllan och rullade en halv meter
*hört andetag några cm ifrån mitt öra mitt i natten då alla förutom jag var vaken och det kunde också hände när alla andra var vakna och satt i helt andra rum.
*hört gnisslanden i golv i vardagsrummet och i köket.
*hört röster.
*en blomkruka ramlade från fönsterkarmen på mitt gymnasium, fönsterna var stängda, den personen som gick förbi det fönstret var inte ens "där" krukan var. krukan var tung.
*ugnen stängde av sig själv ett antal gånger.
*När jag skulle gå in i en lokal på mitt gymnasium, han bara ta 1 steg in så smällde det rejält i en aluminiumplåt och plåten låg ca 7-8 meter ifrån dörren och ingen rörde den. Så vinden är nog ingen förklaring. Alla mina klasskompisar blev lite rädda. Det har faktiskt dött en person på mitt gymnasium och den personen gick i samma program som jag. 
*ser ibland att det dyker upp  lite varstans. I vårat tv-rum på en av träplankorna så syns formen av ett . När min kompis spillde mjölk och lyfte på glasen så syntes formen av 2 . Undrar vad det kan betyda?
*Ibland känns det som om någon kall vind blåser förbi mig och då är inga dörrar eller fönster öppna. 
*känner en närvaro då jag är i mitt rum
detta är alltså vad jag har upplevt hittills och tror jag kommer uppleva mer!!
vad säger ni om dessa händelser? har något liknande hänt er?

Medaljjägaren
3

Jag vet inte om det bara är inbillning, men jag har sett en liten skugga bredvid mig i sängen, som tydligen andades också. Det kändes som en annan människa men jag vet inte, så har jag en massa annat jag inte kommer på nu :-)

YEY, INSIDER!

[Mia-45]
0

#0 Det är mycket händelser. Knackningar är visst vanligt vid besök. Ofta knackar det tre gånger. Var det så hos dej med?
Har hänt en massa hos mej med.

ShegoFan12
0

#2 nej tror inte det, 1 eller 2 gånger är väl det vanligaste hos mig.. sen några småknackningar som kan hålla på ett tag.. men 3 knackningar hör väl till dom onda andarna eller djävulen?

[Mia-45]
1

Det tror jag inte tillhör de. Jag har hört tre knackningar och det är från snälla andar.

ShegoFan12
0

#4 Ok :) men än så länge har jag nog inte hört 3 knackningar. kanske 3 snabba men har aldrig tänkt på hur många gånger det knackar

ShegoFan12
0

Men varför upplever jag  dessa saker? ingen i min familj gör det.. har alltid trott på andar..

[Mia-45]
0

Kan vara så att du är mer öppen än resten av din familj.

ShegoFan12
0

ja, det kan ju stämma! men är det normalt att uppleva såhär många saker??

[Mia-45]
0

Ja man kan uppleva så mycket under en kortare period. Sen kan det bli lugnt ett bra tag.

[Mia-45]
1

Jag bodde på landet förut och det huset var hemsökt. Vi upplevde jättemycket under 4 år. 
Precis som du..knackningar på fönster, på vägg på andra våningen, spis som sätts på..lampor som tändes och släcktes, dörrklocka som ringde m.m.

ShegoFan12
1

# 10 OK.. men var det inte läskigt? trodde din familj på det eller?? alla händelser som jag upplevt hittills tror min familj inte på.. dom säger att det finns logiska förklaringar till allt, men jag säger att det  inte finns  till precis varenda liten sak men dom tror fortfarande inte..

[Mia-45]
1

Det var bara sonen och jag som bodde där..men tex min mamma och pappa trodde inte på mej alls. 
Jo det var läskigt till slut. Vi fick flytta därifrån. 
Det finns mycket logiska förklaringar..men till långt ifrån allt, som du säger. 
Men man ska ju leta efter en logisk förklaring först. Men när man inte hittar det så kan man börja tro på att det spökar. 
Hur förklarar man annars att det knackar på övervåningens vägg tex?

ShegoFan12
0

Ja,, och på det sista skulle min familj säga att det var träd eller en fågel om det var ett fönster.. men vägg vet jag inte riktigt..

[Mia-45]
1

Men de knackar ju inte så..iallafall inte det som jag hörde. Det var riktiga knackningar…
Men en del tror ju inte på sånt här. 
Det roliga/tragiska i detta var att när pappa var döende så tror jag han såg saker och upptäckte att det finns en annan värld. Och mamma har börjat tro nu efter pappas död då hon sett och hört saker som inte är naturliga.

ShegoFan12
0

Jag vet! men jag tycker det är störande då många inte tror på det övernaturliga..

[Mia-45]
1

Det kan man inte göra något åt. 
Lev som du lever och skit i vad andra tycker om dina upplevelser. Du tror på de och det är det viktigaste. 
Kram🌺

Magi-cat
1

#15 Alla ser saker på olika sätt och tycker och tror olika. 🙂

Förvånansvärt många har ändå upplevt saker de är frågande inför…

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

ShegoFan12
0

2 st till upplevelser som jag har upplevt:

jag satt i soffan i tv-rummet, helt plötsligt knarrar det i golvet som om det är någon som går.. trodde det var min katt men när jag kollade så fanns hon inte där. Det  har också knarrat i golvet på mitt rum, och jag har sett en svart skugga gå utanför mitt rum

Skulle gå på toa och helt plötsligt så hör jag en  smäll utanför dörren. som om det var någon som ville säga att den fanns där och ville att jag skulle märka dennes närvaro, vilket jag gjorde.. gick inte ut från toan på 10 minuter..