Månadens medlem: Ghosthunter!
Månadens medlem är Ghosthunter, som varit med här länge! Vi tackar för att vi fick göra intervjun och för hans intressanta svar!🌺
_(bild från www.publicdomainpictures.net)__)
Tre rader om dig själv; vem är DU?
Det har jag själv undrat i många år. Bättre att fråga de som känner mig!
Ditt nick, hur kom du på det?
Ganska enkelt. Jag har ju hållit på med paranormala undersökelser eller spökjakt ganska länge…..spökjägare….därav namnet Ghosthunter!
Om du skulle välja en symbol eller bild som representerar dig, vad skulle det vara?
Förmodligen nån förvirrad seriefigur
Hur hittade du hit och varför är du medlem?
Jag var med innan OF bildades. Innan hette sajten spökbilder. Tror jag mest kom in av en slump om jag minns rätt?
Vilka favoritämnen har du och varför? Vad ligger dig speciellt varmt om hjärtat?
Det mesta inom det paranormala och andliga intresserar mig. Allt är väldigt spännande och intressant. Det som ligger mig speciellt varmt om hjärtat är spöken/andar.
Hur ser du på det oförklarade? Har du själv upplevt något du inte kan förklara?
Jag har haft så många upplevelser och fått så många bevis, både medialt, med mina fysiska sinnen och med teknisk utrustning, att jag kan knappt kalla det för oförklarligt numera. Ordet tro har övergått till vet. Jag började med spökjakter med enbart teknisk utrustning, sedan övade jag upp min medialitet och kan kommunicera med andar och andra väsen……detta i kombination med den tekniska delen, förstärker upplevelserna.
Det oförklarade eller paranormala och det mediala har gett mig otroligt mycket spänning och glädje i mitt liv. Allt tycks kunna hända, det blir aldrig förutsägbart och tråkigt, och man slutar aldrig att förvånas över vad som kan hända.
Hur ser det ut om tio år? (för dig och/eller världen)
Mycket svårt att säga. Jag försöker allt mera att lära mig att fokusera på nuet. Det är nuet som är vår verklighet. Vi kan aldrig vara säkra på vad som händer ens om 1 minut!
Favorit bok som du vill tipsa om? (Favoritfilm/musik)
Finns många bra andliga böcker. Men för att välja några, kan jag tipsa om t.ex "Resan inåt" av Camilla Persson, "Själens boning"- Gary Zukav, "Livet efter döden" - Deepak Chopra, "Vi är inte ensamma" - Margit Sandemo, "Om himmel och helvete" - Emanuel Swedenborg.
Berätta något roligt, om dig själv eller en favorithistoria.
En gång när jag var på spökjakt vid en gammal lada, på en hemsökt gård, så hörde jag märkliga dunsar och knackningar. Wow, tänkte jag! och gick runt till andra sidan ladan för att undersöka. Jag trevade mig fram i mörkret med kamera och ficklampa i hopp om att kunna se något. Jag svepte med ficklampan och ljusstrålen hamnade rakt i synen på en stor getabock som bara stod 3 meter ifrån mig. Gissa om jag fick bråttom att ta mig därifrån….hahaha
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Hahaha den om getabocken har jag inte hört Ghosten! De knuffas nog allt värre än andar, tur du hann ut.😃
Vad roligt att få läsa detta Tack Spöket!🌺
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
Åh tack Ghost för att du berättar.
hahhaah..jag skrattade gott åt geten…hihihih..
🌺
Getter är mystiska djur! 😃
Grattis till månadens medlem ….spöket🌺
Roligt att läsa intervjun oh historien om spökgeten!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Tack tack!!🙂
Ja, geten stötte sina hårda horn mot undersidan på ladan som står på stolpar……det var det som dunkade så jag trodde det spökade. Jösses vad rädd jag blev….om en getabock blir ilsken, då kan dom bli rent livsfarliga……men han såg mest överraskad ut….haha😃
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Han tänkte nog…ser jag spöken mitt i natten.
Hahaha😃
Värmland"
Haha åh gethistorien var härlig! 😃
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Ghosthunter, förutom att smyga på getter…😃
Du brukar hålla på med EVP också, har jag för mig? Vill du berätta något om det?
Jag har mängder med EVP-inspelningar på röster och andra ljud…..har väl gjort några hundra inspelningar….det är ganska lätt att få med anderöster (under förutsättning att andar är närvarande såklart och som vill tala😃) Jag använder en billig Olympus diktafon, de är bäst för att det är mycket vitt brus i.
Ibland är rösterna väldigt tydliga, som om man hade spelat in en levande människa på nära håll och ibland mera otydligt. Man kan ställa frågor och få svar och de är såklart bäst……för då vet man ju att man verkligen har med en ande att göra och inte kvarvarande energi.
För bästa uppspelning är att först överföra ljudfilerna på datorn.
Värmland"
Hahahaha.. Jag ber om ursäkt på förväg.. Men jag undrar om inte Ghosthunter ska ibland byta till nicket "Goatshunter" med tanke på gethistorien där..😇
Tur att du inte blev jagad av geten Ghosthunter!
Haha! 😃
Härligt intervjue med spökjägaren GH 🙂
GH nu när du påminner så minns jag förut när du berättade om getabocken 😃
😃
Kan du inte spela in en video med några inspelningar, du som alltid säger att inget händer får ju uppleva mer än vi andra.
Haha….goatshunter!!😂
Värmland"