Drömtydning! Hjälp, tack.
Skriver å min pojkväns vägnar. Han har haft två drömmar nu som han inte förstår alls. Han är egentligen inte alls någon som bryr sig om drömmar och drömmer väldigt sällan. Men dessa två är mardrömmar. Första gången gick han genom en park (Bågen mellan sthlm södra och medis) och är jagad av några på motorcross om jag minns rätt. De hsr hjälmar ich han ser därför inte deras ansikten. Framför sig har han en lång trappa med såna där breda trappsteg och som bogserlinor på sidorna. Ni vet som det kan vara på en bio fast med sammetsrep i såna där små ställningar? I alla fall, på hans högra sida har han en pyramid. Det är mitt på dagen ubder sommaren och det är människor ute. Andra gången är de på motorcross mer framträdande, liksom pyramiden och bogserlinorna. Han är stressad och känner obehag under drömmen. Min tolkning av det hela är att han varit med om något han inte bearbetat?
Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.
Har din pojkvän bett om hjälp med drömtolkningen? Så det är ok för honom att du skriver här menar jag? 🙂
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Ok, jag gör ett försök…🙂 (Drömmar tolkas alltid bäst av den det gäller, eftersom symbolerna kan innebära olika associationer för olika människor. Ibland förstår man bara man sätter ord på drömmen. Men lite input kan vara kul…)
Stressdrömmar. Jagad av krav. Ansiktslösa med "skal" (hjälmarna) som jagar en - man kan inte riktigt identifiera stressen, man måste demaskera den först. Trappa som leder uppåt leder till nya möjligheter om man tar sig uppför den. Trappa som leder nedåt - man måste leta i det förgångna eller det undermedvetna.
De tjocka repen..det kan vara "livlinor", något att hålla sig i, något som hjälper en att "bogseras", vägledas. Det finns alltså fasta "lianer" så stressen/jakten/kraven inte tar kontrollen. Det är positivt.
Pyramiden vet jag inte vad jag ska säga om just nu…Hoppas det andra ger något i alla fall…
Att inte behöva bli jagad i drömmen: sluta stressa, som vanligt 🙂, men bestämma sig för att i drömmen vända sig om och konfrontera det som jagar en. Då tappar det sin kraft.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen