Månadens Medlem: Cahira!
Stort tack till Cahira för medlemsintervjun vi fick göra med henne, för alla kloka tankar och tänkvärda ord! 🌺🎂🐱🐶❤️
Läs den, välskriven och vilken inspiration sen! 🏆
Tre rader om dig själv; vem är DU?
Jag är 28åring vars passion alltid varit djur. Jag är en introvert som lever färggladast inombords med många tankar, funderingar och andlig mottaglighet. Jag försöker se livets vackra sidor och samla så många upplevelser jag bara kan i mitt liv.
Ditt nick, hur kom du på det?
Jag kollade runt på http://lowchensaustralia.com/names.htm efter ett namn till en spelkaraktär och jag fastnade för Cahira och det har följt med mig sedan dess. :)
Om du skulle välja en symbol eller bild som representerar dig, vad skulle det vara?
Yin & yang, jag försöker alltid sträva efter balans och harmoni. Om jag skulle välja ett djur skulle jag välja räven. Liten, sneaky, slug, sinnen på skaft och lojal till sin partner.
**Vilka favoritämnen har du och varför? Vad ligger dig speciellt varmt om hjärtat?
**Jag kom faktiskt för att läsa om det spirituella och fastnade för att det fanns så mycket att diskutera och lära mig om på sajten. Jag hänger mest i djurtrådarna nu men finns mycket oförklarat som intresserar mig.
Hur ser du på det oförklarade? Har du själv upplevt något du inte kan förklara?
Jag har upplevt mycket oförklarat genom åren. Det mest oförklarade är då jag tittat på en människa eller ett djur ute som sedan falnade bort i tomma intet.
Hur ser det ut om tio år? (för dig och/eller världen)
Om tio år är jag 38 och förhoppningsvis har mognat lite mer. Frodo är då 11 år och Apache 13 år och katterna Owatonna och Bagheera är 10 år. Kalven som föddes igår kommer vara 10 år och det är min favoritålder på korna så det är något jag ser fram emot. Jag sitter troligen då och planerar att skaffa min stamtik för min hunduppfödning eftersom jag har gett mig själv en tioårsplan. Världsmässigt så kommer folk fortfarande gnälla över att världen "röstade fel". Jag hoppas att vi inte utrotat isbjörnen, tigern, pandan eller något annat djur innan dess.
**Berätta något roligt, om dig själv eller en favorithistoria.
**Hm denna fick mig att tänka till. Jag har varit med om så mycket att det är intressant att försöka välja ut en favorit. Jag har gjort så mycket redan! Jag har klappat rockor, leopardhajar, buffalos och vargar, varit med på många djurfödslar där jag räddat livet på djur som inte skulle klarat sig. Jag har åkt till south dakota och sett mount rushmore, jag har sett badlands, jag har sett jag vet inte hur många vilda älgar hemma i norra sverige. Jag har flyttat från umeå till skåne, till umeå och till minnesota. Jag har denna långa lista av saker jag vill göra innan jag dör och väldigt många har jag fått bocka av och det känns fantastiskt. Så vilken historia vill jag dela med mig av? Minnet av då jag samlade renhorn som barn för att vår familj är bekanta/vänner med samer? Känslan av att se Norrsken? Då slog det mig.
Jag gick djurvårdslinjen i gymnasiet och vi fick åka ut och praktisera och jag hamnade hos ett hundspannsföretag med 40 huskies. Dessa skulle tränas inför säsongen och jag hade verkligen ingen aning om exakt hur underbart denna livsstil är. De fick dra fyrhjulingen under barmarkträningen så man kunde starta den och hjälpa till under uppförsbacke så jag satt där på fyrhjulingen. Första snön hade lagt sig och det var -30 den dagen. Vi hade några hundar i spannet som aldrig hade sprungit förr och deras instinkt la in växeln direkt och de drog för allt de hade. Iväg for vi med hundarna och när deras högljudda entusiasm lagt sig så inföll tystnaden. Hundarna flämtade och snön knastrade under tassarna och däcken men utöver det hördes inte ett enda ljud. Snön glittrade i solen och under hela den turen kände jag mig som ett med naturen och total harmoni.

Detta var 2004 och jag drömmer tillbaka dit hela tiden, speciellt under vackra vinterdagar. Jag har många minnen för livet, men den upplevelsen är något som kommer leva i mitt hjärta resten av mitt liv.
Övrigt
Prylar eller pengar kan aldrig fylla ett hål inombords. Om du har en längtan att uppleva eller leva på ett visst sätt - gör det! Livet är nu och alldeles för kort. När jag är gammal vill jag ha massor med livshistorier att berätta för den yngre generationen. Spelar ingen roll hur många prylar man har, livshistorier och upplevelser är vad livet handlar om. :) Jag blev tillsagd hela min barndom att jag inte kunde jobba med djur för att jag har astma. Javisst har jag det, men inget kan stoppa mig från att leva som jag vill. Inte min astma, inte folks åsikter, inte ens min fibromyalgi. När vi var små hade vi minst ett äventyr om dagen, finns inget som säger att det måste ändras när vi växer upp. Känn dig inte låst för att du har barn - ta med dom och låt barnen uppleva världen och livet!
If you don't like it, change it. If you fall, try again. The reward is worth fighting for.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
En räv, som symbol 🙂
_(har ingen egen rävbild, så det fick bli en från www.publicdomainpictures.net)_
Vilken fin rävbild du hittade! ❤️
Såg att jag gjorde ett stavfel. ☺️ Tack för att jag blev tillfrågad. 🌺
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#2 Kul att du gillade räven, den vilar och ser allt på samma gång, en finfin symbol 🙂.
Jag beundrar din kämpaglöd och förmåga att genomföra det du vill. Som att jobba med djur trots astma! 🏆 Och så förstås hur du skriver om djuren, det går rakt till hjärtat. Det är speciella band mellan dig och djuren.🐶❤️🐱
(Ordnade det lilla skrivfelet.😎)
Härliga svar på frågorna. Det märks att du brinner för djur även med din astma.
Kram till dej Cahira. 🌺❤️
🌺
Vad gulliga ni är! 🌺
Ja speciella band till djur har jag hört hela livet. Är flera gånger som jag fått höra chocka påståenden att sådär brukar hunden aldrig göra. Har mött hundar som normalt är hundaggressiva men som leker snällt med min hund (ixxi, hon är verkligen en pusselbit i mitt hjärta och min själ) eller att hunden inte får kammas, klippa klorna på, inte gillar främlingar och så vidare.
Digger var en av dessa hundar. Han hade aldrig hälsat på en annan människa än Mike och jag blev förvarnad att han troligen kommer vara rädd för mig. 20 minuter efter jag mötte honom fick jag klia hans mage. Mikes ansiktsuttryck var verkligen priceless! Digger har avgudat mig sen den dagen och går mer ofta till mig än till Mike eftersom jag är hemma hela dagarna. Han har nu hälsat på Mikes bröder och dotter som hälsat på - som sa att det var en helt annan hund.
Han är min lilla solskenshistoria. Han och Apache. ❤️ Allt som behövs är harmoni inombords, lugn och tålamod och förståelse hur det känns för djuret just då. Är man hotfull? Söker djuret kontakt eller försöker sjunka genom jorden? När man finner balans och låter djuret komma i sin egna takt så skapas tillit och ett underbart band.
Mycket av det jag gör handlar om sunt förnuft och kunskap om djurs signaler. Men jag känner också deras energi och hur de känner. Jag har talat med djur och fått svar, även om jag inte bemästrat detta till den grad att jag kan kontakta djur på kommando. Men det har hänt. Det är ett av mina oförklarade fenomen. :) Jag har varit skeptisk många gånger själv över vad jag upplevt men ibland får man helt enkelt acceptera att allt måste inte ha en förklaring. Allt måste inte ha en kategori och ett namn eller en orsak. Man måste inte förstå allt. Det är okej att inte förstå. Det är okej att känna. Det är okej att vara. Det är okej att inte vara okej.
Harmoni är nyckeln till allt!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Verkligen fina berättelser! 🙂Mycket klokt……
🎈🐱