Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterrymdenuniversum
Läst 2886 ggr
Magi-cat
2

Kolonisation av Mars

Svenskarna som söker för att komma med i gänget som ska åka till Mars för att aldrig komma tillbaka…

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17277417.ab

En man säger sig komma att sakna sin femåriga dotter som blir kvar på jorden.

Jösses…..😮😢

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
3

… och det första en annan blivande marsian tänker på är att öppna ett ölbryggeri. 😂🤪

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

lollolovee
2

Jösses då! Hm, ja jag tänker då inte ingår gänget förräns man kan gå ut och se någorlunda snygg ut, men vad vet jag? 2022 kanske rymddräkter är högsta modet?! Jag har alltid undrat om mars var där människan kom från från början och på något sätt tog sig hit till jorden, de levde som om de var strandsatta och där av grott målningarna. Det tar nog inte så många sekler innan man har blivit så pass primitiva att man kan kallas grott människor. Själva mars förgiftade de som vi gör idag, och idag ser den ut som den gör. :) spännande vart detta ska leda…

lollolovee
1

Med tanke på den 5åriga dottern som förmodligen blir kvar så blir det ju väldigt synd om henne. Men lite fränt ändå att kunna ha ett sånt här samtal när hon blir stor och jätte cool -varför har du ingen pappa? -jag har en pappa, det är bara att han är på semester för livet. -jaha, vart är han då, kan du inte hälsa på honom?! -nej, jag måste bli äldre för att kunna åka till mars.

[Mia-Li]
1

Mjaaeee..där skulle jag nog inte vilja bo. OK om jorden skulle utplånas…men då skulle jag vilja ha med min familj iallafall.
men tufft av han att vilja åka.

Rumblebee
3

Hoppas ingen av dom som det skrevs om får åka. Många av dom hade direkt dumma orsaker… T.ex kriminalaren som vill öppna ett ölbryggeri. Eller den 25 åriga mannen som vill dit för att han sett allt på jorden redan… Inte troligt att en enda individ har sett allt på jorden redan. Alla hav, öar, kontinenter, berg, öknar, regnskogar.. Visst, kanske har man sett allt på tv och så, men det är inget som räknas tycker jag.

Rumblebee
3

Dessutom så är ju frågan om det här verkligen är något som är äkta.. Om företaget verkligen jobbar för att komma iväg för att få igång bebyggelse på mars, eller om dom bara fiskar efter pengar då det inte är gratis att anmäla sig. Kan ju bli så att om 10 år så har något hänt och projektet måste skjutas på, eller läggas ned…

Magi-cat
1

…fast det är inte så nyttigt för kroppen att resa i rymden…

Astronauter löper ökad risk för oxidativ stress och hjärtsjukdom:

"As a whole, the researchers say that oxidative stress paired with an increased production in inflammatory proteins could cause cardiovascular disease and accelerated cell aging. “Our study further supports the role OF oxidative stress in accelerating aging and disease,” Silvia Bradamante, a researcher from the Institute,said in a statement."

http://www.medicaldaily.com/spaces-microgravity-could-accelerate-cardiovascular-disease-among-astronauts-261673

Magi-cat
1

Tänkvärt, Carl Sagan om det naturliga livet…och inte. (ca 4 min video)

http://www.liveleak.com/view?i=013_1383510365

[Wraith]
0

Hur ansöker man 🤪

Hade absolut kunnat tänka mig lämna jorden och aldrig komma tillbaka! Göra nytta för mänskligheten, något av betydelse som påverkar oss alla. Utforska planeten hade varit en dröm och sen förbereda för andra hade varit WOW.

Har alltid velat att efter jag dör så ska min aska skickas ut i rymden 😂detta förenklar ju det hela.

Magi-cat
1

#9 Jaadu, äventyr lockar alltid…Åtminstone tanken på äventyr…🙂

Men har du tänkt på att väldigt mycket av jorden är outforskat ännu? Att många nya djurarter upptäcks varje år?

Att man kan göra enorm nytta för mänskligheten genom att lösa problem på jorden med energiförsörjning, plastskräp i haven för att nämna några exempel?

[Wraith]
0

Absolut, men det kan andra göra så tar jag hand om Mars 😃

Men vist hade det blivit mycket förberedelser, inget man bara sticker iväg på. Men jag hade inte tackat nej till chansen iaf!

Magi-cat
1

Ok, ta du hand om Mars då. 😃

Jag tror det är förfärligt dammigt och långtråkigt och…och…..✨

[Wraith]
0

#13 …och…och fruktansvärt spännande. ALLT är nytt, visst kan hela planeten bara bestå utav sten och damm, men det är ett steg för mänskligheten att ta sig ut i rymden. Jag hade gärna varit personen som tar det steget.

Astell
1

Ja någon ska ju bli den förste men som nuläget är känns det inte realistiskt att genomföra…näe inte åka dit förrän det går att komma tillbaka hit.. hua mig..😮då det är en helt annan sak..

fatcat
2

Ge mig en bra speldator med livsförbrukning av starköl o nötter så åker jag gärna till mars! :)

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Rumblebee
0

#15 Undrar hur det skulle ga att spela spel pa mars, framforallt om det galler online spel 😛

fatcat
0

Räcker med Skyrim o lite andra spel🙂 Annars får jag väl köra online via NASA:s satellitlänk.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[Wraith]
0

#16 Tror att det skulle bli liiiiiite laggigt 😂

Magi-cat
1

I senaste numet av Illustrerad Vetenskap, 2013: 17, finns en artikel om Marskolonisationen, Marsfärderna och vad som väntar resenärerna…

Läs och bli avskräckta…😃

Astell
0

Hahaha nog ingen dum idé 😉

Magi-cat
0

Ett privat projekt, Mars-One, för bosättningar på Mars kanske inte är genomförbart enligt studie vid MIT.

Nä, det är nog inte det….Över huvud taget skulle det inte vara tillåtet med privat kolonisation av andra rymdobjekt i profit- och sensationsintresse. Helt galet. 

http://www.space.com/27451-private-mars-colony-feasibility-study.html?adbid=10152399793041466&adbpl=fb&adbpr=17610706465&cmpid=514630_20141016_33770217