Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterintressantteorier
Läst 1254 ggr
Ghosthunter
3

Katten Sugars vandring

Inte nog med att katter ser andar, väsen och andra världar omkring sig. Dom är också otroliga navigatörerKatt

Igår tittade jag på ett program, där en familj flyttade långt och dom kunde inte få med sig katten, för den var livrädd för att åka bil, så dom hade lämnat den till en granne.

En dag, 220 mil och 14 månader senare, så kom plötsligt katten till farmen som dom bodde på, som om inget hade hänt!

Kattens beteende, teckning, tillgivenhet och en speciell knuta på ett av benen (den hade en liten missväxt, så en bit ben hade växt ut och kunde kännas genom pälsen) gjorde att all tvekan försvann……det var deras gamle goa katt Sugar!!Katt

Är det inte otroligt? Har hört liknande berättelse innan….men 220 mil sticker ut i mängden och den måste ha tagit sig igenom skogar, ökenområden och över berg och vattendrag.

Vad tror ni om detta. Hur hittar katter så??Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
2

Vad underbart, tack för den GH! 🙂🐱🌺 Vad glada de ska ha blivit, alla inblandade!

Man har hört och läst om långa vandringar förut, men den sträckan sticker verkligen ut…

Att de navigerar säkert vet vi, men HUR är omdiskuterat. Antagligen en kombination av sinnesintryck, men också jordmagnetismen?

Och så mycket sinnesintryck får inte ens en katt 220 mil bort…

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
2

Det skulle ju också kunna vara en form av telepati, energispår som typ detta med kvantfysik?….är dock inte så insatt i kvantfysiken. Jag tror iaf att det handlar mer om att katten kan känna av sin husse och matte. Energierna strålar som radiovågor mellan dom. Iaf när det gäller detta fallet….då katten kan komma tillbaka till en ny adress, där den dessutom aldrig ha varit. Dom har verkligen ett starkt sjätte sinne🐱

Tack själv!!🌺

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
1

…som ett psi-spår….🐱

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
2