Sjätte sinne
Jag lär ångra att jag lägger upp detta. Men detta är verkligen ett oförklarat fenomen. Sjätte sinnet.
Finns många historier om folk med ett sjätte sinne. Inte bara engångstillfälle utan gång på gång har rätt känsla. Har en vän som vet direkt när någon är gravid och min mamma vet exakt när det är vilt på vägen och säger åt pappa att sakta ned. Detta var normalt när jag växte upp och nånstans i tonåren fick jag samma känningar när något var på vägen om än inte lika starkt som för henne.
För att förtydliga så har hon aldrig fel. Aldrig en felgissning och hon kan säga om det är ren eller älg eller annat och hon säger alltid till lika långt ifrån viltet. Samma med graviditetkänningarna av min vän.
Har ni några sjätte sinnet historier? Behövs inga diskussioner om vad som är bevisat av forskare eller inte, vill bara höra vad för sjätte sinne känningar vi har därute. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Bra uppslag, Cahira! 🌺
Mer sjätte-sinnet-historier vill vi läsa!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Djuren har "sjätte sinne." Vi hade en katt som alltid gick fram till dörren en bra stund innan husse kom med bilen. Då visste man att han var i antågande…Kanske hörde han just den bilen, jag vet inte, det skulle i så fall tyda på en exceptionellt god hörsel. Det var i stan dessutom, så det var inte tyst precis.
Ibland hör jag också bilen innan någon kommer, ca en kvart innan. Jag går till dörren, men det är ingen utanför. Då vet jag, om ca 10-15 minuter så…🙂 (Och det är inte samma tid varje dag…)
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Spännande, den här tråden vill jag följa!👍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Flera gånger så tänker jag på en person som jag inte pratat med på länge, då ringer den personen eller så springer vi på varandra. Ibland kan det vara så att jag önskar en speciell bok och några dagar senare så ser jag den på rean. Det är inte alltid jag reflekterar över denna "slump" men jag brukar tacka för "tillfälligheten".
Som Magi-cat beskriver om katten…Min katt satt nästan alltid i fönstret och väntade på mej efter jobbet. Det är precis som om de har en inställd klocka.
Och just det….även om man har väckarklocka så vaknar jag alltid innan den ändå. Men det kanske handlar mer om vana.
Jag har en god vän som alltid varslar när han är på väg. Det är inte bara jag som hör honom slänga upp dörren och sparka av sig skorna, utan alla som är hemma då hör samma sak, bara det att vännen inte kommer förrän fem minuter senare och bullrar exakt likadant som vi hörde. Praktiskt, för det ger mig tid att sätta på mer kaffe! 😃