Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettnaturfenomen
Läst 1422 ggr
Magi-cat
2

Rödglödande ocean

Vad är det för märkligt fenomen den erfarne piloten rapporterar om?

Han säger sig aldrig ha märkt någonting liknande!

På 10000 meters höjd över Stilla Oceanen fick de först se ett märkligt ljusfenomen, som en blixt som sköt upp från horisonten. De for inte igenom något åskväder och det syntes inga fler blixtar, bara den.
Senare lystes havet upp av ett rödaktigt sken, som om den glödde. 

"The closer we got, the more intense the glow became, illuminating the clouds and sky below us in a scary orange glow. In a part OF the world where there was supposed to be nothing but water."

Kan det ha varit någon vulkan på havsbotten som hade ett utbrott?

http://ufosightingshotspot.blogspot.co.at/2014/08/pilot-reports-mysterious-red-glow-over.html?m=1

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Marr
1

Wow! Undrar vad det var för ett "naturfenomen"? Vulkanutbrott?🤔

När man klickat på länken så finns en länk till längst ner i artikeln. Där finns mer bilder från händelsen och text med diskussioner om detta. Spännande!

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Magi-cat
1

Magi-cat
1

Ett litet filmklipp. Det ser verkligen udda ut.

http://beforeitsnews.com/alternative/2014/08/mysterious-red-glow-lights-under-pacific-ocean-video-3018486.html

Och en artikel. Tänk om det är vulkanutbrott och en ny liten ö bildas?

Fiskeflotta nämns också någonstans. Men det verkar inte stämma riktigt.

http://metro.co.uk/2014/08/27/pilots-spot-creepy-red-glow-under-the-pacific-ocean-possibly-after-underwater-volcano-eruption-4847038/

JonasDuregard
1

Det förvånar mig att man kan ta kort med 30 sek slutartid från ett flygplan i luften utan att hela bilden blir en enda gegga. 

Piloten verkar ju göra en riktigt vettig analys, men sen kommer UFO-cirkusen och hakar på 😂.

Marr
3

Jamen vaddå cirkus Jonas och vad för roligt med det? Sådant förekommer ju då och då…😃

Fast jag har inte sagt vare sig det ena eller det andra och något skepp kan man ju inte se här. Ett mycket intressant fenomen i vilket fall och snygga bilder. Han kunde ju fota i alla fall.👍

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Magi-cat
2

#4 Det var i alla fall du som introducerade UFO-snack i den här tråden…😃

Piloten gör så klart en vettig analys. Man förstår att de måste ha gnuggat sig i ögonen.

Hur tänker du med bilderna?

JonasDuregard
2

#5 "Sådant förekommer ju då och då…Skrattar"

Menar du UFO eller cirkusar? 🙂

#6 "Det var i alla fall du som introducerade UFO-snack i den här tråden…Skrattar"

Jaha? Att du i #0 länkar till en blogg som heter "ufosightingshotspot" räknas inte då? 🙂

Och att du länkar till beforeitsnews ska vi kanske också bortse ifrån. Då vet jag inte var jag fick UFO-vibbarna ifrån 😃.

Kanske för att du tipsar om UFO-cirkusens små filmklipp? Tycker du filmklippet du tipsade om ger är en bra återgivning av pilotens historia? Jag tycker den är skrattretande dålig 🙂.

Magi-cat
1

#7 Äsch då 😃 Tänkte inte på det….🤓

Man kan ju enkelt sortera ut pilotens historia och låta det andra vara om man vill.

Du sade något om bilderna som förvånade dig i #4. Skulle de inte vara äkta menar du?

Magi-cat
0

Det verkar vara mycket jordaktivitet just nu, vulkaner och jordbävningar. Det låter inte alls osannolikt om det var en underhavsvulkan som hade utbrott. Det måste ha sett helt otroligt ut. Först blixten och sedan det där glödande skimret…

Piloter är vana att iaktta och rapportera, så därför tycker jag det är extra intressant med deras redogörelser. 

Någon som läst något mer om händelsen?

JonasDuregard
1

#8 "Du sade något om bilderna som förvånade dig i #4. Skulle de inte vara äkta menar du?"

Jag ser ingen bra anledning till att de inte skulle vara det (så jag tar varken ställning för eller mot att de är äkta). Det förvånar mig bara att planet inte rör mer på sig under 30 sekunder än att man kan ta bilder på stjärnhimlen från det. Piloten skriver någon kommentar om det och säger att han experimenterat med ännu längre slutartider men att det börjat smetas ut lite då. 

#9 "Det verkar vara mycket jordaktivitet just nu, vulkaner och jordbävningar."

Vilken tidsaspekt menar du med "just nu"? Senaste 50 åren eller senaste månaderna eller någonstans mitt emellan? Grundar du det på några siffror eller enbart på hur ofta du lästa om det?

Magi-cat
1

#10 Nej, jag ser heller ingen anledning att bilderna inte skulle vara äkta. Foto kan jag ingenting om, så jag bara undrade. De rör sig på 10000m höjd, kanske har något med det att göra?

"Just nu", tja, jag har inga siffror på det eller har sökt på det, utan det är ett intryck utifrån vad som rapporterats. Jordbävning i Grekland, vulkanutbrott på Island, stor sprickbildning i (någonstans) bara de senaste dagarna.

Här är f.ö. aktuell jordbävningsinfo:

http://www.iris.edu/seismon/

Magi-cat
2

Inte för jag vet om det har med saken att göra, men råkade hitta ett litet filmklipp (3 min) med storm alert och lite smått och gott…

http://consciouslifenews.com/earth-space-weather-news-august-29-2014-huge-plasma-filament-asteroid-smashup-storm-alerts/1176344/