Jättepandan som inte var dräktig...
Jättepandan är jätteutrotningshotad, bara ca 1600 finns kvar i Kinas sydvästra bambuskogar.
De får inte många ungar i fångenskap heller. Därför skulle det bli en begivenhet i direktsändning när jättepandahonan Ai Hin skulle nedkomma med sin unge.
Det var bara det att hon inte var dräktig, hon hade "fejkat" dräktighet enligt vad det sägs. (skendräktig säger man ju annars…)
Orsaken sägs vara att pandorna får godare mat och bättre logi när de är dräktiga, något som Ai Hin såg en möjlighet till…
Frukt, bullar och luftkonditionering - klart det lockar smart panda!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
haha jag läste den igår 😃 Var roligt om det verkligen är så att pandorna medvetet fejkar för att få godare mat.
✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe
Jo, det var på tapeten ordentligt i media igår….🙂
Man upphör aldrig att förvånas…Fast man kan undra om de inte gjort ultraljud eller så på pandan, eller om hon kanske varit dräktig men det aldrig blev något….
Nu tycker jag de ska ge godare mat till alla!
#2 man måste nog ge lugnande och så om man ska göra ultraljud, vilket kan bli stressande och skulle hon vara dräktig och bli stressad finns det risk att de blir problem :)
#2 Kanske det, så kan det vara!
Lite gulligt var det i alla fall! Hoppas hon fortsätter att få godismat så ska det nog gå vägen en annan gång! 😍
#2 och #3 I den artikeln jag läste stod det att pandabebisar är för små (eller nått sånt) för att synas på ultraljud (vet inte om det är sant, men det var vad som stod). Och därför måste man helt enkelt vänta och se vad som händer.
✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe
#5 Aha! Då måste de vara väldigt små…