Kinesiskt strandskräp
Det blev visst lite skräpigt på en strand i Kina. Frågan är hur det är på andra stränder i området?
Har dom inga nedskräpningsregler eller soptunnor? Strandstädare, en person? Känns inte direkt som den mest lyckade semester man kan tänka sej. Ser det inte konstigt ut?
Fyy…
😕
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Hemskt! Det är dock inte bara i Kina…
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Hela världen. Och det kan räcka att gå till svenska kust efter att isen försvunnit.
Räcker att gå förbi en McDonalds restaurang. Kanske en del människor tycker att skräp är snyggt.
Trevligt, mineralvatten o öl innehåller mickroplaster.
Meh blä vilken äckligt skräpig strand! Där skulle jag inte våga gå barfota😮…
Ju mer jag tittat på bilderna, slås jag av att det finns väldigt många dryckes- och matförpackningar i sanden. Jag undrar var dom sanitära installationerna fanns? Och hur man gjorde nattetid med en massa festdeltagare på stranden? Hur mycket fick sanden ta emot?
Det har t.o.m. bildats ett nytt material: plastiglomerat, där plasten gått ihop med sten!
För alltid inbäddat i jordens historia där framtida utgrävare kommer att undra vad tusan vi pysslade med här…
"Plastic has been an amazing resource for humans, but we need to be more responsible. Out OF the estimated 1 trillion plastic shopping bags used each year around the globe, about 10% will end up in the oceans. The United States alone utilizes 50 billion plastic water bottles each year, and less than 15% OF those will be recycled"
http://www.iflscience.com/environment/rocks-formed-plastic-found-beach
Ruskigt!
Det blev visst lite skräpigt i Glastonbury, England. En plats som annars brukar vara lerig och regnig när det är mycket folk.
På något sätt får det mej att tänka på Aliens som frossat och våldgästat, sen inser jag att det är ett verk av den fina Homo Sapiens.
#9 HELT otroligt att de skräpat ner Glastonbury, denna underbart vackra, heliga plats, så! 😡
Sicka mögtockar och möghongar folk é.
😡
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland