Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettervetenskapuppfinningar
Läst 379 ggr
Huygens
2

Överraskningsfödsel

En gravid kvinna av 600 gravida kvinnor råkar ut för överraskningsfödsel (eng. surprise birth).

Överraskningsfödsel kännetecknas av att kvinnan plötsligt föder ett barn utan att ha vetat om graviditeten innan. Ibland tror kvinnan bara att hon gått upp lite i vikt.

I andra fall, som med en kvinna från Nya Zeeland, kan överraskningsfödsel förebådas av obehagliga magsmärtor. Kvinnan uppsökte läkarvård för sina svåra magsmärtor och genomgick 6 (sex) graviditetstester utan att befinnas vara gravid.

Efter ultraljudsundersökning beslutade läkarna att operera bort kvinnans "värkande" äggstockar.

Döm om läkarns förvåning när dom stötte på en 4 kg tung bäbis i magen, en pojke.

Läkarna skyller på att bäbisen gömt sej bakom kvinnans rygg och därför var svår att upptäcka på dom 3 (tre) ultraljudsundersökningarna. En talesperson från sjukhuset säger att läkarna inte gjort något fel.

Varför dom två blodproverna eller 6 graviditetstesterna inte visade någon bäbis hos den 25-åriga kvinnan är en gåta.

Hon har nu två barn.

Cahira
0

Har kant kvinnor som rakat ut for detta, men fostren overlevde inte da de var for tidigt fodda..:/

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Magi-cat
2

Jag har aldrig förstått hur det är möjligt att vara långt framskriden graviditet utan att det märks och skulle gärna läsa någon medicinsk förklaring.

Hur kan grav-test och ultraljud missa en bebis?

#0 Läkarna skyller på att bäbisen gömt sej bakom kvinnans rygg 

🤔Öh?

#1 Alltid tråkigt när det händer. :/
Jag vet en som var i sjätte månaden när graviditeten upptäcktes. Det var ju lite oväntat förstås, men hon gick tiden ut och allt gick lyckligt.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen