Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterrymdenuniversum
Läst 4155 ggr
Magi-cat
2

Vad såg astronauterna?

Inte helt nytt, från 1984, men intressant ändå:

Den sovjetiska rymdstationen var plötsligt omgiven av extremt ljus och t.o.m. främmande varelser med ansikten och vingar.

"Incredibly they reported seeing the faces OF seven angels who were hovering just outside the space station. They told ground control their faces and bodies looked human but these beings had wings and misty-like halos. The angels kept up with the movement and speed OF the space station for 10 minutes before disappearing as quickly as they had come."

Astronauterna sökte efter förklaringar som explosioner eller något annat fel på själva rymdfarkosten, men fann inget.

Efter tio minuter var besökarna och det starka ljuset borta.

Vad hände egentligen?

http://beforeitsnews.com/spirit/2012/12/astronauts-see-angels-2466406.html

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
0

Ja du….grupp hallucination eller varelser är frågan? Intressant. Jag som är troende tror att det är ljusvarelser…men det är ju vad jag tror, inte något bevis. Men visst är det vackert och mystiskt!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
3

#1 absolut vackert och mystiskt! Glad

Skulle nog tro att det satt hårt åt innan de började prata om "övernaturliga" saker som änglar…..men det måste ha varit en överväldigande upplevelse. Först skräcken när man tror att något gått på tok, och sedan detta….

Isoleringen i rymden? (Eller bara slut på vodkan?Tyst)

Men att 20000 bilder tas av en masshallucination är nog ganska ovanligt….bra att de hade sinnesnärvaro att knäppa kort….Glad

Gagarin var också med om något mystiskt enligt artikeln.

Ed Mitchell, USAs astronaut, blev andligt intresserad och var också med om mycket speciella upplevelser under sina rymdfärder. ("Fältet", Lynne McTaggart)

Gahella
0

Håller med er vilken grupphallis det vore annars …;D

Tack katten för det här har jag hört talas om, så det var mycket intressant att läsa och se bilderna som är lika fantastiska de!

Och jag fastnade inne på den sidan för där fanns ju allt mellan himmel och jord att läsa om :)

[knugenskrona]
0

Fantastiska bilder/videor.

Önskar att jag själv finge uppleva något sådant, men det får ju vara här på jorden för någon rymdresa för mig är nog inte att tänka på Flört

JonasDuregard
11

#1 En tredje möjlighet är att historien är att historien är påhittad eller förvanskad. Jag säger inte att det är så (letade lite men lyckades inte utröna originalkällan till historien) men det är värt att undersöka och man ska inte låsa sig till de två alternativ du nämner. Det finns även ett par andra möjligheter, till exempel att det var ett verkligt ljusfenomen men att det inte orsakades av änglar.

Ghosthunter
5

Naturligtvis kan det vara påhittat…den punkten kan jag hålla med om!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
5

#5  Det finns även ett par andra möjligheter, till exempel att det var ett verkligt ljusfenomen men att det inte orsakades av änglar.

Vi förstår det, JD. (Jag nämnde ett par till, f.ö.) Meningen är inte att slå fast något absolut från början, utan att man kan resonera runt ett fenomen och kanske hitta olika infallsvinklar.

DMT-frisättning kan man också tänka sig. (Fast alla på en gång…?)

Om storyn är sann tror jag i alla händelser inte att den precis skyltas på förstasidan på Rysslands hemsida om hjältedåd i rymden.

"Hejhåhejhå, våra tappra kosmonauter såg änglar i det blå."

Inte heller att det stoltseras med i USA, allt vad deras astronauter upplevt. (Ed Mitchell har som sagt mycket att berätta)

Fina bilder är det ….

Men leta gärna reda på originalet, gärna den om Gagarin också.

Magi-cat
2

Magi-cat
3

Tydligen (ref till länken) såg kosmonauterna de änglalika varelserna återigen några månader senare.

Alla såg och berättade det samma, detaljerat, och alla var berörda av upplevelsen.

Efter vistelsen i rymden genomgick kosmonauterna rigorös psykologisk kontroll där man inte fann något onormalt.

Kosmonauterna belades från sovjetiskt håll med munkavle angående händelsen.

Enligt artikeln har även amerikanska astronauter sett liknande anglaliknande uppenbarelser.

"Since its launch on December 2, 1995, SOHO, the Solar & Heliospheric Observatory, has caught many Angel-like objects during its observations OF the Sun."

Vad är det man ser???

fatcat
4

Rysk vodka kan göra under!

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Astell
1

Intressant, har inte hört tals om detta…😇

Magi-cat
1

Bara hallucinationer, säger NASA, enligt uppgift! (min kursiv)

http://english.pravda.ru/society/anomal/14-06-2011/118195-angels-0/

Tydligen något som är vanligt vid långflygningar, inte bara i rymden;

"Similar stories may often be told by aircraft pilots. In this case, it may frequently go about the so-called phenomenon OF giant hand. As a rule, the phenomenon occurs during long-lasting flights. When it happens, a pilot feels that the control wheel is being grasped by someone's invisible hand. Researchers from the US Air Force concluded that nearly 15 percent OF pilots have experienced the effect during their work. It is not ruled out that the giant hand phenomenon is behind many air crashes.

NASA psychologists say that the majority OF the above-mentioned phenomena are OF psychic nature. They may occur as a result OF such factors as pressure and temperature fluctuations, shortage OF oxygen, etc."

Om dessa ytterst noga utvalda, vältränade och väl förberedda piloter får en likadan hallucination samtidigt är det verkligen remarkabelt! Och varför just änglar?!
Om vi säger att det är så - vad säger då det om möjligheterna till ännu längre uppdrag i rymden?

Magi-cat
0

fatcat
0

Min ryska är lite rostig magicat, kan du översätta? 😎

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Magi-cat
0

haha, jag kan det kyrilliska alfabetet, men nej inte översätta…..😎

Denna kommentar har tagits bort.
Marr
1

Ja det är säkert urkul att supa till lite i den lille "kammaren" där ute i universum. Undrar vad de amerikanska astronauterna har tagit vid sina resor? Crack/cocaine kanske?FunderarDet blir säkert jättebra out there…dubbeltripp?Skämtar

Vi som inte ens varit där…Vet säkert bäst!Skrattar

Jag finner deras vittnesmål oerhört intressant i vilket fall. Änglar, Et:s what ever…finns så mycket vi inte vet av olika anledningar. Vi kanske dricker för mycket Vodka t.ex. här nere på marken också, så vi inte orkar bry oss?Glad

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*