Redigeringstråd
För att inte skräpa ner trådarna, skriver vi om diverse redigeringar här.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Fyra likadana kommentarer med reklam togs bort.
Vill ni göra reklam (vad det än gäller), fråga mig först. Företräde ges för medlemmar som annars också är aktiva här.
Ni som ser spam-meddelanden av olika slag: är jag tacksam om ni klickar på anmäl, det hjälper mig mycket. Blir det fel går det alltid att ändra. (Gäller naturligtvis alla olämpliga eller regelstridiga kommentarer.)
Jag kan inte hantera och ta bort från mobilen (nej, tyvärr) och är inte vid datorn alla tider på dygnet.
#17 i Peaches Geldof-tråden togs bort då det inlägget inte var inom trådens ämne. Och att efter flera tillsägelser så fortsätter personen ändå.
Med tanke på vår regel:
- När du bemöter något i texten eller riktar kritik - gör det mot det som sägs, inte mot personen som sådan. Håll gammalt groll borta.
Så då kan man aldrig skriva om skeptiker eller säga att någon är skeptisk? Bra då vet vi alla det. #målainsigietthörn
Du tänkte inte på att DU fick emot vad JAG sa… Alltså mot mig som person.
Men detta skrivs ju i var och varannan tråd som Huygens skriver. Tänkte att det räcker nu.
Inte på denna sajten.
Men det verkar vara en het potatis så då säger vi inget mer om det och låter honom hålla på i fri fart.
#6 Nä men på andra och det räcker nu.
EDIT: Det finns uttryckt i ISS-tråden med. Att Huygens ska vara så konspiratoriskt lagd.
Du ska väl moderera efter denna tråd och inte efter andra trådar?
Att nämna att någon är konspirationsteoretiker är väl lika viktigt som att berätta att någon är skeptiker eller att någon är paranormalt troende?
Om du går tillbaka till tråden så skriver jag bara " Man kanske inte ska dra alla över en kam och i synnerhet om man som , Huygens, ser en "konspiration" i allt.". Det var efter det som du började hötta med finger och jag bara ansåg att det är inget fel att berätta att TS i detta fallet ÄR en konspirationsteoretiker som ser konspirationer i allt. TS hade heller inget emot detta, verkar det som.
Hade du inte hållit på hade heller inte tråden "balat ur" som den gjorde tack vare dig. Läs tråden igen så förstår du kanske? Tänk på det nästa gång.
Jo men läs vad jag skriver JoHo. Detta påpekas i nästan varje tråd som Huygens skriver. Och ibland ganska nedlåtande.
Och tråden kanske inte hade behövt"balla" ur OM du hade tagit till dej vad jag skrev.
Förstår du nu?
Nu räcker det!
> Detta påpekas i nästan varje tråd som Huygens skriver.
Inte på denna sajt.
Förstår du nu?
Jo även i ISS-tråden och Gabby Gifford-tråden. Men det är endast du som drar upp detta med att Huygens ska vara konspiratorisk.
Så nog om detta nu.
Forfarande inte alla trådar.
Men visst. Men då är det förbjudet att säga att någon är skeptiker också på denna sajt? Skönt att höra.
Dra inte så stora växlar av detta, tack. Hade du lyssnat på vad jag skrev i början om detta hade detta inte behövt bli så stort.
Nä inte alla, jag skrev nästan, om du kan läsa.
En gång hade kanske räckt att säga så…men inte i nästan vart och ett inlägg, som i ISS-tråden, i dina inlägg.
Tror du inte det hade kommit fram vid det laget, att du tyckte/tycker så?
Jag tänker inte kommentera detta mer nu då det borde framkommit vad jag menar med detta.
Men vill du fortsätta så skriv, men då får du älta detta med dej själv.
> Nä inte alla, jag skrev nästan, om du kan läsa.
Så en medis ställer sig över en medlem och mästrar och förringar. Intressant… Får man det om man är Medarbetare? Det är alltså OK?
Du svarade inte på: Men visst. Men då är det förbjudet att säga att någon är skeptiker också på denna sajt? Skönt att höra.
#15 "Mästrar, förringar"? Du läser ju inte det jag skriver.
Så tar och lägg ner dina antagningar om vad saker och ting är eller inte är.
Det är inte förbjudet att säga att någon är skeptiker här. Men man behöver inte mästra det i varje inlägg och varje tråd.
Skriver man "om du kan läsa" så förringar och förminskar man någon.
Så om det är OK att säga att någon är skeptiker så borde det vara OK att skriva att någon är konspiratoriskt lagd? Ordet skeptiker om personer har använts avsevärt fler gånger än ordet "konspirationsteoretiker" dessutom.
Kanske dags att skriva in nya regler så alla vet vad du anser man får säga och inte säga nu. Det blir bara förvirrande annars.
#17…..
…….kommer från en som själv brukar skriva att man har läsförståelseproblem och inte fattar.
ta och läs ditt sista stycke i #8. Är inte det också föringande då? Och till och med lite översitteri, från dej.
Men nu ska vi inte traggla in oss i detta.
Nu är det som det är och att skriva att någon är konspiratorisk kanske räcker med en eller två ggr. Inte en tråd i genom.
Nu har jag förklarat vad jag menar med detta. Förstår du inte detta så kan jag inte hjälpa dej mer.
> kommer från en som själv brukar skriva att man har läsförståelseproblem och inte fattar.
För det första är jag INTE Medarbetare och ska föregå med gott exempel. DU, däremot. är Medarbetare.
För det andra är det stor skillnad på att säga att någon verkar ha läsförståelseproblem än att säga "om du kan läsa". Dessutom har jag nog inte skrivit "inte fattar" mot någon bara så där, men jag antar at du har belägg för detta?
> ta och läs ditt sista stycke i #8. Är inte det också föringande då? Och till och med lite översitteri, från dej.
Nej, jag förklarar vad som hände. Sedan är jag fortfarande inte Medarbetare eller Sajtvärd här.
> Nu är det som det är och att skriva att någon är konspiratorisk kanske räcker med en eller två ggr. Inte en tråd i genom.
Jag skrev det bara en gång innan du kom med pekfingrarna.
> Nu har jag förklarat vad jag menar med detta. Förstår du inte detta så kan jag inte hjälpa dej mer.
Jo, jag förstår. Men frågan är om DU förstår.
Spelar väl ingen som helst roll om man är medis eller inte. Man ska föregå med gott exempel hur som. Det betyder väl inte att om man bara är vanlig medlem att man får skriva hur som helst då heller.
Och det handlade inte om en gång utan flera gånger och även i andra trådar som jag redan påpekat här.
Slut på detta tragglandet. Jag har gett förklaring på detta och vill du inte ta det så är det upp till dej.
#20 Jo, det har STOR betydelse om man är medarbetare/sajtvärd eller inte. Och även om du inte var det så är det dåligt att skriva som du gjorde. Eller tycker du att du föregick med gott exempel när du skrev så? Att du sedan är Medarbetare på denna sajt och ska föregå med gott exempel gör ju knappast saken bättre… Tänk lite nu…
Ta och lägg ner nu. Det räcker!
Vi har tagit upp det som jag modererade i tråden. Det var det vi skulle ta upp. Som vanligt hamnar vi utanför ämnet.
Så jag skriver inte mer här nu. Utan du får tycka och tänka vad du vill.
Just nu har jag lite annat att göra än detta.
Och det verkar inte heller som om vi kommer någonstans utan vi fastnar i ett evigt tragglande om en massa saker. Jag skulle inte låtit mej inledas heller i detta. Hoppas på att jag vet bättre nästa gång det händer.
Vi lämnar nu tråden till eventuella andra modereringar.
Tycker det är oerhört viktigt att veta 1. Om det är ok att kalla någon. Skeptiker eller konspirationsteoretiker och 2. Att inte sajtvärd/medarbetare ska föregå med gott exempel på sajten. Men visst. Det är väl utagerat nu. Du behöver inte svara, som vanligt.
"Du behöver inte svara, som vanligt."
Du kommer med gliringar som inte hade behövts skrivas. Oerhört onödigt och lågt.
Men som sagt. Vi lämnar tråden nu till annat.
#24 Det var ingen gliring. Det var ett erbjudande jag gav dig så du slipper ur det inmålade hörn du sitter i just nu.
# 25
Återigen en gliring. Jag är inte alls inmålad i något hörn.
Kan vi lämna tråden nu till andra modereringar, tack!
#eh, jo. Om du tror att du inte ska behöva föregå med gott exempel då du är Medarbetare på en sajt. Det är ingen "gliring". Det är ett konstaterande. Nu kan vi lämna tråden åt andra modereringar.
Kan vi gå vidare och lämna detta?
🤔
#27 Skrev jag inte det i #27 "om du kan läsa"? ;-)
JoHo har en veckas skrivförbud eftersom han fortsätter att provocera (larv om Rymdödlor bl.a.) och konsekvent vägrar lyssna på sajtledningens anvisningar. Det verkar inte finnas utsikter till förbättring inom de närmaste timmarna, så…

Blev ombedd att flytta diskussion som kan ses här till den här tråden (scrolla ner till runt inlägg #126).
Jag vet inte hur mycket mer det finns att säga.
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism