Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettervetenskapuppfinningar
Läst 1423 ggr
Magi-cat
1

Universums skapelse

Den mest kompletta simuleringen hittills av tiden alldeles efter Big Bang har nu publicerats i Nature.

"Det är underbart. Nu kan vi förstå hur stjärnor och galaxer bildas och relatera det till mörk materia, säger Richard Ellis, professor vid California Institute OF Technology i USA och en världsledande auktoritet inom området, till BBC News."

Det är en komplicerad och avancerad simulering och förstås väldigt intressant…

http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/modell-visar-varldsalltets-skapelse

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ming
1

Detta år sååå intressant! Var på Hayden planetarium (förståss)och såg en show om mörk materia och vad som hände efter Big Bang.Helt fantastiskt att "vara med om"!

Magi-cat
0

Wow! Det måste varit fantastiskt!

Ming
0

Mm….strax innan BB blev det alldeles tyst…och mörkt…..sen PANG och ett enormt ljussken och vi fick se hur detta ljus spreds ut i det stora mörka Det vi idag ser på himlen har tagit tusentals och miljoner år att färdas till oss….så…hur det egentligen ser ut idag får vi aldrig veta riktigt….. Dessutom fick vi veta att där vi befinner oss faktiskt är i centrum….oavsett var vi är i kosmos …så…egentligen var väl inte kyrkan helt ute och cyklade;)

Magi-cat
0

💣Mindblowing ✨☀️☀️

Ming
3

Ja det var det!! Vår hemvist här är som ett pyttefrö ute i mörkret och så otroligt vackert vi bor….bara vi kunde hålla sams också så vore det ett paradis här…..