Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterspökhusspökplatserspökjägare
Läst 38626 ggr
[trollduva]
1

Spökhotell

hittade denna lista med spökhotell på den här sajten,hade kanske varit något nu i semestertider att boka in sig på^^

1. Ayala Berganza

Segovia, Spanien

Detta undersköna kastilianska palats från 1400-talet står i stark kontrast till sin tragiska historia. Sedan 1894 är det känt som "mordhuset". Tre tjuvar bröt sig in och dödade brutalt ägaren, hans betjänt och katt. Tjuvarna avrättades, men husets mörka saga fortsatte - under en tid bad en skara tandlösa satansdyrkare mörka böner här. Än i dag händer det att hotellgästerna väcks av osaliga andars viskningar, stön och

Pris: Från 910 kr/natt.

www.ayalaberganzahotel.com

2. Queen Mary

Long Beach, USA

En gång världens flottaste atlantkryssare, i dag hotell hemsökt av hundratals passagerare som dött ombord. En kock som jobbade här under andra världskriget lär ha grillats levande i sin egen ugn - av soldater som hatade hans kokkonst! Hans plågade vrål ekar än. Och desperata förlista sjömän hörs bulta på Marys skrov.

Hotellet har spökvisningar, ett paranormalt forskningscenter och varje år ett dödshäftigt party: Queen Mary Halloween Terrorfest.

Pris: Från 1 300 kr/natt.

www.queenmary.com

3. Hotel Castello della Casteluccia

Utanför Rom, Italien

Drottning Kristina sägs ha besökt detta slott för att studera sin hemliga passion, alkemi, med mästaren Tiraboschi. När Kristinas guldlänk råkade slinka ner i hans kittel trodde alkemisten att han lyckats förvandla skräp till guld. Han förklarade sig större än Gud, varpå han slogs ner av blixten. Hans själ härjar ännu i slottstornet. I stallet spökar adelsmannen Rimbambitos hästar, och hotellgäster hör ofta hovar klampa om natten.

Pris: Från 1 250 kr/natt.

www.hotelcastellucciarome.com

4. Congress Plaza hotel

Chicago, USA
Al Capone - då gäst, nu gast. Ljudet av fötter i en tom balsal, spöken i korridoren och kanske det mest klassiska poltergeisttecknet av alla: belysning som tänds och hushållsapparater som startar av sig själva. Märkligheterna förklaras ibland med att glödlampans fader, Thomas Edison, hälsar från andra sidan. Edison är inte den ende av hotellets forna gäster vars ande glömt att checka ut. Franklin D Roosevelt irrar runt i kåken och flera gäster har sett gangstern Al Capones spöke, som har dödssvårt att slita sig från sitt gamla högkvarte

Pris: Från 800 kr/natt.

www.congressplazahotel.com

5. Ballygally Castle Hotel

Antrim, Nordirland

Melankoliskt 1600-talsslott med skön utsikt över böljande kullar och mörkt hav. I spökrummet möts du av Lady Isabella Shaws sorgsna porträtt. Isabellas man önskade sig en son. När en dotter föddes blev han galen och fängslade mor och dotter i denna högt belägna borg. Utom sig av sorg hoppade Isabella från fönstret med babyn i famnen. Hennes oroliga själ svävar runt ägorna än och bultar på gästernas dörrar. Ångestfylld babygråt hörs från spökkammaren. Men går du in gapar rummet tomt …

Pris: Från 830 kr/natt.

www.hastingshotels.com

6. Stanley hotel

Colorado, USA

Törs du övernatta där blodbadet i Stephen Kings thriller "The Shining" ägde rum? Hotellet har en prisbelönt krog, svindlande vyer över Colorados berg, alla bekvämligheter och en massa gäster från andra sidan döden.

Hotellet som inspirerade till den klassiska filmen från 1970 spelades dock inte in här, utan delvis på Timberline Lodge i Oregon och delvis i studio i England.

Flora Stanley, den första ägarens fru, dog 1939 men sägs fortfarande irra runt i lobbyn och klinka på pianot i musiksalen om natten. På fjärde våningen är det ett förskräckligt liv när mörkret fallit. Utanför rum 418 hörs ofta barn leka, trots att inte en själ syns till. Stephen King själv bodde i rum 217 - kanske läbbigast av alla dem (i alla fall om man ska tro läskigheterna i Kings roman)

Pris: Från 1 040 kr/natt.

www.stanleyhotel.com

7. The Langham

London, England

Ett av Londons mest hemsökta hotell. Många gäster har sett märkliga varelser, som en viktoriansk läkare som mördade sin fru och tog sitt eget liv. Och en tysk prins som kastade sig ut genom ett fönster. Vissa hävdar även att Napoleon III:s spöke härjar i källaren. Och vilket väsen lever i rum 333? Där väcktes en man av att en självlysande boll antog mänsklig form.

Pris: Från 3 500 kr/natt.

london.langhamhotels.co.uk

8. Delta Victoria Ocean Pointe resort & spa

Victoria, Kanada

Hotellet ligger ovanpå en uråldrig begravningsplats, helgad mark för traktens indianstammar. Klart själarna under lobbyn har svårt att vila!

Indiansjälarna är inte våldsamma, bara sorgsna. Hotellets gäster kan känna av deras oro.

Pris: Från 770 kr/natt.

www.deltahotels.com

9. The Feathers hotel

Ludlow, England

Kvinnor, undvik rum 211, eller förbered er på trakasserier! Ett gift par väcktes här av att en svartsjuk kvinnosjäl slet i fruns hår tills hon föll ur sängen. Maken, däremot, fick en mjuk smekning.

Den stora träkåken från 1619 har även andra utomvärldsliga invånare, som en orolig herre som lotsar sin hund mellan rum 232 och 233. Knäppast är det lättklädda tjejspöket som ofta går igenom bilar parkerade vid entrén. Men hon visar sig bara för killar …

Pris: Från 1 000 kr/natt.

www.feathersatludlow.co.uk

10. The Galves hotel

Galveston, Texas, USA

Hotellet byggdes efter det att en svår storm drabbat kuststaden Galveston år 1900. Det nu 97-åriga hotellet lär på flera sätt vara hemsökt. Bland de mest kända spökena är den blivande bruden som fortfarande väntar i rum 501 på sin kära.

Pris: Från 1 000 kr/natt.

http://www.wyndham.com/hotels/GLSHG/main.wnt

Mirjami-78
0

Är det någon som har lista på "spökhotel" i Sverige??

Jag vet att det går rykten om att det finns en spökhotel i Gbg.

Sedan finns det även ett dagis där det sägs att spöka. Vet en som har jobbat där….och fick höra då vad som hade hänt där, och kan säga att jag inte hade veat jobba på de stället!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[trollduva]
1

jag håller på med en som kommer någon gång nästa veckaGlad

Mirjami-78
0

#2 Intressant!!Skrattande

Merlin-pappa
0

Enligt säkra uppgifter så spökar det på Hemavans högfjällshotell.

Bl a så hörs en flygel spela i sällskapsrummet. När hotellet är stängt för säsongen, så kan det ringa på interntelefonen, från ett tomt rum mm.

De anställda tycks inte gilla källaren något vidare …

Låter det spännande?

DarkAngel
0

#4 Jo, det låter spännande…=)
MEN vet inte om jag skulle vilja åka dit…=)

DA

Merlin-pappa
0

Det är garanterat ofarligt ….

Jag har varit där två gånger, och inget har hänt ….

DarkAngel
0

Vilken tur..=)

DA

Merlin-pappa
0

Exsambon däremot jobbade där i många år ….

Hon vågade knappt vara ensam där …. Men hon är lite feg.

Vi bodde bl a i ett radhus, där det sällan var lugnt. Hon blev rädd, jag tog det med lugn.

DarkAngel
0

Jo, man reagerar olika. Jag är lugn här hemma, där jag vet vad jag har att göra med. Blir mer milt orolig när jag är borta.

Känner några som blir hel hispiga överallt.

Man lär känna andarna på ens jobb. Men det kan vara obehagligt i början.

DA

Merlin-pappa
0

Bra att du tar det lugnt …. för egentligen är det inte farligare än annat man inte kan se, ex v vattenånga …..

DarkAngel
0

Men de kan vara farliga. De är väldigt få, men de finns.

DA

Merlin-pappa
0

Jo, jag vet …. Jag har förmågan att känna av dem på avstånd! Senast var för några år sen. Då kände jag av dem från en närbelägen skogsdunge …

Tur att man är känslig, så jag är svår att bli lurad av dem.

Ghosthunter
0

Det är framförallt två av dessa hotell som jag vill besöka och det Queen Mary och Stanley Hotel…ascooolt!!Flört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Merlin-pappa
0

Vi har ju prästgården i Borgvattnet här i Sverige …

Där kan man övernatta billigt, om man törs …. och vem törs inte det??

Ghosthunter
1

Merlin - jag har varit på prästgården….ett livligt ställe. Jag är inte rädd för spöken. Jag tillbringar gärna en natt där helt ensam!!Flört

Värmland"

freddiie
0

Vi har ju Alberts Hotell här i trollhättan som jag läste någonstans var mycket spökrikt, någon kock tror jag det var som höll på? :)

EmmaVarg
0

www.spokwebben.se /.com finns det Spökplatser runtom sverige, om dom inte tagit bort det. vågar inte gå in och kolla eftersom jag blir väldigt rädd när ja kollar in på sidan ensam xD…

en spökställe där jag hade hyrt en stuga va i falkenberg, jag visste inte  om de innan jag kollade på sidan ett år efter att jag var där, snacka om att man inte vågar åka dit igen^^

Mirjami-78
0

#16 Ligger den centralt i Trollhättan?? Är från Trollhättan från början men har aldrig hört talas om att det skulle finnas en hotel som det spökar…..Men vad spännandeGlad

Merlin-pappa
0

Hej. Du verkar vara en modig yngling #15. Sova ensam på prästgården är det inte många som törs.

Torpa stenhus lär vara väldigt spök-aktivt också …

freddiie
0

#19 Ja ganska, på ett berg typ :)

freddiie
0

Hittade den jag letade efter, här är länken till en artikel av aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/sommarisverige/article7127389.ab

[Golgadoth]
1

jag tror nog inte jag skulle våga övernatta på hotellet där the shining filmen spelades in.. jag får typ panik av de där två tvillingtjejerna som är i filmen, och skulle gärna inte vilja se dom där heller ;p

skulle vara ganska coolt att besöka ett dock, och kanske övernatta på ett mera lugnt ställe. usa kan ju förbjuda folk att sova på just vissa rum eller så kan hotellen vara stängda, men i de andra utländerna som tex italien verkar dom vara "mjukare" med sådant..

men hotell nr 5, 8 och 9 skulle jag lätt kunna vara på, de verkar mysiga, dessutom älskar jag gamla hus :))

Merlin-pappa
0

Förstår,  dig helt 22#. Hotell "The Shining" och tvillingsystrarna får t  o m jag rysningar av ….

Det hotellet lär vara byggt på indianernas gamla begravningsplats ….

Jinaum
0

åh trollhättan? Aldrig hört talas om!

Vore kul å veta vart det var. Samma sakmed gbg för där är jag rätt ofta.

[Golgadoth]
0

Om ni söker på Google efter bilden på hotellen, så ser ni hur dom ser ut också^^
Jag tyckte mest att hotell 3, 5, 6 och 7 såg läskiga ut, de andra var ju faktiskt rätt så fina. :)

Mirjami-78
0

Trollhättan, den hotellet vet jag nu var det ligger. Sedan här i Gbg sägs det ju att det spökar i hotell Eggers och den ligger väldigt centralt så den är svår att missa om man är på centralstationen.

Merlin-pappa
0

Intressant!

Jag har också hört spökrykten om Eggers - ett snyggt hotell!

Ghosthunter
0

Det finns säkert ett antal hemsökta hotell till här i Göteborg….hotell brukar vara hemsökta…Flört…det gäller bara att veta vilka!!

Värmland"

SimonSimonsson
3

Ett par hotell eller konferensgårdar med övernattning (mest i stockholmstrakten) som sägs vara hemsökta:

http://www.careofhotels.com/haringe/default-sv.html

Häringe slott. Jag var där, men såg tyvärr inga spöken, däremot pratade jag med ett par av de anställda som berättade en hel del om en död munk, vålnaden av en kille som drunknade i bassängen och någon sorts Poltergeist i Sjöflygeln.

http://www.riddersviksgard.se/

Riddersviks gård. Spökrummet ligger en trappa upp i huvudbyggnaden och har nummer 202. Där sägs det finnas något väsen som både hörs och känns, men däremot inte syns. 

http://www.careofhotels.com/tammsvik/default-sv.html

Tammsvik. Även här ligger spökrummet på övervåningen i huvudbyggnaden. Det har nummer 4, och här har folk sett en svart ryttare komma ridande genom rummet (det måste gått fort, för rummet är jättelitet). 

http://www.klosterhotel.se/

Klosterhotellet i Vadstena. Här, och i parken och kvarteren omkring, lär man kunna se spöket av en nunna som mördade sitt barn. 

http://www.gorvalnsslott.se/

Görvälns slott. Inget spöke i själva slottet, men i parken ska man om man har otur kunna möta Skogsfrun. Det sägs att den som träffar henne blir sjuk, och om hon tar i dig dör du. De hade en slogan på sin hemsida om att Görväln var garanterat spökfritt, men den har nu tagits bort. Kanske folk klagade när de väl mötte skogsfrun?

http://hesselbyslott.se/

Hässelby slott. I ett av rummen på nedervåningen (man känner igen det på 1600-talsporträttet över öppna spisen) sägs greve Bonde (mannen på tavlan) ha mördat en rival och sedan murat in liket i väggen bakom spisen. Det har hänt att folk vägrat gå in i det rummet då de känt att någonting var fel, och man ska också kunna känna kyla just där liket sägs vara inmurat.

[Olaf]
0

#29 Fin välgjord lista. Tack.

[Mia-Li]
0

Tack för listan 🌺

Denna kommentar har tagits bort.
JoHo
5

Det är ju ett vanligt knep av hotellägare och liknande att få gratis reklam för verksamheten genom att det "spökar". Känner ett par som har en går i mellersta Norrland där de fick obetalbar reklam i media som TV, radio, tidningar för kursgården/hotellet/värdshuset genom att hitta på en spökhistoria.

Det är ett välkänt knep inom branschen och det lyckas alltid då murvlar älskar att skriva om sådant här.

[Mia-Li]
5

John.

Det är ju upp till var och en att "gå på" detta.
Tror man att sådant inte existerar så behöver man heller inte åka dit på det, för då sover man inte över på dessa ställen.

SimonSimonsson
4

Jag är övertygad om att det finns hotellägare som hittar på sådana historier för att locka folk, precis som jag vet att det finns andra hotellägare som mörkar berättelser av den här typen för att de tror att det ska skrämma bort gästerna. Att veta vem som ljuger och vem som talar sanning är en gåva många önskar sig…

[Olaf]
5

#35 Det borde vara förbjudet att mörka! ;-) Man checkar in i god tro att man ska få vila ut på ett skönt hotell men istället vaknar man upp nästa dag utmattad efter en orolig nattsömn med osaliga andar som stört en hela natten. Usch och fy!

JoHo
5

#34 Gvetvis. Ville bara tala om att detta reklamknep är väl känt och ofta använt av hotell och liknande som vill få gratisreklam. Som det heter: spelar ingen roll vad de skriver så länge de stavar namnet rätt. #36 Du behöver inte vara orolig för att någon "mörkar". De döda är inget att vara rädd för. Däremot de levande.

[Olaf]
3

"De döda är inget att vara rädd för."

Jasså säger du det. 

Inte för att jag är rädd men jag ogillar att bli störd av spöken när jag sover. Jag vet av erfarenhet att dom kan vara rätt jobbiga.

[Mia-Li]
2

Detta är en Spökhotells-tråd. Inte en tråd om vad för hjälp man kan få vid olika "problem".
Önskar att vi kan hålla tråden ren från olika disskutioner av olika slag och hålla oss till tips om spökställen.

SimonSimonsson
1

Hittade även denna hemsida. Spännande, men känns inte som den blivit uppdaterad på ett tag.

http://www.xn--spkhotell-17a.se/

[Mia-Li]
0

Ja där finns ju många tips på olika spökställen. 😃

Tack för tipset.

Magi-cat
3

Tidbloms hotell i Göteborg finns ett äkta spöke, vid namn Jenny McArthur. 

När jag bott över där har jag inte sett ett endaste spöke, men en medial kompis berättade att hon hade upplevt något ….👻🙂

Kanske är det bara reklam för hotellet, kanske inte….

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Gesus Pettersson
2

Kommer inte ihåg fall jag var avstängd härifrån med mitt "gamla" nick - var jag det och inte är välkommen nu så får ni ta bort detta bara…

Finns det några bilder eller videos från några av alla dessa hotell som sägs ha spöken - där dom fångat spökena på bild/video?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Magi-cat
0

Några kommentarer bortröstade av det automatiska modereringssystemet. De kommer inte att återställas varför kommentarer som svarade på dem har borttagits

SimonSimonsson
1

Ingen aning om det finns spökbilder, men det är ju inte otroligt att de har någon typ av övervakningskamera i eller utanför hotellen. Har faktiskt aldrig tänkt på den möjligheten. Skulle vara spännande att ta del av i så fall.

Gesus Pettersson
5

Javisst är det galet underligt att ju fler kameror, video och vanliga i telefonen som alla har nuförtiden - och ändå kommer det inte fram några bilder eller videor på varken spöken eller UFO…

Jag är ju mycket förvånad att folk (hotell) som upplever "aktiviteter" t.ex inte sätter upp en enkel webbkamera med rörelsedetektor och fångar aktiviteterna på bild/film - det är ju hur lätt som helst numera!

Gesus Pettersson
1

Finns det några hotell som har det i sin "marknadsföring" att det spökar där?

Eller några som har typ spöknätter/spökhelg eller något ditåt som man kan boka?

Magi-cat
1

#49 Gesus: För din kännedom: du är inte avstängd men har en varning (borde varit dubbelt upp) för #51.

edit: det går att klicka på #51 så kommer man till inlägget i fråga.

SimonSimonsson
0

Apropå övervakningskameror blir det ju förstås inte så lätt att filma den osynlige, som en hel del av de här spökena sägs vara.

Ghosthunter
2

Tack Magi-cat för informationen om Tidbloms….jag visste inte att det var hemsökt. Bara ett par stenkast därifrån ligger det ett dagis som det spökar mycket i.🙂

Värmland"

Magi-cat
0

#57 Aha! Kul, tror att jag sett det dagiset….såg ut som ett mysigt och lite speciellt ställe….

[*Maggan*]
0

Södertuna Slott och Konferenshotell i Gnesta/Sörmland har varit med i TV-programmet Det Okända. Såvitt jag kunnat se marknadsför de sig inte som "Spökhotell".

http://www.sodertuna.se/index.aspx

[*Maggan*]
0

Hörningsholms Slott i Mörkö/Södertälje marknadsför sig inte som "Spökslott" men brukar i sina platsannonser vända sig till personer som inte är "mörkrädda" läs spökrädda.

http://www.horningsholm.se/index.htm

Gesus Pettersson
5

#51 OK då är jag med - blev jag inte avstängd för det då?

Jag blev just avstängd på Tarot bara för jag var jag tydligen, när jag skrev där…

Ville bara inte hoppa in här med ett "nytt" nick om jag var avstängd med mitt "gamla" - svårt att hålla reda på alla avstängningar ju ;-]

[Mia-Li]
2

Gesus.

Du har inte vart avstängd här inne. Hade du varit det med det gamla namnet så hade du blivit avstängd även med det nya, då du ändå är samma person bakom.
Men nu är det ju lugnt.

😃

Tillbaka till trådens ämne.

Gesus Pettersson
2

Mia - ja allt står klart och tydligt i inlägg #54 och #61 + var färdigt "utrett" och slutsnackat om!

Vad vill du säga med ditt #62?

*Inlägg redigerat av moderator då det var OT för tråden.*

[Mia-Li]
3

Vad vill du säga med ditt #62?

Att det är lugnt. 😃

Magi-cat
4

Bra! Kan vi återgå till trådens ämne då? Spökhotell alltså, ifall någon glömt bort det! 👻 😃

SimonSimonsson
0

Sigtuna stadshotell lär vara hemsökt av någonting som tycker om att hålla gästerna i handen mitt i natten, och sedan inte vilja släppa taget. En tidigare anställd berättar också om ett suckande och snyftande spöke. Undrar vad historien bakom detta är.

Magi-cat
0

#66 Vilket snällt spöke som håller handen! 🙂👻

Hoppas någon vet historien bakom….

fatcat
0

Gud så roligt o spännande att bo i ett gammalt mysigt spökhotell eller nått! Har själv bott ute på landet i ett kalkstenshus från 1700 talet. Om de spökade eller inte vet jag ej. Mysigt ställe va de iaf! 🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
0

Var dock på Taksteins gård eller va de nu heter i Juni. Sägs att det ska spöka där. Tyckte stället var mysigt men det gav en kall känsla. Lite ödsligt. Var där med min mor o storasyster. Såg bara en gren som fick fnatt o skakade. Av vilken orsak vet ja ej (kanske satt en ekorre där?). Annars har dessa spökhus mycket charm. Mycket historia, helt klart sevärt 🙂

SimonSimonsson
0

Tyvärr har jag ingen aning om vem som spökar på Sigtuna stadshotell, eller varför. Det sägs vara spöket av en kvinna som går omkring och suckar och verkar ledsen, men vad jag vet är det ingen som lyckats få henne att svara på frågor. Vet inte heller om hon förekommer i något speciellt rum eller över hela huset. Det enda raka är att övernatta och se vad som händer. :)

Ghosthunter
1

fatcat - I kalstenshus så är det vanligt med kvarvarande energier eftersom kalk liksom suger åt sig energier.

Värmland"

fatcat
1

Vet inte så mycket om kalksten trots jag är uppväxt här på ön. Det ser fint ut i alla fall! Glasfönsterna var handgjorda och i original. Jag var liten grabb då så jag minns att jag tyckte dem såg häftiga ut (inte som vanliga fönster) och jag blivit tillsagd att vara försiktig. Givetvis kunde jag inte låta bli en kväll att knacka på ett av fönsterna (rätt så hårt). Vända mig om o började gå till sängen då jag hörde det knacka tillbaka på fönsterrutan. Haha minns bara att jag blev helt förundrad. Gick o kollade men va ingen där som ville retas med mig. Lite svårt oxå då man måste vara 2,5 meter lång för att nå upp till dem 😉Kanske ett så kallat husspöke men jag tror dessa gamla hus lever sina egna liv. Är också därför jag gillar äldre hus! 🙂

Ghosthunter
1

Jo, jag gillar också riktigt gamla hus…..de har en själ liksom!!🙂

Värmland"

Calcifer
0

Någon som vet om det finns några hemsökta hotell eller platser i Japan? 🤔

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

fatcat
0

#74 skrivet

Hmm, har du sett "The grudge" ? 😎

Calcifer
0

#75 Haha, ja. ;D

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

fatcat
1

#76 Då vet du att det bara checka in på närmaste hotell.. 😉

Jerrie
0

Det där mysiga hotellet i Gränna har ett spöke också. Heter Hotell Smalia eller liknande.

Wony
0

Jag vet några som upplevt konstigheter på Elite Stora Hotellet i Örebro. Själv har jag bott där ett par tre gånger utan något konstigt, men har hört av andra att det försiggår en del mysko saker ibland.

SimonSimonsson
1

Ett par konferenshotell där det sägs spöka är Åkeshovs slott i Stockholm där man lär höra en barnröst skrika ur källarvalven nattetid. Det sägs vara vålnaden av en liten pojke som ramlade ner för trappan i det nu försvunna porttornet och bröt nacken. Personalen på Åkeshov är dock noga med att påpeka att gästrummen, som ligger i flyglarna, inte är hemsökta, tro´t den som vill. 

På Lejondals slott i Upplands-Bro finns en hiss som om nätterna sägs sätta igång av sig själv, och märkligt nog alltid vid samma tid: klockan kvart över tre på natten. Flera i personalen har dessutom sett en mörk skuffa i ögonvrån då de varit där tidiga morgnar för att städa eller förbereda frukost, men även här ligger gästrummen i hus bredvid, så det kanske blir svårt att få uppleva det.

SimonSimonsson
0

Glömde lägga till att spöket på Lejondal sägs vara en syster till slottets första ägarinna, en syster som sägs ha dränkt sig i Lejondalssjön alldeles intill.😕

pirri17
0

Jag tycker synd om alla som har blivit kvar och spökar! Vilka öden!

Brunett

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.