Marias uppenbarelse...?
Andra delen i Clas Svahns serie Gåtfulla fenomen.
Människor är övertygade: Det är Maria som uppenbarar sig i Santa Maria-kyrkan i Tensta år 2012.
Ett starkt ljus mot fönstret, en känsla av kärlek, något ljust, något ljusblått, en vacker kärleksfull kvinna…De troende vet vad de såg och den känsla det gav dem.
http://www.dn.se/webb-tv/program/gatfulla-fenomen/det-var-nagot-vitt-som-lyste-pa-fonstret/
Kanske vi behöver en "Maria"? Ett gemensamt ljus, en kärlek, en moderlig energi som förenar människor sedan urminnes tider.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Fantastiskt intressant och spännande, älskar att klura på sådant! Kollade på avsnitt 1 också, rekommenderas!
Tack för länken!
Ehum, jag ser inget alls. De visar ingen Jungfru Maria iaf.
#2 Nej, det finns ingen bild, men de såg. 🙂Det är en berättad återgivning.
#2 Jag kan iofs påstå att jag såg Jesus, Hitler och Musse Pigg spela golf häromdagen, det gör det inte sant för det.
#4 Ingen har påstått det är sant, Rödluvan. Det är en berättelse om vad några upplevde.
#5 Jag ser inte så stor anledning till att berätta det då. Förutom att häpnas över folks förstånd.
#6 Det kan man se som man vill. Jag finner inget fel med att berätta det.
Alternativet, att hålla tyst, vinner ingen på.
Åhöraren väljer själv hur man vill läsa det - som en skön saga, som något gemensamhetsskapande, som en trosbekräftelse, som en skröna, en fantasi eller vittnesmål om galenskap eller valfritt. Man väljer.