Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketter: orberljusfenomen
Läst 3612 ggr
Neothepathfinder
3

"Orbseende", tredje ögat

Detta är första gången jag berättar detta officielt, Har pratat med endast ett fåtal personer om det men inte blivit mycket klokare, Så nu gör jag ett försök här!

Jag har förmågan att genom en viss teknik låta ögonen falla i "kors" inte som man gör när man dummar sig utan på ett annat sätt där (muskelspänningen som krävs för att korslägga ögonen är obefintlig), Detta resulterar i att jag ser 2 versioner av synfältet, Den ena är mer färglad (den vänstra, alltid) .. När jag praktiserar detta så blir alla "ljuspunkter" i synfältet, (det kan va solreflektioner i metaller, glas, stenar, eller en vanlig glödlampa osv osv) så uppstår orber, ibland transparenta o ibland transparenta med en svart kärna, ibland hänger dom ihop i stora kluster och ofta liknar dom molekylstrukturer, Jag ser dom bäst i dagsljus när jag tittar mot himmlen, Och dom dyker upp i varje ögonblinkning och förefaller att falla eller stiga upp ner eller i sidled, dom är svåra att hålla på samma plats men jag har utökat "livslängden" på dom genom träning, När jag har iaktagit dom tillräckligt länge så utvecklas dom till ett energikluster som är betydligt större och rör sig 4 dimensionellt, och detta kluster beter sig likadant i sina rörelser. 

Utövar jag detta på natten i stjärnklar himmel så kan ljusfenomen uppstå, Flera personer har varit närvarande och iaktagit samma sak.

Jag ska tillägga att även min exflickvän efter en tid började uppleva detta fenomen.

Finns här någon som har mer info om detta? eller kanske själv ser det jag ser?…Jag har mina teorier, men jag vill gärna höra era.

“The syntactical nature of reality, the real secret of magic, is that the world is made of words. And if you know the words that the world is made of, you can make of it whatever you wish.”

Morphogenesis
3

Är det någonting i stil med det här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Mouches_volantes? 

Det har jag själv, och det syns bäst när man tittar upp emot en klar himmel. Rör man på ögonen så följer de med. Skrämde skiten ur mig innan jag gick till en optiker och fick reda på vad det var.

Neothepathfinder
0

Tack, Mycket intressant, Men den medvetna korsläggningen av ögonen och energiseendet kan inte förklaras genom detta? Dessutom är mina "orber" inte grumliga utan väldigt skarpa, Jag kan också "suga åt mig" ljus strålar medvetet… liksom låta mig träffas av dom och intensifiera färspektrat i strålarna o se olika färger. att uppfatta zodiacfältet har jag fått de beskrivet som.. men blir endå inte klokare.. Jag VET att det är bra för någonting, känner mig extremt laddad och mina chakran går igång… rysningarna längs ryggraden är väldigt mycket mer intensiva än vid meditation/yoga/chi gong …

Neo

“The syntactical nature of reality, the real secret of magic, is that the world is made of words. And if you know the words that the world is made of, you can make of it whatever you wish.”

Magi-cat
2

Det låter lite som glaskroppsgrumling (helt normalt), med de små strukturerna som följer med ögats rörelser, fast lite segare, sjunker när man håller ögat stilla, hoppar med när man flyttar blicken. Men dessa strukturer är mörka och inte

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Neothepathfinder
0

Jag har nog blivit varse om att det är 2 olika saker jag beskriver.. Om vi då bortser från glaskropparna och fokuserar på korsläggningen av ögonen där 2 synfält uppstår? och ljuspunkterna öppnar sig som "portaler" liknande en boll med aurastrålning runt sig… Jag är väldigt intresserad av att utveckla detta sinne, Ska tillägga att det började hända efter ett MDMA-rus som triggade igång det hela.

Neothepathfinder
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är vad som händer bildligt bekrivet…

/kan du länka istället till bilden är du snäll? Upphovsrättslagen måste vi ta hänsyn till…/M-c