Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikett: boktips
Läst 1473 ggr
maribell
0

Hjälp mot mobbning

Hat och änglar

I boken "Mobbad men änglar finns" berättar Kjell Svedman i Ånge om sitt liv och om hur Guds änglar kan beskydda mitt i vardagen, på kraftverk, resor, i verkstäder osv. Beställ boken via www.svedmans.se. Här följer ett utdrag ur boken:

"Skolan fortsatte som vanligt, men med den skillnaden, att nu var det till kroppen nästan fullvuxna grabbar som bråkade. Mina plågoandar förstod ganska snart, att de bara behövde slå några slag, för om man slog tillräckligt hårt, så räckte det för att jag skulle vika ner mig. "

"Vid ett senare tillfälle, våren-72, träffade jag en av dessa grabbar. Han bad om förlåtelse för allt. Sedan talade han om att han förstått, att det var Änglar de sett den där gången i "Knekarbacken", då de skulle spöa mig för att jag svarade på kristendomslektionen. Personerna eller änglarna var stora och konstigt klädda, liksom i långa ljusa rockar sade han. Han berättade, att han förstått att Jesus finns, "Annars hade du aldrig pallat för trycket". "Jag tänker mycket på det ibland, förlåter du mig"? Jag sade, Visst, jag förlåter, strongt av dig att komma. Detta att du kom och pratade, läker många sår inom mig.

Den kvällen och natten var det som om det ljusnade i mitt inre, det blev varmt och mjukare på något sätt, men fortfarande kunde jag inte gråta ut."

**/Kortade ned citatet, det finns i sin helhet på http://xn--nglar-fra.se/M-c**

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
0

Fy sjutton 😡 Mobbing är vidrigt!

Stark berättelse! Tack för att du lade in den maribell!🌺

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen