Ny mobilversion på iFokus!
Niklas:
De senaste månaderna har vi jobbat med en ny iFokus-version för alla smart-telefoner. Våra värdar har haft chans att prova några dagar och nu är den klar.
När du surfar in på iFokus med en modern mobiltelefon kommer du automatiskt att hamna i nya mobilversionen. Vill du hellre använda skrivbordsversionen finns det en länk dit längst ner på alla sidor.
Förutom ett nytt utseende kan du bland annat vänta dig det här:
- Tillgång till privata meddelanden. Du kan både läsa och skriva.
- Vi har gjort det superenkelt att ta en bild och lägga in i inlägg eller kommentarer. Tryck på menyknappen uppe till höger och välj “Nytt foto” så får du välja en befintlig bild eller öppna kameran. Vi hoppas att den här funktionen kan vara till hjälp när du vill bevaka utställningar, mässor, konferenser, konserter, eller bara fånga nuet i en bild och dela med dig snabbt.
- Ny startsida med alla olästa meddelanden, inlägg och favoritsajter. Tryck på iFokus-loggan uppe till vänster så hamnar du på nya startsidan.
- Bilder visas direkt i inläggen. Du behöver inte göra något för att öppna dem.
- Mer lättläst och tumvänlig än gamla mobilversionen. Vi har försökt placera så mycket som möjligt där det är lätt åtkomligt med tummen.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
ser ut att fungera! ;)
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
Nja, jag försökte ladda upp bild, men det ville sig inte….
Man måste försöka två gånger magi-cat 😉
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
Det finns väl en del att fixa till ännu…:-)