Månlandning - Kina
Kina spänner idag musklerna för att satsa resurser på utökad rymdforskning. I helgen kommer landet också skrivas in i astronomiböckerna tillsammans med USA och Ryssland som upptäcktsresenärer till vår närliggande granne, månen.
Samtidigt som NASA:s budget krymper för varje år så ökar rymdforskningen inom andra länder. Kanske kommer Folkrepubliken Kina också att ta dem första människorna till Mars? Vem vet🙂
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
Det senaste fordonet på månen var 1976! Och oj vad den tekniska utvecklingen fortskridit sedan dess!
det här var lite kul:
"Jeff Plescia, en av ledarna för NASA:s nuvarande månforskning, menar att landaren som transporterar månbilen kan orsaka skada på månens yta. Något som i sin tur kan förstöra NASA:s omfattande forskning på månen, rapporterar CNN."
Som om NASA brytt sig om skador i rymden förut!
Men nu hotas deras revir.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Precis, jänkarna agerar "kejsaren utan kläder". Deras uttalande är som hämtat från 60-talet då rymdkapplöpningen dominerade. Ändå krymper rymdorganet NASA:s budget, nedskärningar måste ske någonstans då Wall Street gråter och offentliga finanser sjunker.
Kinas utveckling pekar åt motsatt håll, är bara en tidsfråga innan dem kommer att skicka människor till månen!🙂
Folkrepubliken kina har nu landat på månen! http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18021411.ab Väntar med spänning att se indiens rymdprogram ta fart. Har för mig att dem planerar skicla upp något inom kort.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Hemskt. Försöksdjur ska inte vara tillåtet :(
Hoppas dom drar dit en flagga som det står tjingtjongkaramellstång på. Allvarligt talat. Visst kan det vara spännande att vara på månen. Men folk svälter i deras egna länder…jag vet inte..men jag har väl aldrig varit så intresserad av dessa platser. Tycker det ser väl stenökenaktigt ut.
#4 stackars lilla apa.