Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikett: naturfenomen
Läst 917 ggr
Magi-cat
2

Trumpetande ängel...

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här har vi de där skrällande ljuden igen…Denna gång med ett änglalikt Moln dessutom! Mycket effektfullt!

(ca 2 min video)

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
2

Jag menar ingenting och har inte gjort videon. Var och en får kolla själv. En kul grej eller vad som.

Angående ev korrelation, se videons rubrik.

Ming
0

Konstiga ljud….verkligen.

Att ligga på gräsmattan en fin sommardag och titta på molnen som seglar  förbi sätter sprätt på fantasin.

Magi-cat
0

Ja Moln är fint…🙂

De där ljuden har vi hört (se ljudtråden) från andra ställen. Kan ju vara inklippt eller så.

Astell
0

Earth sound + en ängel…fin synkronisering 🙂

Kryddis
2

Själv molnet ser i mina ögon ungefär ut som antingen de hebreiska tecknen för G (Gimlet) eller B/V (Bet) eller något kanjitecken… eller bara ett Moln.
Då jag bor nära järnväg och bangårdar påminner ljudet väldigt mycket om det jag ofta hör när de reparerar tåg och spår. Det återkommer dessutom ungefär med samma intervaller som på videon när de hörs. Jag har även sett maskiner som verkar vara det som åstadkommer ljudet. Vad de gör har jag aldrig brytt mig om att utforska närmare.

Människan har en fantastisk potential att fantisera, men en skall inte låta den skena iväg…

Astell
1

Det finns massor av dokumentation av earth sound..tydligen ett nytt naturfenomen…

Kryddis
4

Gör det? Du får gärna visa mig dessa så att man kan utröna vad de grundar sig på (no pun).
Varför tro på det minst uppenbara? Är inte det du lever tillräckligt spännande? Jag menar allvarligt för jag förstår inte varför man vänder sig till de mest otroliga förklaringar istället för att söka förklaringen i det uppenbara.

De ljud som är på videon är i stort sett identiska med de jag ofta hör från bangårdarna.

Magi-cat
1

#8 Varför tro på det minst uppenbara? Är inte det du lever tillräckligt spännande? Jag menar allvarligt för jag förstår inte varför man vänder sig till de mest otroliga förklaringar istället för att söka förklaringen i det uppenbara.

Att vi tar upp ett fenomen eller en företeelse här på Oförklarade Fenomen innebär inte att varenda en "tror" ettdera eller varjehanda. 

Det innebär inte att livet inte är spännande annars. (För mig obegripligt hur man ens kan komma på en sådan tanke.) Alla vill ta reda på mer, dela med sig, utbyta erfarenheter och tankar, lära sig - och fantisera. Allt detta är mänskliga tillgångar att uppmuntra - tycker jag.

De ljud som är på videon är i stort sett identiska med de jag ofta hör från bangårdarna.

Så kan det vara. Tack!