Telepati och tvillingar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det sägs ofta att tvillingar har lätt för telepati mellan varandra vilket inte låter så konstigt - de har trots delat samma miljö under sin viktigaste tid i livet.
Om tvillingtelepati:
http://www.noetic.org/noetic/issue-twenty-one-april/twin-telepathy-and-the-illusion-of-separation/
En video på ca 50 min om telepati. (har inte sett den själv.):
http://www.sciencegymnasium.com/2013/10/telepathy.html
Vad tror ni, har ni upplevt telepati eller tror det är möjligt?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Mina fastrar är enäggstvillingar och jag har inga tvivel. Dom två behöver inte prata med ord.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Jag tror att det är möjligt. Har läst arikeln du länkar till och mycket av det som står kan jag känna igen som mamma till tvillingar. Ex. att de gör samma sak samtidigt och oberoende av varandra. Mina killar kan vara i olika rum och rätt så ofta utan att prata kan de ha samma sak i tankarna, ex. att båda ska berätta något för mig, att båda känner för att dricka vatten eller ska hämta något. Oftast pratar de samtidigt också om samma sak när de vill berätta något på så sätt att de turas om att säga några meningar i taget. 🙂Rätt så häftigt faktiskt!
Sen tänker jag att tvillingar är häftiga även utan deras förmåga att kommunicera telepatiskt. Allt som mina tvillingar varit med om har hänt dem samtidigt. Alla förkylningar, feber, ont i halsen, varje tand de tappat … allt hände båda varje gång med max en vecka emellan. Oftast bara några timmar. Det längsta var nog ljumskbråck där tvilling två fått det först ett halvt år senare.
Jag känner två vuxna tvillingar där den ena bor i Sverige och den andra i USA och de påstår att de kan känna när den ena inte mår bra eller när något är fel. Då brukar de ringa varandra och det visar sig alltid stämma. Har upplevt många gånger med min man att han säger det jag tänkt precis innan eller tvärtom. Det som jag erfarit är då att man måste ha en lite speciell eller nära relation till varandra för att kunna kommunicera telepatiskt. Om man kan kommunicera telepatiskt med främlingar är jag osäker på.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Det där med att inte ens behöva vara nära varandra har jag upptäckt med! Mina fastrar hade inte träffat varandra på några dagar och skulle visa upp sin nya tröja de köpt och hade köpt exakt samma tröja med bara nån dags mellanrum!
Hörde jag pappa berätta iallafall.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Cahira, det där med tröjor har även jag fått berättat för mig. En bekant till mig har 20-åriga tvillingar och hon har berättat att ibland kan de gå runt i olika klädesaffär med var sin kompis och många gånger kommer de hem med samma kläder. 😃
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi