Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterpsykologisamhälle
Läst 1454 ggr
MissHedgehog
0

Fötter i skor

Ett riktigt otrevligt, förbryllande och ännu oförklarat fenomen är de fötter i skor som spolats upp på stränder runt Vancouver, BC, Kanada. 😮
Mellan 2007 och 2012 hittades 12 eller 13 fötter, och fler har det blivit sedan dess.
De flesta fötterna har varit iförda strumpor och träningsskor.
Fenomenet har t.o.m. fått en utförlig wikipediasida.

Så, varför dessa fötter? Var kommer de ifrån? Varför så pass många?
Rör det sig om mord? Olyckor?
Vad tror ni?

Magi-cat
0

Jösses! 😮 Så sjukt!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MissHedgehog
0

Precis. Det är väldigt störande, men ett oförklarat fenomen inte desto mindre.
Jag lutar väl mest åt att det skulle röra sig om någon form av seriemördare som attackerar folk som är ute och springer i skogen…
Usch…

[Olaf]
1

Ryyyys läskigt! Seriemördare av nåt slag. Kanske ritualmord. En annan sak fast inte lika läskig. Varför hittar man så ofta skor i vägrenen? ofta bara en sko. Vilka slänger ut skor ur bilen?

[Olaf]
1

Nu kollar jag på wiki…en identifierade de som död av naturliga orsaker??? Jag tror inte längre på mord…snarare olyckor och märkligt sammanträffande.

Cahira
0

Låter som folk som ramlar ur båtar och blir hajmat. 😮🤔

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

fatcat
0

Ja fy vad hemskt. Kanske är det hajar som kalasar på människor? vem vet.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
0

Ett offer blev identifierad och dödsorsaken var självmord genom att hoppa från en bro. Förmodligen ligger samma tragiska dödsorsak bakom de andra.

Cahira
1

Hur sjutton kan dom ta reda på dödsorsak med hjälp av fötterna? 🤔

MissHedgehog
0

Lol, ja det kan de ju inte, men de hade, efter att ha identifierat en fot, fått höra av anhöriga att mannen i fråga var självmordsbenägen.
Jag tror dsock inte att samma orsak ligger bakom alla dödsfallen. Varför en sådan epedemi av självmordshoppare sedan just 2007?
Tycker att det är troligare att det rör sig om en seriemördare som dumpar sina offer på ett visst ställe så att de förs med strömmen mot Vancouver. För att vara lite läskig så är det tydligen så att kroppar i vatten som, uhm, bryts ner, gärna bryts av vid svaga punkter som hand- och fotleder. Och då händer oftast inte är iklädda något som hjälper dem att flyta så försvinner de möjligen i djupet.

Cahira
0

Misstänker att det är nån seriemördare jag med faktiskt. Han kan ju vara sån som går till depressionsgrupper och väljer ut sina offer där så alla tror dom tog sitt liv. 

Tyvärr är folk så hemska. 😐

fatcat
0

"Varför en sådan epedemi av självmordshoppare sedan just 2007?"

Kanske på grund av Finanskrisen? Antal självmord brukar öka under lågkonjunkturer.

MissHedgehog
0

Jo, det är väl en möjlighet antar jag.

Astell
0

Tänker att det är en sjuk jäkel som hugger av en fot.. sätter på en sko på på bårhuset och kastar i den ☝️ hehe

fatcat
0

Finns inget som tyder på "foul play" men samtidigt är det också svårt o bevisa när någon legat i vattnet så länge.

I vilket fall så är det hemskt!😮

Cahira
0

Dom kan ju se om foten kom av naturligt eller onaturligt. Jag vet bara att USA döljer allt som kan skapa kaos så om det skulle vara foul play skulle dom inte säga det. Dom vet ju inte vart det händer. 

Om det är en mördare och han dumpar dom i vattnet och det råkar finnas en alligator eller hajar eller vadsom i det vattnet så är det inte helt omöjligt att dessa djur kalasar på resterna som han kastar i. Såna djur struntar nog i skorna då dom i djurens huvuden är ungefär lika näringsrika som fågelfötter då dom är hårda. Slinker dom ned så gör dom. Gör dom inte så gör dom inte.

Magi-cat
0

glurk 🤢

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Cahira
0

Förlåt 🤗🌺❤️