Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikett: spöken
Läst 1722 ggr
linn8
3

Man vid skrivbordet

Hej! Jag måste bara berätta om vad som hände imorse när jag skulle gå på toa. Det började inatt då kände jag hur sängen liksom sjönk ihop (som när någon sätter sig) sen började sängen liksom gunga som att någon sitter vid fotändan och "hoppar". Jag vaknad och sätter mig upp men det bara fortsätter. Sen fräste jag sluta! Och då slutade det och jag somnade om. Sen någon timme senare hände det igen så jag gick och la mig hos mamma istället. Där sov jag bra men sen när jag skulle gå på toa måste man gå förbi mitt rum för att komma till toan. Sen känner jag att det luktar typ rök/alkohol. Jag tittar in i mitt rum och vid mitt skrivbord står en skugga en svart skugga som tittar mot min säng. Han vänder sig mot mig och försvinner. Jag gnuggar mig i ögonen och fortsätter till badrummet. Jag är nästan helt säker på att det var morfar, han älskar att retas speciellt med trötta människor. Han var missbrukare och dog i en brand så det förklarar lukten.

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

fatcat
6

Är det din morfar så behöver du inte känna rädsla för honom i alla fall. Kanske kan du be anden sluta skrämma dig nästa gång han hälsar på..

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

lollolovee
0

Vilken fin historia… Om det är din morfar så vill han nog säga något, vilka känslor gav han dig?

linn8
0

#2 trygghet men ändå lite oro

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

linn8
1

Idag hände något mer: Jag och mina kompisar bakade och helt plötsligt får min ena kompis en tennis boll i huvudet. Han vände sig om och sa: vad f*n! Sen vände han sig om och bollen träffar honom i ryggen. Sen ville han inte mer så han ställde sig på siden om. Sen när min andra kompis vispade så landade bollen i smeten. Oj så arg hon blev! Det blev smet över hela bänken och henne.

[VSK]
3

Det vanligaste man ser är just svarta skepnader av människor.

Inte vidare snällt det där med tennisbollen precis. Om liknande händer igen så ryt till på skarpen.