Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterpsykologisamhälle
Läst 1662 ggr
Magi-cat
2

Förutsägelser som slog in!

Här är några speciella "förutsägelser" som besannats.

På slutet en som (ännu) inte besannats. (Det känns spontant som om den kan få fortsätta vara det, för min personliga del.)

http://myscienceacademy.org/2013/03/27/10-amazing-predictions-that-actually-came-true/

Vad säger ni? Har förutsägelserna varit logiska slutledningar, har de förutsett framtiden eller har framtiden påverkats av dem? (som Ipaden)

Jag tycker det här är intressant, det finns mycket i sci-fi-litteratur som visat sig bli verklighet i en eller annan form. (Jules Vernes "tåg" till månen och Aniaras rymhiss visar likheter med de seriösa planerna på en rymdramp.)

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JonasDuregard
6

"Vad säger ni? Har förutsägelserna varit logiska slutledningar, har de förutsett framtiden eller har framtiden påverkats av dem? (som Ipaden)"

En blandning av det första och sista och en del andra faktorer som du inte nämner, till exempel leder det enorma antalet förutsägelser som görs till att många (men liten andel) av dem slår in av ren slump.

[Olaf]
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Slänger in videon du länkade till  

10 AMAZING PREDICTIONS THAT ACTUALLY CAME TRUE

===

Magi-cat
0

🐖

fatcat
0

Förutsägelser kan innehålla det mesta, sånt som säkerligen kan ske i framtiden eller rent allmänna saker där vi finner likheter med nästan allt. Se Nostradamus hur människor fritt tolkat denna mans förutsägelser som elfte september eller andra världskriget. 

Btw kan du inte skapa nån tråd om nostradamus kissen? finns väl säkert redan men ändå.. 😎

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Magi-cat
0

oj, jag hade inte ens tänkt lyfta tråden, men råkade visst klicka…med en gris!😂

Fast, fatcat, det här var inte prexist Nostradamus eller den typen av förutsägelser…

Gör gärna en N-tråd själv…🙂

fatcat
0

Lyfta tråden? med en gris?

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law