Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikett: mysko-grejer
Läst 1822 ggr
linn8
0

Saker som flyttar på sig?

Hej! Inatt vaknad jag och skulle gå på toa. Är jag kom tillbaka låg huvudkudden vid dörröppningen. Fattar inte hur det gått till då den kudden låg underst av mina 3 kuddar. Jag har som en hall i mitt rum, hallen är typ 2 meter och sen ytligare 2 meter till sängen. Så då måste kudden ha "gått" 4 meter till dörren och det är en fyra på kudden och den låg så att fyran var åt rätt håll när man kom in. Kändes lite konstigt men jag plockade upp kudden och la den högst upp bland mina kuddar och på morgonen låg kudden vid dörren igen men den hör gången med fyran åt mitt. Vad flyttar på sig hos dig?

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

[Tilde!]
0

Mössen… De rymmer hela tiden, men jag vet att jag har stängt bur locket, men på morgonen är den öppen. Vi har en myDlink kamera som filmar mössens burar och om det rör sig så skickar den bilder via e-post, men vi hade inte ställt in den på skicka bilder så den skickade inga bilder. Mössen hittade vi iaf springande i mitt rum mitt i natten.

Fridborg
0

Jag skulle tippa på att det är något med din sömn, kanske går du i sömnen och gör tokiga saker under tiden, det är ganska vanligt. När du vaknade på natten och gick upp kan du fortfarande halvsovit och tagit med dig kudden. Själv är jag ofta förvirrad när jag vaknar om nätterna.

linn8
0

#2 brukar inte gå i sömnen eller sånt.

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Fridborg
0

#3 Hur vet du det, du sover ju ;)

linn8
0

#1 vår gerbilbur öppnas oxå ibland

linn8
0

#4 ja, men. På helger sover jag i soffan och då rör jag mig inte(har frågat mamma) och hon säger att jag inte brukar röra mig på natten heller. Men såklart kan det ju vara så oxå.

Fridborg
1

#6 Det är det mest logiska jag kan komma på. Hade det varit mitt på dagen hade man kanske börjat undra, men det är så mycket som händer med våra hjärnor på natten att du kan säkert göra skumma saker i sömnen. Har en kompis som har "spelat basket" i sömnen i sängen. Och din mamma är ju inte vaken hela natten så kanske därför hon inte märker något när du sover på soffan :)

ALPHIRA
0

Jag tror inte linn8 går i sömnen.

Däremot vet jag inte vem som flyttar på kudden men en snäll gest är det i alla fall. Lite skoj i det hela.

fatcat
0

I söndags när jag va hos morsan på middag så stod jag som vanligt o beundrade hennes matlagning. Det komiska var när hon skulle ta ut maten från ugnen så upptäckte vi att det låg ett plattskydd inne i ugnen 😃Ingen av oss hade en aning hur den hamnat där.

Hon själv har sagt att de spökar i huset o det har t o m varit ett medium hemma där för att ta "kontakt" med vem de nu är. Min lillasyster har också sagt att de spökar i huset o konstiga ljud som hörs.

Vet bara att förra ägaren dog inne i bastun. Annars har jag själv aldrig varit med om något konstigt alls. Ja förutom det med plattskyddet 😎

Visst brukar höra tallrikar som skakar ibland o såna saker men sånt har naturliga förklaringar.

Ska va där i morgon kväll o vara hundvakt! ska bli mysigt 🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Cahira
0

Tror siffran 4 har en viktig mening.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

ALPHIRA
0

Jag tror också som Cahira. Hur pass viktigt det nu är med siffran 4 är svårt att gissa. Det kanske behöver inte alls vara något livsviktigt i för sig. Någon bara kanske vill visa att han är med och vet vad du sysslar med. Men någon betydelse har siffran. Tänk på det när du trampar på jorden närmaste tiden.

Astell
1

Min mor berättade i morse att en skjutdörr mellan köket och vardagsrummet skjutdörr nästan var stängd ngt som den aldrig är..den står alltid öppen…  hon hörde även de vanliga knackningarna…verkar som aktiviteterna har börjat igen men denna gång lite mer tydligt med dörren…antagligen farsan som är på besök 🙂

Kadoor
1

En gång hade jag några böcker på mitt nattduksbord, och mobilen låg på dem. När jag vaknade nästa dag så låg en av böckerna på golvet, och den hade legat i mitten av böckerna. De andra böckerna och mobilen låg kvar som på kvällen, det var bara en av böckerna som hade hamnat på golvet på något sätt.

Och jag tror knappast att jag skulle lyckas flytta på den i sömnen, för då hade nog resten av böckerna och mobilen åkt ner på golvet de också. Så mja. 🙂

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Kadoor
0

Kan förtydliga lite btw: den boken som låg på golvet på morgonen hade legat mellan de andra böckerna, mitt i "högen", alltså kunde den inte ha trillat ner heller!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

linn8
0

Okej, någon som vet vad 4 betyder?

Cahira
0

4 kan vara allt från ett datum som betyder mycket för anden, till nåt som har fyra ben, fyra hjul, fyra böcker, fyra prydnader, fyra rum… troligen är det en ande där du och denne har nåt gemensamt som har nåt med fyra att göra och denne visar dig fyran för att säga "Hej jag är här" och lämnar dig 4 som ledtråd vem det är.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

linn8
0

Lägenheten jag bor i är det mycket rörelse i och skumma saker händer flera gånger i veckan men det är inget vi stör oss på. Utan vi brukar säga att det är mormor eller morfar som går runt här.