Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettmysko-grejer
Läst 845 ggr
linn8
0

Kattöga?

Hej! När jag var liten såg jag tydligt ett "kattöga" i fönstret och undrar fortfarande vad det var? Ingen annan såg det bara jag. Tydligt ett gröngult öga med smal pupil (stavning) som stirrade på mig.

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

fatcat
0

Var det kväll? en svart katt kan vara svår o se helheten på.. 

Påminner om en liknande incident jag själv upplevt. Var ett antal år sen när jag bodde hemma i morsans gillestuga (källaren). 

Satt vid datorn sent på kvällen när jag fick en lustig känsla att någon kollade på mig intensivt. 

Vände på huvudet o blicken upp mot fönstret som var snett bakom mig. Där satt det en främmande katt o kollade rakt på mig med stora ögon. Efter ett litet tag for den snabbt iväg..

Låter säkert inte så kusligt men det var en konstig känsla av att någon stirrade så intensivt.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

linn8
0

#1 det var nyårsafton och vi bor högst upp i en lägenhet. Det var liksom som att en "osynlig" katt satt precis utan för, som att den trycke ansiktet mot fönstret.

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!